دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آزمایش جدید برای شناسایی مبتلایان بیماری‌های قلبی ارثی



اخبار علمی,خبر های علمی, بیماری‌های قلبی

یک تیم بین‌المللی از دانشمندان آزمایش ساده جدیدی را طراحی کرده‌اند که همه انواع ژنهای مرتبط با بیماری‌های قلبی ارثی را بطور قابل اطمینانی شناسایی می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنیاد قلب بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رویکرد جدید بسیار سریعتر و مطمئن‌تر از آزمایشات اخیر بوده و هزینه‌ها را کاهش خواهد داد.

بیماری‌های قلبی ارثی بر قلب و جریان خون فرد تاثیر گذاشته و می‌تواند بر افراد در تمام سنین تاثیر بگذارد که برخی اوقات مرگبار است.

بنا بر اعلام این بنیاد، نخستین نشانه یک بیماری ارثی زمانی است که فرد بطور ناگهانی و بدون دلیل واضح از دنیا می‌رود.

به گفته محققان، آزمایشات ژنتیکی زمانی که پای کنترل بیماری‌های قلبی ارثی به میان می‌آید، بسیار ‌ارزشمند هستند. آن‌ها می‌توانند در انجام تشخیص‌های اولیه و انتخاب درمان مناسب برای فرد مبتلا کمک کنند و بزرگترین تاثیر آن‌ها می‌تواند مراقبت از خانواده فرد مبتلا باشد.

طبق اعلام بنیاد سلطنتی برامپتون و هارفیلد، اکنون ماهانه حدود 40 نفر با این رویکرد جدید بررسی می‌شوند. تنها با یک آزمایش، 174 ژن معیوب مرتبط با بیماری‌های قلبی ارثی از جمله مشکلات ریتم قلبی و بیماری‌های موثر بر آئورت قابل شناسایی هستند.

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
بیماری های تیروئید ارثی است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حساس‌ترین آزمایش جهان برای شناسایی بیماری‌های عفونی



دانشمندان دانشگاه مک‌مستر شیوه‌ای جدید را برای شناسایی کوچک‌ترین ردپاهای متابولیت‌ها، پروتئین‌ها یا بخش‌های دی‌ان‌ای ارائه داده‌اند.

 

اخبار , اخبار علمی,شناسایی بیماری‌های عفونی,آزمایش برای شناسایی بیماری‌های عفونی

 

این روش می‌تواند هر نوعی مولفه‌ای را که ممکن است نشان‌دهنده حضور بیماری عفونی (تنفسی یا گوارشی) باشد، شکار کند.

جان برنان، مدیر موسسه Biointerfaces در دانشگاه مک‌مستر، در این باره گفت: شیوه‌ای که ارائه داده‌ایم، به ما امکان شناسایی اهداف را در سطوح بی‌سابقه می‌دهد.

این آزمایش دارای بهترین حساسیت برای شناسایی عفونت است و گفته می‌شود 10 هزار برابر حساس‌تر از روش‌های کنونی است.

دانشمندان با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته، ابزاری مولکولی متشکل از دی‌ان‌ای ارائه دادند که توسط مولکولی خاص و به انتخاب دانشمندان فعال می‌شود. این امر منجر به بروز سیگنال تقویت‌شده‌ای می‌شود که می‌توان آن را به آسانی شناسایی کرد.

این مولکول خاص ممکن است نوعی نشانگر بیماری یا مولکول‌ دی‌ان‌ای باشد که بازنمود ژنوم یک ویروس است.

یکی از دیگر از مزیت‌های مهم آزمایش جدید، این است که نیازمند تجهیزات پیچیده نیست بنابراین آزمایش‌ها را می‌توان در شرایط عادی و در دمای اتاق انجام داد.

این ابداع می‌تواند به محققان امکان شناسایی هر مولفه‌ دلخواه از جمله آلودگی باکتریایی یا مولکول پروتئینی که نشانگر سرطان است، را بدهد.

روش جدید قادر است تمامی این مولفه‌ها را با حساسیت بالا شناسایی کرده و این کار را در زمان نسبتا کوتاهی انجام دهد.

محققان هم‌اکنون به دنبال توسعه این آزمایش و حذف نیاز به ابزارهای آزمایشگاهی هستند تا به طور مثال، پزشکان خانوادگی بتوانند از آن استفاده کنند.

اخبار علمی - ایسنا