دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آشنایی با سیب آوازه‌خوان (سرویس جدید موسیقی اپل)



سیستم عامل آی‌.او.‌اس, بروزرسانی آیفون

آموزش کار با اپ موزیک اپل (سرویس موسیقی استریم )

 

اگر آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی یا تبلت اپل خود را دریافت و نصب کرده باشید، حتما متوجه تغییراتی در اپ موسیقی این سیستم‌عامل شده‌اید. تغییراتی که به ادعای مدیران این شرکت، خروج از روش قدیمی به فضایی کاملا جدید بوده است البته این تحول چندان هم به مذاق تمام کاربران اپل خوش نیامده و می‌توان گفت صفحات جدید و رابط کاربری این سرویس می‌تواند گیج‌کننده هم باشد.

 

این در حالی است که اپل ادعا می‌کند نه‌تنها اپل موزیک یک سرویس استریم موسیقی است، بلکه یک ایستگاه رادیویی تکامل یافته، شبکه اجتماعی و آرشیو بزرگی از موسیقی را نیز در خود جای داده است. با وجود این، مهاجرت اپل از اپ سنتی‌اش به music می‌تواند برای کسانی که با سرویس‌هایی مانند Spotify یا Rdio آشنا نیستند کمی غریب باشد. اگر شما هم از افرادی هستید که آماده تجربه یک تحول جدید هستید، اما به کمک احتیاج دارید با ما همراه باشید تا با ساده‌ترین راه برای استفاده از سرویس موسیقی اپل آشنا شوید.

 

به‌روزرسانی آی‌.او.‌اس 8.4
اپل در آخرین به‌روزرسانی خود، کار را برای کاربرانش راحت‌تر کرده است. بویژه برای کسانی که آیفون‌هایی با حجم‌های کم مانند 16 گیگ دارند، این یک خبر بسیار خوب است. در این به‌روزرسانی شما باید 225 مگابایت حافظه اضافی صرف این سیستم‌عامل کنید و برای آیپد نیز این فضا به 187 مگابایت می‌رسد و دیگر لازم نیست مانند آی‌.او‌.اس 8 در گذشته سه یا چهار گیگ فضا برای به‌روزرسانی خالی کنید. با این حال اگر باز هم فضای مورد نیاز برای این کار را ندارید، می‌توانید با استفاده از رایانه و نرم‌افزار آی‌تیونز این کار را انجام دهید. با این کار دیگر احتیاجی نیست فایل‌های اضافی یا حیاتی خود را پاک کنید. بعد از این مرحله حدود سه دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد تا آیفون یا آیپد شما به‌روزرسانی خود را کامل کند.

 

ورود به اپ music
پس از اتمام به‌روزرسانی و بالا آمدن سیستم‌عامل، با یک آیکون جدید مواجه می‌شوید که این بار به جای رنگ قرمز از یک نوت موسیقی به رنگ رنگین‌کمان در آن استفاده شده است. با لمس کردن این اپلیکیشن و باز شدن آن با صفحه خوشامدگویی مواجه می‌شوید. در اینجا می‌توانید سرویس موسیقی استریم خود را راه‌اندازی کنید یا به قسمت موسیقی‌های موجود در گجت‌تان هدایت شوید.

 

اپل برای کاربرانش سه ماه استفاده رایگان از این سرویس را امکان‌پذیر کرده است، برای همین دکمه قرمزرنگ، عبارت start3 month free trial را به‌معنای شروع سرویس سه ماهه رایگان به نمایش می‌گذارد.

 

با انتخاب دکمه قرمز رنگ، سرویس سه ماهه رایگان شما شروع می‌شود و باید تنظیمات لازم را برای استفاده از آن تکمیل کنید. در قدم اول انتخاب کنید می‌خواهید از سرویس شخصی یک نفره استفاده کنید یا از امکان موسیقی‌های خانوادگی بهره ببرید. اگر انتخاب شما حالت اول باشد، کاربر باید برای هر ماه استفاده از این سرویس ماهانه 10 دلار پرداخت کند و در صورت انتخاب حالت خانوادگی می‌توانید با پرداخت ماهانه 15 دلار برای هر ماه، این سرویس را با افراد دیگری تا سقف شش نفر به اشتراک بگذارید.

 

پس از انتخاب هر‌یک از این دو حالت، باید اپل آی‌دی و رمز خود را وارد کنید. پس از این مرحله و شناسایی شما به‌عنوان عضو جدید، دسترسی به بخش‌های مختلف نرم‌افزار برای کاربر باز می‌شود و می‌توانید در هر صفحه‌ای از این اپ با استفاده از نوار جستجو آهنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید. اما با این شرایط هنوز تمام تنظیمات لازم انجام نشده است تا بتوانید از حداکثر توان این سرویس استفاده کنید.

 

سرویس استریم موسیقی اپل, نرم افزار iTunes

اپل موزیک یک سرویس استریم موسیقی است.

 

دنبال کردن سلیقه شخصی
بخش بزرگی از لذت تجربه کاربری این اپ به بخش For you بازمی‌گردد که با یک علامت قلب نمایش داده شده است. این بخش به‌صورت هوشمند سلیقه شما را کنترل می‌کند و فهرست‌های موسیقی و آهنگ‌های مورد علاقه شما را پیشنهاد می‌دهد. نحوه کار این بخش به‌ این صورت است که با توجه به اطلاعاتی که از شما می‌گیرد و سابقه کارتان با آی‌تیونز، سلیقه‌تان را به ثبت می‌رساند تا بتواند خدمات هوشمندانه‌تری ارائه کند.

 

همچنین می‌توانید با استفاده از یک رابط کاربری هیجان‌انگیز که به‌طور مستقیم سال گذشته به مبلغ سه میلیارد دلار به همراه شرکت بیتز خریداری شده، سلیقه موسیقی خود را ثبت کنید. دایره‌های قرمزرنگ این صفحه هرکدام نشان‌دهنده سبکی از موسیقی بوده که ممکن است توجه شما را به خود جلب کند.

 

نکته جالب این است که فقط امکان انتخاب سبک‌های مختلف را ندارید، بلکه می‌توانید شدت علاقه خود را به هرکدام با فشار دادن دوباره دایره مربوط به آن بیشتر کنید. در صفحه بعدی نیز، فهرستی با همین رابط کاربری وجود دارد که به کاربران امکان انتخاب خواننده یا نوازنده مورد علاقه‌ را می‌دهد. این بخش نیز مانند بخش قبلی بشدت به علاقه کاربر، حساس است. این سرویس کاملا هوشمند است و با توجه به نحوه کاربری، موسیقی‌های مورد علاقه و ساعت‌های گوش دادن به موسیقی‌ها، اطلاعات خود را تکمیل می‌کند و باهوش‌تر از قبل می‌شود.

 

گوش بده و لذت ببر
خوشبختانه این سرویس در ایران به‌طور کامل قابل استفاده است و هیچ محدودیتی برای کاربران ایرانی ندارد. کافی است مراحل ثبت‌نام را کامل کنید تا اپل موزیک برای شما فعال شود. البته باید هنگام انتخاب سرویس مورد نظرتان، مبلغ مورد نظر در حساب کاربری شما وجود داشته باشد. (10 دلار برای اکانت معمولی یا 15 دلار برای اکانت خانوادگی)

 

توجه داشته باشید پس از ثبت‌نام هیچ مبلغی از حساب شما کسر نخواهد شد و تا سه ماه آینده این سرویس کاملا رایگان است. پس از سه ماه نیز اگر مایل به استفاده از این سرویس نبودید می‌توانید از این اپ تنها برای گوش دادن به موسیقی‌های شخصی‌تان استفاده کنید.
منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
معرفی سرویس استریم موسیقی اپل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرویس موسیقی اپل و چالش های پیش روی


تیلور سویفت، خواننده و فعال رسانه ای امریکایی، از عدم رعایت کپی رایت در سامانه موسیقی شرکت اپل Apple Music انتقاد کرد.

 
 
 
 
صبح بخیر: تیلور سویفت، خواننده، بازیگر و مدل فعال امریکایی که سلفی‌هایش، میلیون‌ها مخاطب در شبکه‌های اجتماعی به همراه آورده است، اخیراً، از عدم رعایت کپی رایت در سرویس موسیقی شرکت اپل انتقاد کرد. این خواننده مشهور غربی، قبلاً نیز، به دلیل عدم رعایت کپی رایت در برخی از پرتال‌های اینترنتی، انتقاداتی را به شرکت‌های فعال در عرصه موسیقی دیجیتالی مطرح کرده بود.

به نقل از پرتال thenextweb.com، پستی که تیلور سویفت در اینترنتی منتشر کرد، به سرعت با بازتاب‌های گسترده ای در فضای مجازی همراه شد و مسئولان اپل را وا داشت که نسبت به محتویات آن، واکنش نشان دهند. از اوایل ماه جولای، گروه‌های هنری مختلفی که در زمینه موسیقی فعال هستند، به انتقاد از سرویس موسیقی شرکت اپل Apple Music پرداخته‌اند.

این سرویس موسیقی، به کاربرانش این فرصت را می‌دهد تا در یک بازه زمانی سه ماهه، از طریق اپلیکیشن اپل، آهنگ‌های قابل دانلود و پخش بر روی سامانه موسیقی اپل را امتحان کنند تا پس از این دوره، از این سرویس استفاده کنند. این امر، اما با انتقاد شدید فعالان هنری و بزرگان موسیقی رو به رو شده است.

 اعتراض اینترنتی تیلور سویفت به Apple

در تازه‌ترین واکنش‌ها، تیلور سویفت، خواننده مشهور آمریکایی، به صورت اینترنتی به این موضوع انتقاد کرد و در وبلاگ Tumblr، توضیحاتی درباره این سرویس جنجالی که به زعم او، نقض حقوق مؤلفان و فعالان صنعت موسیقی در اینترنت است، اشاره کرد. این پست که با عنوان: Apple loves Taylor! ارائه شد، در نشانی http://taylorswift.tumblr.com/post/122071902085/to-apple-love-taylor قابل دسترس می‌باشد. تیلور سویفت نوشت:

"من مطمئن نیستم که کاربران خبر داشته باشند که سرویس موسیقی اپل هیچ حق تألیفی را به مؤلفان، تهیه کنندگان یا هنرمندان برای این دورهٔ سه ماهه پرداخت نخواهد کرد. فکر می‌کنم این موضوع مایهٔ تعجب و ناامیدی و کاملاً بر خلاف منش این شرکت که همواره پیشرو و سخاوتمند بوده است، می‌باشد. اما به خاطر تمام احترامی که برای شرکت اپل قائل هستم، به آن‌ها می گویم که هنوز برای تغییر سیاست‌ها و تغییر ذهنیت کسانی در عرصهٔ هنر موسیقی که عمیقاً و به طور ناگواری از این کار متأثر خواهند شد، خیلی دیر نشده است. ما از شما تقاضا نمی‌کنیم به ما گوشی‌های آیفون رایگان بدهید. پس خواهش می‌کنم شما هم از ما نخواهید که آهنگ‌های خود را بدون دریافت حقوق معنوی آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم."

 اعتراض اینترنتی تیلور سویفت به Apple
(تصویر پست جنجالی تیلور سویفت در انتقاد از اپل)

بیش تر آهنگ‌های سوئیفت در هنگام عرضه به بازار روی سرویس موسیقی اپل قرار خواهند گرفت، اما وی در پست خود خاطر نشان کرد که او نظر تمام هنرمندان، مؤلفان و تهیه کنندگان گروه‌های دوستان خود که به خاطر تحسین و احترام بسیار زیاد مردم نسبت به اپل از بیان عمومی این موضوع معذور بوده‌اند را منعکس می‌کند. اپل می‌تواند نفوذ بسیار زیادی در زمان اقدام به راه اندازی سرویس‌های جدید داشته باشد، اما در این کش مکش خاص می‌تواند تماماً آرای عمومی را از دست بدهد.

 اعتراض اینترنتی تیلور سویفت به Apple
(تصویر گزارش پرتال رکود درباره مصاحبه مدیران اپل درباره کپی رایت موسیقی)

اپل باز هم در هفتهٔ گذشته طی مصاحبه ای در سایت Recode اعلام کرد که پرداختی‌های حق تألیف این شرکت "چند درصدی از استاندارد پرداختی‌ها در این حوزهٔ هنری بالاتر است"، که به جبران دورهٔ بلند مدت عدم پرداخت کمک می‌کند. اما خبرها حاکی از آن است که 17 ساعت پس از آن که تیلور سوئیفت پست خود را منتشر کرد، نایب رئیس ارشد اپل در زمینهٔ نرم افزار و سرویس‌های اینترنتی، ادی کیو، در توئیتر اعلام کرد، تحت تأثیر این نامهٔ سرگشاده، خط مشی شرکت تغییر خواهد یافت و از این به بعد حتی برای دوره‌های امتحان رایگان هم حق تألیف پرداخت خواهد شد.

گفتنی است، سرویس موسیقی اپل در نشانی http://www.apple.com/music ارائه شده و فرصت‌های کسب و کار و تفریحاتی مختلفی را برای علاقمندان به موسیقی دیجیتال ارائه کرده است. سرویس دوره سه ماهه استفاده از خدمات موسیقی اپل، موضوعی است که انتقادات زیادی را بر انگیخته است.

 اعتراض اینترنتی تیلور سویفت به Apple
(تصویر ایندکس جنجالی سرویس موسیقی رایگان سه ماهه اپل)

اپل قبلاً اعلام کرده بود که طی دوره سه ماهه، هیچ کپی رایتی به دارندگان و صاحبان امتیاز موسیقی‌های عرضه شده پرداخت نخواهد کرد. موضوعی که امروزه، با تأیید اپل، سیاست پرداخت حتی دراین دوره سه ماهه نیز مد نظر قرار گرفت.

اعتراض اینترنتی تیلور سویفت به Apple 
(متن اعلام اپل مبنی بر عدم پرداخت حق تألیف به صاحبان ترانه‌ها در سرویس موسیقی اپل)

مجله تایم آمریکا اخیراً اعلام کرد که سویفت با ترانه‌هایش، موسیقی اپل را نجات داده است و به تحلیل نامه تیلور سویفت به Tim Cook، مدیرعامل شرکت اپل در باره کپی رایت ترانه‌های سرویس موسیقی اپل پرداخت. علاوه بر تایم، رسانه‌های مختلفی در دنیای موسیقی نیز، نامه اینترنتی تیلور سویفت خطاب به راهبران اپل را مورد تحلیل قرار دادند.

اعتراض اینترنتی تیلور سویفت به Apple
(گزارش مجله تایم از نامه اینترنتی تیلور سویفت به اپل)

روش‌های پیشنهادی اپل شامل یک دوره آزمایشی و رایگان از یک تا ۳ ماه، به همراه یک سرویس دیگر به نام SoundCloud خواهد بود. در ساندکلاود، هنرمندان می‌توانند آثار خود را برای کاربرانی که از اشتراک ماهانه و هزینه بر استفاده نمی‌کنند، آپلود نمایند. از طرف دیگر سرویس استریم موسیقی اپل شامل iTunes Radio خواهد شد که پلی لیست‌های آن نیز توسط افراد دیگر طراحی و تنظیم گشته‌اند. آنگونه که پیداست، اپل اعتقاد دارد که عرضه سرویس‌های رایگان و نامحدود موسیقی، نظیر اسپاتیفای و یا پاندورا و ارائه تبلیغات در لا به لای پخش موسیقی، به اندازه کافی پولساز نیست.

از سوی دیگر چنین طرحی، کاربران را از پرداخت مبلغ اشتراک و گوش فرا دادن به موسیقی بدون دخالت آگهی دور نگه می‌دارد. پیش تر در باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها، درباره ساند کلاود توضیحاتی ارائه کردیم که در بخش لینک مرتبط ارائه شده است.

گفتنی است، سرویس موسیقی اپل قصد دارد تا شمار کاربرانش را به 100 میلیون نفر برساند. سرویس استریم موسیقی اپل با هزینه ۹.۹۹ دلار در ماه ارائه خواهد شد، همچنین این امکان نیز وجود دارد که تا ۶ نفر با پرداخت حق عضویت ماهانه ۱۴.۹۹ دلار و تحت عنوان حساب خانوادگی به طور مشترک به استریم موسیقی روی ابزارهای خود بپردازند که البته ۳ ماه اولیه عضویت نیز رایگان در نظر گرفته شده است.
 
اعتراض اینترنتی تیلور سویفت به Apple

این سرویس از 9 تیر آغاز به کار کرده و اکنون، انتقاداتی را به همراه داشته است. اما کاربران اندروید لازم است تا پاییز برای ارائه اپلیکیشن این سرویس روی پلتفرمشان صبر کنند. اپل در ابتدا تلاش داشت هزینه اشتراک ماهانه را رقمی بین ۵ و ۸ دلار تعیین کند، اما موفق نشد همکاری فعالان صنعت موسیقی را در این زمینه جلب کند، در نتیجه سرویسی که این شرکت در حال حاضر ارائه می‌کند از نظر هزینه و تنوع انواع اشتراک تمایز خاصی با بقیه نمونه‌های موجود در بازار ندارد.

 اعتراض اینترنتی تیلور سویفت به Apple

اپل اما اعتقاد دارد قابلیت‌های ارائه شده در Apple Music و محتوی اختصاصی که قرار است روی آن ارائه شود برای کنار زدن رقبا کافی خواهد بود. اهالی کوپرتینو در این راستا iTunes Radio را از نو ساخته و همکاری هنرمندان بسیاری را برای ساخت برنامه در این سرویس جلب کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به Dr. Dre, will.i.am, Pharrell و Drake اشاره نمود. این شرکت همچنین از افراد با تجربه ای همچون Zane Lowe (مجری خبرگزاری دولتی انگلستان) برای ساخت کانال‌های این رادیو کمک گرفته شده است.

اگر درباره سرویس موسیقی اپل، اطلاعات خاصی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ویدئو زیر را ملاحظه کنید.



بیش از 30 میلیون قطعه موسیقی در سرویس اپل ارائه شده است. این ویدئو نیز می‌تواند اطلاعات شما را افزایش دهد.

http://www.aparat.com/v/R7vkj/%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88%DB%8C_%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C_%D8%A7%D9%BE%D9%84_%D9%85%D9%88%D8%B2%DB%8C%DA%A9_Apple_Music