دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آزمایش تندخوانی با ثبت ركورد 300 واژه در یك دقیقه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آزمایش تندخوانی با ثبت ركورد 300 واژه در یك دقیقه

اگر خود را از گروه افراد دارای قابلیت تندخوانی می‌دانید، یك برنامه كاربردی اینترنتی قصد به چالش كشیدن این توانایی را دارد.

ایسنا:  وب‌سایت «Stationery supplier Staples» دست به طراحی آزمایش زمان‌دار زده كه به ارائه یك صفحه برای خوانش و سپس طرح سوالاتی برای فرد می‌پردازد.

هدف این برنامه به چالش كشیدن میزان سرعت خوانش افراد و مقایسه آن با میانگین ملی است.

به محض دستیابی به رتبه، این برنامه به مقایسه آن با دیگران از دانش‌آموزان دبیرستانی گرفته تا استادان دانشگاه یا با ركورد سرعت خوانش می‌پردازد كه در حال حاضر 4700 واژه در یك دقیقه است.

میزان سرعت میانگین خوانش برای بزرگسالان 300 واژه در یك دقیقه است. با این محاسبه، یك خواننده برای خواندن كتاب جنگ و صلح لئو تولستوی در زبان انگلیسی با 560 هزار واژه به 11 هزار و 866 دقیقه زمان نیاز دارد.

چگونگی خوانش در طول سالیان تغییر كرده و به گفته كارشناسان، اینترنت از تاثیر زیادی بر چگونگی خواندن برخوردار بوده است.

مرور سطحی كه در آن فرد با نگاه به دنبال كلمات كلیدی در متن می‌گردد، در میان كاربران اینترنت از كاربرد زیادی برخوردار شده كه عادت به جست‌وجو در صفحات مختلف برای واژه‌های خاص دارند.

شیوه مرور سطحی معمولا به ارائه سرعت خوانش 700 واژه در دقیقه پرداخته و منجر به سرعت درك مطلب پایین‌تر می‌شود؛ اما همچنین از این مزیت برخوردار بوده كه به فرد اجازه می‌دهد با رجوع به میزان زیادی از متون به كسب اطلاعات لازم بپردازد.

این آزمایش به توقف استفاده از این شیوه پرداخته و به سرعت پس از پایان خوانش، چند پرسش چند جوابی را برای اطمینان از درك كامل فرد از اطلاعات درون مطلب مطرح می‌كند.

مقالات استفاده شده در این آزمایش دقیقا از 300 واژه برخوردار بوده بنابراین طبق محاسبات میانگین‌، خوانش آن نباید بیشتر از یك دقیقه به طول بینجامد.

این آزمایش در وب سایت Staples.com قابل دسترسی است./ایسنا


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت ركورد پرپشت ترین موی جهان به نام یك زن امریكایی



 

 

ركورد,پرپشت ترین مو,مو,زن ,زن آمریكایی

 

ركورد پرپشت ترین موی جهان در گینس به نام یك زن آمریكایی ثبت شد.نام «آدین دوگاس» كه به مدت ۱۲ سال موهایش را كوتاه نكرده است در كتاب ركوردهای گینس به ثبت رسید.

 

دوست دوگاس وقتی موهای پرپشت او را پس از چندسال دید، او را تشویق كرد تا برای ثبت نامش در كتاب گینس اقدام كند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، دوگاس گفت با این كه موهایم را خیلی دوست دارم اما گاهی اوقات مشكل ساز می شود و نمی توانم به خوبی ببینم./خبرگزاری ایسنا