مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

واپسین نفس هاى مهربان



رحلت پیامبر,وفات پسامیر,رحلت حضرت محمد

مردى از دنیا مى رود که دنیا، چشم انتظارش بود تا بیاید و دایره نبوت را در افق باز چشم هایش، به پایان برساند؛ مردى که دنیا چشم انتظارش نشست تا نقطه بگذارد بر انتهاى سطر پیامبرى و نامه رسالت را مُهر بنگارد با نقش نگین خاتمیت.

مردى از دنیا مى رود که آخرت را همچون پنجره اى دیگر بر نگاه هاى بشر گشود، تا بنگرند، تا بدانند که ساحل نشینان دنیا را روزنه اى هست که مى تواند به دریاى آخرت برساندشان؛

مردى که دنیا و آخرت را همچون دو چشم در کنار هم، همچون دو بال براى یک پرنده به تصویر کشید؛

مردى که دست هاى دنیا و آخرت را در دست هم گذاشت.

مردى از دنیا مى رود که انسان ها را گره زد به وظیفه خویش؛

مردى که زیر بازوى عقل را گرفت تا برخیزد، مرهم بر زخم هاى معنویت نهاد تا جان بگیرد و ایمان را همچون شعله اى همواره سوزان، در چراغدان جان و روان آدمى برافروخت تا از تیرگى ها نهراسد و در تاریکى ها نمیرد.
 
واپسین نفس هاى مهربان
دریاى بى کرانه اى که اینک در بستر آرمیده است و نفس هاى مهربانش به شماره افتاده اند، سال هاى سال، ستون هاى عرش را بر دوش کشیده و عمرى، دلیل هستى بوده است.

خسته است. شاید این لحظه هاى در بستر افتادن، قدرى به آغوش آرامش ببرند آن چشم هایى را که هرگز آسوده خاطر نخوابیده اند؛ چشم هایى که شب تا صبح، به آسمان خیره بود و نگران سرنوشت اهالى خاک، تمام دعاهاى خیرخواهش را به درگاه خدا مى برد.

... چگونه این همه سال رنج پیامبرى را بر دوش کشیدى و «لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ اَجْرا»، ورد زبانت بود!

چگونه این همه دویدى با گام هایى که لحظه اى نیاسودند و جز مشقت، سرنوشتى نداشتند؟ از مکه به مدینه، از نیمه شب هاى تهجّد به معراج، از خندق به خیبر و اُحد و بدر... از حرا به شعب ابى طالب... چه فرسنگ هاى جان فرسایى را پشت سر گذاشتى!

 همیشه نگران «امت» بودى
دیگر تمام شد؛ تمام آن روزهاى بى قرارى و شب هاى بى خواب که گمراهىِ مردمِ زمانه، تو را آسوده خاطر نمى گذاشت؛ تو را که در همه لحظه ها، براى رونق سفره هایشان و براى خاطر روشناى خانه ذهن و دلشان، خواب و خور نداشتى.

دیگر آرام باش که پروردگار، بار سنگین نبوت را از شانه هاى پرطاقت این همه سال تو برگرفت و تو، امانت خطیر خویش را به منزل مقصود رساندى.

آه از دل مهربان تو اى رحمه للعالمین که در این واپسین نفس ها مدام زیر لب زمزمه مى کنى: امّتى، أمّتى...

آری! دیگر این کوچه ها، صداى گام هاى کسى را نمى شنوند که سپیده را در رگ هاى شهر جارى مى کرد و پرندگان، جاى پایش را بوسه مى زدند و فرشتگان، در رشحات وضویش غسل مى کردند؛ همان مردى که از فراز بام خانه ها، باران خاکروبه بر سرش مى بارید و او به عیادت این جفاى بى حرمت مى رفت.

تا هنوز و همیشه، حنجره مؤذنان توحید به شوق او فریاد مى شود و گلدسته هاى زمین، به بلنداى نام او تکیه دارند؛ رسول مهربانى که خدا به او فرمود: «براى این امت فراوان دعا کن که دعاى تو مایه آرامش آنهاست...».

منبع:tebyan.net


ویدیو مرتبط :
پدر و مادر هاى شخصیت هاى اور افتر هاى

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پدر سنگدل آرزوی دختر بیمارش را دزدید/ کمتر از 2 سال تا آخرین نفس‌های دختر مهربان + عکس



پدر انگلیسی به دلیل دزدیدن چک 3500 پوندی سهم دختر بیمارش از یک خیریه مخصوص کودکان بیماریهای خاص، که این پول را برای برآورده شدن آخرین آرزوهای کودکان رو به مرگ به آنها می دهند، زندانی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مردی 45 ساله به نام " آلبی الیوت" پول خیریه ای که برای آخرین آرزوهای رو به مرگ دختر بیمارش از طرف یک موسسه خیریه به او پرداخت شده بود را به سرقت برد.

با وجود این خیانت در حق دخترش،اما  پدر بدطینت بدون هیج  گونه پشیمانی در دادگاه به قضات گفت آنها باید حکم 3 ساله او را کاهش بدهند، چرا که دختر بیمارش ممکن است قبل از اینکه از زندان آزاد شود، بمیرد و او نتواند برای آخرین بار دخترش را ببیند.

اخبار,اخبارحوادث,کودکان بیماریهای خاص

 

دادگاه می گوید: جرم " الیوت" آسیب زدن به اعتماد جامعه و آنهایی است که برای نیازهای حیاتی شان از موسسات خیریه درخواست پول می کنند.
 
"آشانتی الیوت" دختر 11 ساله ای است که از یک بیماری  سندروم اختلال ژنتیکی که موجب پیری زودرس می شود، رنج می برد.

 پزشکان گفتند ، انتظار می رود که او قبل از 15 سالگی جان خود را از دست بدهد، او نهایت تا 2 سال دیگر بیشتر زنده نخواهد بود.

"آشانتی" کوچک قبل ازاینکه بمیرد، لیستی از آرزوهایش را تنظیم کرده است که مهم ترین آرزویش شنا کردن با دلفین هاست .

سال گذشته مادر " آشانتی " برای تامین نیازهای مالی آرزوهای دخترش از یک موسسه خیریه در انگلیس در خواست پول کرده بود، بنابراین با مبلغی که موسسه خیریه  داده بود، رویا های "آشانتی " در آخرین سالهای زندگی اش می توانست به حقیقت بپیوندد.

اما پدر بدطینت " آشانتی"، آقای " الیوت"  در عوض این پول را از خانواده اش پنهان کرده و به حساب خود واریز کرده بود. او پول سهم دختر بیمارش را خرج عیاشی های خود کرده و آن را در شرط بندی ها بر باد داده بود.

مادر " آشانتی " خانم "فئوبا اسمیت" به خبرگزاری ها گفت: زمانی که متوجه شدم همسرم پول اهدایی به دخترمان را دزدیده است، از درون نابود شدم.

وی افزود: زمانی که دخترم متوجه این موضوع شود که پدرش در آخرین روزهای زنده ماندن او آرزوهایش را برباد داده است ، دلشکسته خواهد شد.

وکیل این پدر می گوید: حکم آقای " الیوت" شدید تر و قاطعانه تر از نمونه های دیگر کلاهبرداری مشابه این بوده و از طرف دادگاه گفته شده است که هیچ گونه کاهشی در حکم او وجود ندارد.

قاضی دادگاه آقای واکر بیان کرد: جرم او خیانت به اعتماد اعضای خانواده اش ، خیانت به جامعه و از همه مهم تر خیانت به اعتماد دختر رو به مرگش است. ضربه زدن به اعتماد عموم جامعه و آنهایی که برای نیازهای اساسی شان از موسسات خیریه طلب پول می کنند،و خیرینی که به این موسسات پول می دهند ، عواقب سخت و غیر قابل چشم پوشی خواهد داشت.

آقای " الیوت"در دادگاه ادعا کرد: او این پول را ذخیره کرده بود برای اینکه می ترسید نتواند بدهی هایش را کامل بدهد و قصد داشت مدتی دیگر این پول را به خانواده اش بازگرداند.

اما قضات دادگاه داستان های فریبنده او را درباره سرقت باور نکردند و به حکم دادگاه او برای 3 سال زندانی خواهد شد.


 اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران