مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

فواید دائم الوضو بودن



دائم الوضو بودن,فواید  دائم الوضو بودن,ثواب  دائم الوضو بودن

دائم الوضو بودن توفیقی است كه اگر به لطف خدا شامل حال انسان شود؛ دارای آثار و بركاتی فراوان می باشد. وضو بر وضو توجه انسان را نسبت به خداوند بیشتر می نماید و راه ذكر قلب را بر انسان می گشاید....

به همین دلیل است که از رسول خدا صلی الله وعلیه وآله روایت شده: لَا یُحَافِظُ عَلَى الْوُضُوءِ إِلَّا كُلُّ مُۆْمِنٍ(1): بر وضو مواظبت نمی كند مگر مومن. در روایات به چند اثر از دائم الوضو بودن اشاره شده است که به قرار زیر است: 

1. تمام بدنت پاک می شود پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند: هرکس به هنگام وضو ساختن ذکر خدا را بگوید، تمام بدنش پاک گردیده است.(2)

زیرا وقتی در جریان وضو داخل دهان، صورت، ساعدها، کف دست ها و جلوی سر و روی پاهای انسان تحریک شود قسمت اعظم قشر حسی تحریک می شود ،یعنی در حالی فقط چیزی که حدود 20 درصد سطح بدن در وضو مرطوب شده است بیش از 80 درصد ادمک حسی تحریک می شود؛ به عبارت دیگر اگر انسان به جای وضو کل بدن خود را می شست (غسل می کرد) چیز زیادی بر تحریک ناشی از وضو افزوده نمی شد.(3) چنانچه امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: هر کس ذکر خدا را به هنگام وضو بگوید، مانند این است که غسل کرده باشد.(4) 

2. گناهانت بخشیده می شود رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: هنگامی که نمازگزار وضو می گیرد آثار و برکاتی به دنبال دارد از جمله وقتی که صورتش را می شوید آثار گناهان از چهره اش زدوده می شود، و زمانی که دو دستش را تا آرنج (مرفق) می شوید گناهانی که بوسیله دست هایش انجام داده از بین می رود، و آن وقت که سرش را مسح می کشد معصیّت هایی که به وسیله سرش انجام داده زدوده می شود، و آن وقت که پاهایش را مسح می کشد گناهانی که به کمک پاهایش انجام داده است از بین خواهد رفت، اگر کسی در اوّل وضو گرفتن«بسم الله الرّحمن الرّحیم» را (با دقّت و فهمیدن معنایش) بگوید تمام اعضایش از گناهان پاک می شود.(5) 

3. دعاهایت مستجاب می گردد امام صادق علیه السلام فرمود: من تعجب می کنم از کسی که دنبال حاجت و کاری است در حالی که با وضو است، حاجتش برآورده نشود!(6) 

4. رزق و روزیت فراوان می گردد از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند: کسی که دوست دارد بر خیر و برکت منزلش بیفزاید هنگام غذا خوردن وضوء بگیرد. (7) و همچنین آن حضرت فرمود: وضو و (شستن دست و صورت) پیش از غذا و بعد از آن باعث زیادی روزی می گردد.(8) 


5. تمرکزت زیاد می شود وضو گرفتن قبل از مطالعه باعث افزایش توجّه و تمرکز و افزایش هوشیاری در انسان می شود؛ زیرا نواحی مرتبط با وضو، بیشترین وسعت را در قشر حرکتی مغز دارند و هر چه تحریک این قشر هم بیشتر باشد، خواب آلودگی و کسالت از انسان دور می شود.(9)

امام صادق علیه السلام فرمودند: كسى كه وضو بگیرد و با حوله اعضاى وضو را خشک كند، یك حسنه براى او نوشته مى شود و كسى كه وضو بگیرد و صبر كند تا دست و رویش خود خشک شوند، سى حسنه براى او نوشته مى شود.(10) زیرا اگر وضو با آب سرد صورت پذیرد و پس از آن از خشک کردن آن اجتناب شود؛ تحریک حسی بیشتری صورت می گیرد؛ زیرا آب سرد نسبت به آب گرم قدرت تحریک حسی بیشتری دارد و خشک نکردن اعضاء بعد از وضو، به علت تماس طولانی آب با سطح بدن، باعث طولانی تر شدن مدت تحریک حسی می شود.(11)

بدن در برابر سرمائی که در اثر خشک نکردن آب وضو حس می کند، خود به خود درجه حرارتش بالا می رود تا آب وضو را خشک کند، که همین تحریکات حرارتی باعث باز شدن منافذ زیرپوست می شود و اکسیژن بیشتری به بافتهای پوست و مقداری هم عضلات زیر پوست می رسد و باعث نیرو و نشاط می گردد.(12)

  6. عمرت زیاد می شود.رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم فرمود: سعی کن طاهر و با وضو باشی که خداوند بر طول عمرت می افزاید.(13) از نظر علمی بارهای الکتریکی هنگام شارش بار در اطراف عصب به صورت الکتریسته ذخیره می شوند. میدانی که در اطراف این بارها به وجود می آید در میدان بدن ایجاد خلل می کنند. این بارها به خصوص در نقاطی که تراکم اعصاب بیشتر است ذخیره می شوند و به دلیل این که هم تراکم زیادی دارند و هم در نزدیکی عصبهای بیشتر و مهمتری قرار دارند، برای بدن به شدت مضر هستند. از جمله این نقاط ناحیه سر، دستها و قسمت مچ پا به پایین است.

هنگامی که نمازگزار وضو می گیرد آثار و برکاتی به دنبال دارد از جمله وقتی که صورتش را می شوید آثار گناهان از چهره اش زدوده می شود، و زمانی که دو دستش را تا آرنج (مرفق) می شوید گناهانی که بوسیله دست هایش انجام داده از بین می رود، و آن وقت که سرش را مسح می کشد معصیّت هایی که به وسیله سرش انجام داده زدوده می شود، و آن وقت که پاهایش را مسح می کشد گناهانی که به کمک پاهایش انجام داده است از بین خواهد رفت.

 7. خواب با وضو، عبادت است رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: کسی که با وضو بخوابد بستر او برایش مسجد می شود، و خوابش (ثواب کسی را دارد که) به نماز مشغول است تا این که شب را به صبح رساند. و اگر کسی بدون وضو خوابید بسترش برای او قبر خواهد بود و مانند مرداری می ماند تا صبح شود.(15)

از نظر صاحب نظران رشته روان پزشکی،(16) جهت بهداشت صحیح خواب و داشتن خوابی راحت، باید اصولی را رعایت نمود که از جمله آن ها، دوش گرفتن ملایم هر شب قبل از رفتن به رختخواب است و جالب این که در ادامه تأکید می شود، این روش هر شب تکرار گردد. بنابراین، برای دست یابی به یک خواب راحت و آرامش بعد از آن، دوش گرفتن و استحمام شبانه (قبل از خواب) مفید است که وضو می تواند جای آن را بگیرد.

 8. مرگ با وضو، شهادت است رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم فرمود:  اگر توانستی شب و روز با وضو باشی این کار را انجام بده، زیرا اگر در حال وضو از دنیا بروی شهید خواهى بود.(17)   9. در قیامت نورانی می شوی پیامبر خدا می فرمایند: فردای قیامت خدای متعال امّت منِ را بین بقیّه‌ ی امّت‌ها در حالی محشور می‌کند که به خاطر وضویی که در دنیا گرفتند روسپیدند و پیشانی‌های نورانی‌یی دارند.(18)   وضو گرفتن مکرر جهت دائم الوضو بودن، اسراف نیست

اگر در مصرف آب زیاده روی نکند اسراف نیست و مستحب است وضو با تمام آدابش به مقدار کمی آب، یعنی حداکثر یک مُد که مساوی سه چهارم لیتر است انجام شود.(19)

وضو نور است و تداوم آن، باعث ارتقا به عالم قدس‌ خواهد شد. در حدیث آمده است: تجدید وضو، همانند نورى است بر روى نور دیگر.(20) این دستور با برکت، نزد بزرگان علم و عمل تجربه شده است، پس ای سالک کوی یار، همیشه با وضو باش و در تداوم آن همت عالی داشته باش.
 
پی نوشت ها:
1.  مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل؛ ج1 ص356
2. بحارالأنوار: ج80، ص314، روایت2، باب5
3. پزشکی های قرآن، برگرفته از سایت استوا
4.بحارالأنوار: ج80، ص314، روایت3، باب5
5. وسایل الشیعه: ج1، ص 297
6. همان، ص 262
7.فروع کافی، ج 6، ص 290
8.همان
9.اصول فیزیولوژی، دکتر رابرت برن و متیو لوی،ص 124
10.  ثواب الاعمال، شیخ صدوق
11.  مقاله اسرار علمی وضو، نویسندگان:دکتر حسن کریمی یزدی، دکتر علیرضا کوهپایی، سیده منصوره ذکری، برگرفته از پایگاه صلوه
12.  نکات علمی شگفت انگیز درباره نماز و وضو، برگرفته از سایت نماز کلید بهشت
13.  بحارالانوار: ج 77(80) ، ص 305
14.  نکات علمی شگفت انگیز درباره نماز و وضو، برگرفته از سایت نماز کلید بهشت
15.  مستدرک الوسائل: ج1، ص 42
16.  کتاب روانشناسی جیبی، دکتر هارولد کبلن و بنجامین سدوک، ص 162
17.  بحارالانوار: ج 77(80) ، ص 305
18.  مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ج 1 ص 357
19.  استفتا از دفاتر آیات عظام: سیستانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، خامنه ای، صافی گلپایگانی (مد ظلهم العالی) توسط سایت اسلام کوئست
20.  وسائل الشیعه ج1 ص 377

 

منبع:tebyan.net


ویدیو مرتبط :
الوضو-فرقه ذوالفقار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن چیست؟ فواید و معایب آن کدامند؟



آرایش دائم

میکروپیگمنتیشن برای متعادل‌سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می‌شود

 

میکروپیگمنتیشن برای بازسازی طبیعی، متعادل‌سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می‌شود که درنتیجه زیبایی بیشتر چهره در طولانی مدت را به ارمغان می‌آورد.

در واقع انجام میکروپیگمنتیشن به سختی تلفظش نیست؛ روشی است مبتنی بر اصول علمی و پزشکی با استفاده از دستگاه‌های استاندارد و وسایل یک بار مصرف استریل که به کاربر (پیگمن‌تر) این امکان را می‌دهد که بنا به تقاضای مشتری، نسبت به ارائه یک آرایش دائمی ایمن اقدام کند؛ این کار فرآیند کاشت رنگدانه‌های زیست سازگار در عمق مشخصی از لایه پوست، با حداقل آسیب به بافت پوستی است. این تکنیک علاوه بر کاربردهای زیبایی در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد.


باید گفت برخلاف تاتو که برای نقاشی کردن روی بدن استفاده می‌شود، میکروپیگمنتیشن برای بازسازی طبیعی، متعادل‌سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می‌شود که درنتیجه زیبایی بیشتر چهره در طولانی مدت را به ارمغان می‌آورد. با این اوصاف انجام چنین کاری آن هم به عنوان آرایش دائم عاقلانه است یا نه؟ آن‌طور که پیگمن‌تر یک مرکز زیبایی در منطقه سعات‌آباد تهران می‌گوید، این کار نسبت به تاتویی که به صورت سنتی انجام می‌شود، درد و خونریزی کمتری دارد و ماندگار‌تر است. آسیب کمتری به پوست وارد می‌کند و با تکرار ترمیم چند سال یک بار رنگ آن به قرمزی یا سبزی نمی‌زند.

میکروپیگمنتیشن چه فرقی با تاتو دارد؟
میکروپیگمنتیشن روشی تقریبا مشابه تاتو به شکل سنتی دارد، با این تفاوت که در این روش، رنگ مانند دانه‌های مو و در جهت رویش موهای ابرو روی پوست می‌نشیند و تفاوت آن با تاتوهای قدیمی این است که دیگر یک کادر پررنگ و ناجور وجود ندارد، فقط تارهایی مانند مو با سوزن نازکی داخل ابرو کشیده می‌شوند که خیلی هم پررنگ و مشخص نیستند بلکه رنگی طبیعی دارند. تفاوت پیگمنت با تاتو در روش اجرای آن، همچنین بدون درد و خونریزی بودن آن است که درنتیجه التهاب کمتری در افراد ایجاد می‌کند.


در گذشته فردی که تاتو انجام می‌داد ممکن بود تا مدت‌ها از فعالیت‌های روزانه خود دور شود یا نتواند در اجتماع ظاهر شود ولی در این روش، بسته به نوع پوست و ویژگی‌های بدن افراد، التهاب و زخم بسیار کم است. در پیگمنت به دلیل استفاده از کارتریج‌های یکبار مصرف و رنگ‌های تست شده، ایمنی و بهداشت کار بسیار بالا و خطر انتقال بیماری بسیار کم است. باتوجه به ظریف بودن سوزن‌های این دستگاه، درد حاصل از این کار به‌شدت کاهش یافته است و می‌توان به جرات، کلمه پیگمنت بدون درد را به کار برد.

آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن یکی از جدیدترین متدهای آرایشی است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. قبل از انجام دادن این متد آرایشی با معایب و فواید آن آشنا شوید.

آرایش دائم

آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن یکی از جدیدترین متدهای آرایشی است که امروزه طرفداران بسیاری دارد

 

با فواید و معایب آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن آشنا شوید
آرایش دائمی یا میکروپیگمنتیشن مثل ابروهای تتو شده، به نظر ایده‌ خوبی است و باعث صرفه جویی در زمان می‌شود. زنانی با ابروهای کم پشت، شاید تحت تاثیر این موضوع قرار گیرند که ابروهای دائمی می‌تواند بدون دردسرهای سایه و مداد، به آنها ظاهری ایده آل ببخشد. اما آرایش دائمی، بدون دردسر و عیب نیست! قبل از هر نوع تصمیمی، معایب و فواید تتو و هاشور ابرو، هر کدام باید در یک کفه‌ ترازو قرار گیرند و کاملا باهم مقایسه شوند.

فایده آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن : زمان
ممکن است تتو کردن ابروهایتان، باعث کوتاه شدن مدت زمان آرایش کردنتان شود. هنگامی‌که شکل ابروهایتان را با لوازم آرایش تصحیح می‌کنید، زمان زیادی را ممکن است صرف مداد کشیدن و سایه زدن کنید. تتوی ابرو این قسمت از آرایش را بطور کامل حذف می‌کند.
 
عیب آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن : درد
تمام کسانی که تتو انجام داده‌اند، به این موضوع معترفند که تتو، یک عمل دردناک است. انجام تتو بر روی پوست ظریف و حساس چشم، می‌تواند فرایند دردناکی باشد. با این حال، قسمت بالای ابرو، منطقه‌ای کوچک است و عمل تتو سریع انجام می‌شود، و دردش هم در مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شود.
 
فایده آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن : ابرویی کاملا منطبق با ویژگی‌های صورت
ابروهای دائمی، عموما برای این محبوب هستند که می‌توانند بر اساس ویژگی‌های صورت ما طراحی شوند. اگر ابروها در جای مناسبی قرار گیرند و شکل مناسبی داشته باشند، می‌توانند به صورت، جلوه‌ی بیشتری دهند و آنرا کشیده‌تر نشان دهند. همچنین می‌توانند به درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها نیز کمک کنند. گاهی بعضی از زنان تصمیم می‌گیرند که ابروهای تتو شده را جایگزین ابروهای طبیعی خودشان کنند، زیرا حفظ و مراقبت از آنها به مراتب آسان تر است.

عیب آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن : تغییر مد
مدل ابرویی که امروز انتخاب می‌کنید، ممکن است کاملا هماهنگ با مد روز باشد. اما تغییر مد، ممکن است باعث شود مدل ابروی شما کاملا قدیمی شود. چند دهه پیش، ابروهای کاملا موزون و مرتب و با خطوط کاملا تمیز مد بود، اما امروزه سبک و سو به سمت ابروهای پهن و طبیعی‌تر رفته است. انتخاب یک شکل ابرو ممکن است امروز مد باشد، اما فردا نه.
 
فایده آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن : حل مشکل ریزش ابرو
بعضی از زنان و مردان از بیماری‌ای بنام آلوپسی رنج میبرند که باعث ریزش موهای بدن، از جمله موهای ابرو می‌شود. تتو می‌تواند از طریق رنگ و شکل مناسب، برای بازگرداندن حالت طبیعی ابروهایشان به آنها کمک کرده و ریزش ابروها را پنهان کند.

عیب آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن : عفونت و حساسیت
تتو کردن ابرو، می‌تواند باعث بعضی عوارض از جمله عفونت شود. بعضی از زنان پس از تتو کردن ابروهایشان دچار مشکلی بنام کلوئید یا زخم پف کرده می‌شوند. اگر شما دارای پوست حساس هستید، و یا سابقه‌ی عفونت‌های پوستی دارید، شاید تتو کردن ابروها، گزینه‌ی مناسبی برای شما نباشد.

 

فایده آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن :جای بخیه، از بین بردن لک‌ها یا اسکارهای پوستی
جای بخیه، از بین بردن لک‌ها یا اسکارهای پوستی است. درواقع با این روش می‌توانیم دقیقا رنگ پوست مدل را ساخته و در قسمت‌هایی از پوست که از نظر رنگ ناهمگون است کار کنیم، به عنوان مثال برای از بین بردن ماه گرفتگی.
گردآوری:بخش آرایش و زیبایی صبح بخیر
منابع:
سیب سبز
sorkhabsefidab.com