دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آخرین تلاش برای تاریخی‌ترین پرش فضایی!



آخرین تلاش برای تاریخی‌ترین پرش فضایی!

«فلیكس باومگارتنر» چترباز اتریشی روز چهارشنبه با پرش از ارتفاع 96 هزار پایی، آخرین مرحله تمرینات برای انجام «پرش فضایی» را تكمیل كرد.

 «جو كیتینگر» در سال 1960 میلادی با پرش از ارتفاع 102 هزار پایی ركورد پرش فضایی (space jump) را به نام خود ثبت كرد و اكنون «فلیكس باومگارتنر» قصد دارد با پرش از ارتفاع 125 هزار پایی (37 كیلومتری) بالای زمین، علاوه بر شكستن این ركورد، ركورد پرش مافوق صوت انسانی را نیز به نام خود ثبت كند.

برای انجام این برنامه كپسول فضایی ویژه ای طراحی شده است كه توسط یك بالن عظیم هلیومی به ارتفاع مورد نظر منتقل می شود؛ همچنین لباس مخصوصی مجهز به اكسیژن و چتر نجات با قابلیت تحمل فشار شدید هوا در آن ارتفاع طراحی شده است.

«باومگارتنر» در دومین و آخرین مرحله از تمرینات خود، در مدت 90 دقیقه توسط این كپسول به ارتفاع 29 كیلومتری بالای زمین منتقل و پرش آزاد خود را انجام داد.

پرش آزاد با سرعت 863 كیلومتر در ساعت حدود سه دقیقه و 48 ثانیه بطول انجامید و پس از باز شدن چتر در مدت زمان 10 دقیقه و 30 ثانیه در منطقه راسول در نیومكزیكو فرود آمد.

مرحله نهایی مأموریت پرش فضایی Red Bull Stratos برای ماه اینده برنامه ریزی شده است./ایسنا

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
پرش تاریخی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عاقبت تلاش نافرجام یک زن برای پرش...



 

عاقبت تلاش نافرجام یک زن برای پرش از جت مسافربری

 

 

عاقبت تلاش نافرجام یک زن برای پرش از جت مسافربری.

 

یک مسافر کانادایی که می خواست از جت مسافربری به بیرونبپرد در دادگاه این کشور به زندان و جریمه نقدی محکوم شد.

 

یک زن ۴۷ ساله به نام «باربارا مورتون» که در نیوفاندلند - شرقی ترین استان کانادا - زندگی می کرد چندی پیش به جرم تلاش برای باز کردن در یک فروند هواپیمای شرکت «وست جت» بازداشت شد.

این زن معتاد که چندین پیشینه کیفری دارد در بازجویی ها گفت : من تحت تاثیر مصرف مواد مخدر ، دچار توهم و هراس شده بودم اما نمی خواستم به بقیه مسافران آسیب بزنم.

با تکمیل تحقیق مقدماتی پرونده «باربارا مورتون» به دادگاه فرستاده و وی به دو ماه زندان ، پرداخت ۶۲۰۲ خسارت به «وست جت» محکوم شد.

۲۹ فروردین امسال هم آمبولانس هوایی «کینگ ایر ۲۰۰» از «یلو نایف» در شمال غرب کانادا به «کمبریج بی» می رفت که ناگهان پسر ۲۰ ساله ای به شدت هیجان زده شد و تصمیم گرفت در هواپیما را باز کند.

خلبان و خدمه وقتی دیدند نمی توانند جلوی این جوان را بگیرند به برج مراقبت پیغام دادند تا هنگام نشستن هواپیما روی باند او را دستگیر کنند.

در همان بین پسر کانادایی با تمامی قدرت ، در مجهز به چهار قفل را گشود و از بلندای هفت کیلومتری از سطح زمین به بیرون پرید..../ خبرگزاری ایسکانیوز