دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آغاز گردهمایی اختراعات هیجان‌انگیز/ تلویزیون‌های تبلتی و اتوماسیون خانگی




نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیک (CES) که فردا 8 ژانویه ( 19 دی) در لاس وگاس، آمریکا افتتاح می‌شود، بزرگترین همایش گجتها در جهان است که شرکتهای مهم آخرین نوآوریهای خود را در آن عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اگر توافق کنیم که این نمایشگاه ریتم فناوریهای سال جاری میلادی را تعیین می کند می توان گفت که سال 2013 سال تماشا کردن تلویزیون روی تلفنهای هوشمند با صفحات 5 اینچی درحالی است که اتومبیل بدون راننده شما را به محل کارتان می رساند.

شرکتهای فناوری همچنان به جمع کردن همه چیز روی تلفنهای هوشمند ادامه می دهند. به طوری که امروز نور، خروجی های برق، دوربینهای اتومبیل، لوازم آشپزخانه همگی روی تلفنهای هوشمند وجود دارند و به شما این امکان را می دهند که بتوانید از طریق یک دستگاه قابل حمل کوچک زندگی خود را کنترل کنید.

فرصتهای بزرگی در همایش امسال پیش بینی می شود، مایکروسافت به عنوان یکی از ستاره های قدیمی این نمایشگاه طی سالهای مختلف امسال در نمایشگاه وجود ندارد و اعلام و معرفی دستگاه های موبایل برای کنگره جهانی موبایل برنامه ریزی شده که قرار است در ماه فوریه ( بهمن) برگزار شود اما کارشناسان و تحلیلگران امیدوارند که این خلاء توسط اختراعات هیجان انگیز و گجتهای فراتر از انتظار پر شوند.

تلویزیون: همه چیز به محتوا باز می گردد
قرار است نوآوریهای امسال در زمینه ارائه تلویزیونهای جدید عریض و باریک باشند. این تلویزیونها دارای الگوریتمهایی با وضوح تصویر بسیار بالا و صفحات OLED هستند که وقتی وارد بازار شود، برای یک مصرف کننده عادی بسیار پرهزینه خواهد بود. سامسونگ هم قرار است یک تلویزیون با شکل بی سابقه مستطیل عمومی ارائه کند.

گردهمایی اختراعات هیجان انگیز , اختراع تلویزیون‌های تبلتی
اما داستان تلویزیونهای بزرگ امسال تلاش مستمر این صنعت برای قرار دادن این جعبه های زیبا داخل تبلتها و تلفنهای هوشمند است.

چگونگی مصرف محتوا نیز طی سالهای اخیر تغییر کرده است. متصدیان این صنعت ارتباط خود را با شرکتهای ارائه دهنده خدمات تلویزیونی کابلی قطع کرده و استفاده از سرویسهایی چون Hulu و Netflix  یا خرید فیلم از آمازون اپل را در دستور کار خود قرار دهند. تماشاگران این تلویزیونها می خواهند روی تلفن هوشمند و یا تبلت خود تلویزیون تماشا کنند. این تلویزیونها از قابلیت انجام چند کار همزمان برخوردارند، می توانید درحالی که یک فیلم تماشا می کنید در پایگاه های اینترنتی شبکه های اجتماعی نیز اظهار نظر کرده و حضور فعال داشته باشید.

اتوماسیون خانگی و هنر مرتبط کردن همه چیز
براساس اظهارات تولید کنندگان محصولات مصرفی الکترونیک در خانه های ما وسائل معدودی وجود دارند که به اینترنت متصل نخواهند شد. حسگرهای ارزان قیمت راهی برای هوشمند کردن تمام دستگاه های خانگی تلقی می شود که می توانند به جای ما فکر کند. دستگاه های متصل با اینترنت در خانه و یا محصولات مرتبط با بهداشت و سلامت به وفور در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیک 2013 یافت خواهد شد.

گردهمایی اختراعات هیجان انگیز , اختراع تلویزیون‌های تبلتی
در سایه طراحیهای بی عیب و نقص، شرکت Nest یک ترموستات اتوماتیک ارائه کرده که یکی از نخستین موارد تجاری در این عرصه بوده است، درحالی که سایر شرکتها اتوماسیون ادغام شده با سایر دستگاه ها را آزمایش کرده که در نتیجه آن گجتهای خانگی هیجان انگیزی تولید شده است. امسال تلفنهای هوشمند شاه کلید اصلی اتوماسیون خانگی خواهند بود. با دانلود کردن برنامه های اجرایی ارائه شده می توان امنیت خانه را کنترل و از مصرف انرژی نیز جلوگیری کرد.

اتومبیلها هوشمندتر می شوند
امسال شرکتهای اتومبیل سازی حضور گسترده تری در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیک خواهند داشت به طوری که اتومبیلهای فورد، تویوتا، هیوندا، آئودی و سایرین فناوریهایی را عرضه می کنند که موجب هوشندتر جلوه کردن اتومبیلها خواهد شد. در این نمایشگاه همچنین اتومبیلها بدون راننده و یا سیستمهایی برای کمک به راننده که با ترکیب دوربین، حسگر و موقعیت یاب ماهواره ای کار می کنند نیز حضور خواهند داشت.

گردهمایی اختراعات هیجان انگیز , اختراع تلویزیون‌های تبلتی
این اتومبیلها به اینترنت متصل می شوند تا ناوبری آنها بهبود یابد، علمکرد آن بهتر قابل بررسی باشد و نیازهای نگاه داری خود را به راننده گوشزد کنند. اتومبیلها همچنین به ادغام با برنامه های اجرایی، فرمانهای صوتی و سرگرمی در داشبورد ادامه می دهند و حتی برخی از آنها از سیستم عامل اندروید برخوردارند.

تلفنهای هوشمند جذاب با صفحات 5 اینچی
در نمایشگاه امسال رونمایی از دستگاه های موبایل به حداقل می رسد، چرا که شرکتهای بزرگ برنامه های و رونمایی های بزرگ خود را در این عرصه برای کنگره جهانی موبایل که ماه آینده در بارسلونا اسپانیا برگزار می شود نگاه داشته اند.

گردهمایی اختراعات هیجان انگیز , اختراع تلویزیون‌های تبلتی
در این نمایشگاه تعداد معدودی تلفن هوشمند معرفی می شوند اگرچه ویژگیهای آنها را اکثرا همه می دانند. بی تردید این تلفنها دارای صفحات نمایش 5 اینچی، پردازنده های 4 هسته ای و دوربینهای 13 اینچی خواهند بود.

رایانه ها با صفحات لمسی

گردهمایی اختراعات هیجان انگیز , اختراع تلویزیون‌های تبلتی
سال گذشته آلترا بوکهای بسیار باریک درمیان رایانه های جذاب تلقی می شدند اما جذابیت این مقوله به سرعت فروکش کرد، امسال توجه اصلی به تبلتها/ لپ تاپهای هیبرید اختصاص خواهد یافت که ویندوز 8 دارند. سیتم عامل جدید ویندوز که برای رایانه ها با صفحات لمسی طراحی شده و تولید کنندگانی که می خواهند از این ویژگی استفاده های جالبی داشته باشند می توانند محصولات فناوری هیجان انگیزی در این نمنایشگاه ارائه کنند.

فضایی برای شرکتهای نوآور و کوچک
امسال فناوریهای نوآورانه از نقاط غیر قابل انتظار و شرکتهای کوچک به این نمایشگاه می آیند.

گردهمایی اختراعات هیجان انگیز , اختراع تلویزیون‌های تبلتی
درحالی که بازار گجتها آماده یک تغییر است، برای تولید کنندگان کوچک ارائه محصولات با بودجه نه چندان هنگفت می تواند فرصت مناسبی برای درخشش فراهم کند..... / mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
اتوماسیون خانگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جکوزی خانگی و یک آب تنی هیجان انگیز در منزل!



لذت خوابیدن در آب را تقریبا همه ی ما تجربه کرده ایم – از دریا و برکه و رودخانه گرفته تا استخر و وان های کوچک در حمام هایمان. جکوزی ها نسل نسبتا جدیدی از وان ها هستند که به امکاناتی نظیر پرتاب آب برای ماساژ بدن و مفصل ها مجهزند. حمام هایی که جکوزی دارند، ما را به یاد اتاق های هتل های لوکس و مجلل می اندازند. امروزه افراد زیادی این وان های هیجان انگیز را به دکوراسیون داخلی منزل خود آورده اند. اما آیا از ضروریات نصب و نگهداری آنها اطلاع دارند؟ نگاهی به الزامات نصب جکوزی ها بیندازیم تا بیشتر درباره ی این وان های لوکس و جذاب بدانیم. با ما همراه باشید ...

 

دکوراسیون حمام مدرن,حمام های شیک

جکوزی وانی است که دارای حباب های هوا، امکانات آب گرم یا تجهیزات پرتاب آب است


جکوزی وانی است که دارای حباب های هوا، امکانات آب گرم یا تجهیزات پرتاب آب است. انواع زیادی از جکوزی ها وجود دارد. بعضی از آنها گرد، بعضی مربع، بیضی یا مستطیل هستند. جکوزی ها به صورت مستقل (مانند نمونه ای که در تصویر می بینید)، وان های گوشه و وان های دو یا سه نفره یا بیشتر موجود هستند.

 

دکوراسیون حمام,طراحی حمام

جکوزی ها، دارای پمپ آب، سیستم گرمایشی یا سیستم هوایی هستند که قبل از نصب آنها را امتحان کنید


این جکوزی برخلاف جکوزی های مستقل، طوری قرار گرفته است که اطراف آن کاملا طراحی شده است. هر دو مدل جکوزی مستقل و جکوزی طراحی شده بر روی سکو، برای نصب چالش هایی دارند. بیشتر جکوزی ها، دارای پمپ آب، یک سیستم گرمایشی یا یک سیستم هوایی هستند. قبل از نصب هر کدام از این سیستم ها یا وان، اول آنها را امتحان کنید تا اگر نشتی دارند یا تجهیزات پرتاب آب کار نمی کنند، متوجه شوید.

نکته: فضایی که در اطراف مدل های غیر مستقل جکوزی طراحی می شود، مکانی برای چیزهایی مثل سیستم گرمایشی و پمپ فراهم می کند. در جکوزی های مستقل چنین فضایی وجود ندارد و باید برای تجهیزات آن به فکر جا باشید که گاهی ممکن است اصلا عملی نباشد.

طراحی جکوزی در حمام,نکاتی برای طراحی حمام

جکوزی های مستقل به بست هایی نیاز دارند تا از تکان خوردن آنها با وزن اضافی جلوگیری شود


جکوزی های مستقل مانند این نمونه اغلب به بست هایی نیاز دارند تا از تکان خوردن آنها با وزن اضافی جلوگیری شود. چون بست ها روی کف تمام شده با پیچ و مهره های بزرگ نصب می شوند، بسیار مهم است که محل دقیق سیم ها و لوله ها را بدانید.

نکته: حتما از سازندگان و لوله کش های حرفه ای کمک بگیرید تا جکوزی را دقیق و صحیح نصب کنید.

 

نکاتی برای انتخاب وان,حمام های هیجان انگیز

به چشم انداز و بزرگی حمامتان فکر کنید و محل قرار گرفتن جکوزی را تعیین کنید


درباره ی چشم انداز حمام تان و بزرگی آن فکر کنید و محل قرار گرفتن جکوزی را طوری تعیین کنید که چشم اندازتان به جای یک دیوار خالی به فضای حمام یا یک پنجره باشد.

نکته: اگر منبع آب گرم منزل تان کوچک است، یا آن را عوض کنید یا از جکوزی های خیلی بزرگ اجتناب کنید. چون منبع های کوچک نمی توانند آب جکوزی های بزرگ را تأمین کنند.

طراحی حمام های مدرن,نکاتی برای طراحی حمام

بعضی از جکوزی ها دارای تجهیزات و لوازم بیشتری مانند پمپ، دمنده، ژنراتور LED و مواردی دیگر هستند


جکوزی ها مانند این نمونه علاوه بر وان و پر کننده ی وان، دارای تجهیزات و لوازم بیشتری هستند. پمپ، دمنده، ژنراتور LED و مواردی دیگر همه از ملزومات جکوزی ها هستند. در هنگام برنامه ریزی فضایی برای این تجهیزات نیز فضایی در دسترس در نظر بگیرید. ممکن است نخواهید آنها را در حمام قرار دهید – مثلا در کمد یا اتاق مجاور. با این وجود، برخی از واحدهای کنترل باید نزدیک یا حتی متصل به وان باشند.

نکته: قبل از نصب جکوزی، درباره ی انواع کلیدها، وصل کننده و قطع کننده های برق پرس و جو کنید.

 

نکاتی برای نصب جکوزی,دکوراسیون حمام

همه امکانات جکوزی باید قبل از نصب امتحان شوند


این جکوزی دارای سیستم پرتاب آب، نورپردازی، حباب های هوا، گرم کننده برای گرم نگه داشتن آب، سیستم تمیز کننده و پد کنترل آن است. این امکانات همگی عالی هستند اما باید قبل از نصب امتحان شوند.

حمام های شیک,طراحی جدید حمام

وان هایی تهیه کنید که سیستم پرتاب آب شان دارای امکان خود تمیز شوندگی بعد از هر بار استفاده باشد


با اضافه کردن سیستم های لوکس پرتاب آب، چالش بیشتری در نصب خواهید داشت. حباب ها و گرما به بخار در هوای حمام اضافه می کنند، پس باید از رنگ های با کیفیت و سیستم تهویه ی مناسب استفاده کنید. وان هایی تهیه کنید که سیستم پرتاب آب شان دارای امکان خود تمیز شوندگی بعد از هر بار استفاده باشد.

 

طراحی حمام,دکوراسیون حمام مدرن

یک وان مستقل نیز اغلب دارای شیرآلات مستقل است


بعد از انتخاب وان، تجهیزات لوله کشی را نیز انتخاب کنید – پرکننده، پخش کننده ی دستی و ... . وانی که بر روی سکو قرار گرفته است، شیرآلات آن نیز معمولا بر روی سکو قرار می گیرد و یک وان مستقل نیز اغلب دارای شیرآلات مستقل است.

نکته: قبل از نصب شیر دستی به محل و جهت نشستن خود در وان دقت کنید. ضمنا راست دست بودن یا چپ دست بودن کاربر را نیز در نظر بگیرید.

 

منبع : chidaneh.com