دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آثار مرگبار فست فود بر روی مغز انسان



اخبار,اخبار علمی , تاثیر فست فودها بر عملکرد سیستم عصبی

کمبود ویتامین B در فست فودها بر عملکرد سیستم عصبی مرکزی عملکرد منفی دارد.

دکتر انوشه متخصص تغذیه در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، گفت: متاسفانه مصرف فست فود‌ها به علت فقر غذایی آن با مشکلاتی برای جسم همراه است چرا که غالبا مواد مورد نیاز و حیاتی بدن (ویتامین‌هاو . . .) موجود نمی‌باشد از جمله خطرات مهم و جدی که کمین مصرف کنندگان فست‌فودها هست تاثیرات آن بر روی عملکرد سیستم عصبی مرکزی است.

کمبود ویتامین B درفست فود یکی ا زاین خطرات جدی است چرا که کمبود آن می‌تواند منجر به تخریب اعصاب، کاهش حافظه بی حوصلگی و کندی ذهن می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله مواردی که می‌تواند نگران کننده باشد کمبود موادی از جمله منیزیم، روی و آهن در ارزش غذایی فست فودها می‌باشد.

چرا که منیزیم از جمله مواد غذایی مهم برای مغز است که مغز دربرابر نوروتوکسین‌ها(موادی با اثرات تخریبی روی اعصاب) محافظت می‌کند.

وی همچنین گفت: وجود نگه دارنده‌ها نیز در فست فود‌ها را باید جدی گرفت چرا که به تدریج می توانند سبب بروز اختلالاتی در سیستم عصبی مرکزی شوند.


 اخبار  علمی  - مهر


ویدیو مرتبط :
فست فود سیار | فست فود متحرک | فست فود قابل حمل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آثار مرگ بار فست فود بر مغز انسان


كمبود ویتامین B در فست فودها بر عملكرد سیستم عصبی مركزی عملكرد منفی دارد.

 روزنامه آفتاب یزد: كمبود ویتامین B در فست فودها بر عملكرد سیستم عصبی مركزی عملكرد منفی دارد. دكتر انوشه متخصص تغذیه گفت: متاسفانه مصرف فست فود‌ها به علت فقر غذایی آن با مشكلاتی برای جسم همراه است چرا كه غالبا مواد مورد نیاز و حیاتی بدن (ویتامین‌هاو...) موجود نیست از جمله خطرات مهم و جدی كه در كمین مصرف‌كنندگان فست‌فودهاست تاثیرات آن بر روی عملكرد سیستم عصبی مركزی است. كمبود ویتامین B درفست فود یكی ا زاین خطرات جدی است چرا كه كمبود آن می‌تواند منجر به تخریب اعصاب، كاهش حافظه بی‌حوصلگی و كندی ذهن شود. وی ادامه داد: از جمله مواردی كه می‌تواند نگران‌كننده باشد كمبود موادی از جمله منیزیم، روی و آهن در ارزش غذایی فست فودهاست. چرا كه منیزیم از جمله مواد غذایی مهم برای مغز است كه مغز دربرابر نوروتوكسین‌ها (موادی با اثرات تخریبی روی اعصاب) محافظت می‌كند. وی همچنین گفت: وجود نگه دارنده‌ها نیز در فست فود‌ها را باید جدی گرفت چرا كه به تدریج می‌توانند سبب بروز اختلالاتی در سیستم عصبی مركزی شوند.