مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

ای بهترین مونس من



درد و دل با خدا,راز و نیاز با خدا

 

خدایا! اگر هر روز از درگاه تو طلب آمرزش و پاک شدن از گناه داشته باشم، به سبب عقوبتی است که از آن بیم دارم و آتشی است که ترس آن دارم دامنگیرم شود. تو را به همه مقربان، اولیا، انبیا و برگزیدگان و خوبان از بندگانت سوگند می‌دهم مرا در این ماه از کژی‌ها، گناهان و خطاهایم پاک و پاکیزه گردان.

الهی! تو منزه از هر عیب و نقص و پلشتی هستی، تو را به همه صفات و نام ها و اسماء حسنای تو که زیباتر از آن نامی نیست سوگند می دهم، تا از خطاهایم بگذری و مرا در جنت خود جای دهی.

ای بهترین انیس و مونس من! تو طبیب دردهای نهان منی و به آنچه گرفتار آن بوده و هستم آگاهی، تو بیماری درونی ام را درمان و مرا بیش از هر زمان دیگر مرهون لطف خود کن تا از هر خطایی مصون باشم و بال پرواز ده تا در قله های علم و معرفت به خشنودیت نزدیک شوم.

خدایا! تو به من اجازه فرمودی تا تو را بخوانم، از غیر تو قطع امید کرده ام. تو به من صفای باطن عطا فرما و مرا در قرب و جوار خود جایم بده و در آفتاب عالم تاب فضایل خود، مرا از جهل و غفلت دور کن تا دچار عصیان و سرکشی نشوم، با علم و حکمت و لطف تو، به آنچه خیر و صلاح و منفعت من است راه می یابم و آنچه شر و ضرر است اجتناب می کنم.

خداوندا! تو می دانی، جهل و نادانی، ارزش وجودیم و عفت و پاکدامنی ام، ارزش انسانی ام را به حضیض ذلت و خواری می کشد. درهای حکمت و معرفت و خرد را روی من همچنان باز نگه دار تا با جهل خود به اوامر و نواهی تو مرتکب گناه نشوم و از فرمان تو سرپیچی نکنم.

خدایا! به من صبر و استقامتی عنایت کن تا در هجوم توفان گناه، ثابت قدم بمانم. به تو اندیشه کنم، تو را حاضر و ناظر بر کردارم بدانم، نعمت های تو را فراموش نکنم، بدانم در حیطه ولایت و قدرت لایزال تو هستم و بدانم جانم در قبض حضرت ملک الموت است و سرانجام من جهنمی است که در وجود آن هیچ شک و شبهه ای نخواهم داشت.

خداوندا! مرا از لغزش ها مصون دار و در بوته های امتحان سرافرازم کن و دلم را به تقوا و خوبی ها پیوند بده. مرا در زمره اهل تقوا قرار ده، آنان که مال حلال طلب می کنند، بردبار و صبورند، در عین فقر و فاقه خود را ثروتمند می دانند، همیشه یاد خالق خویش اند، در عبادت، خاضع و خاشع و در به دست آوردن علم، حریص اند.

محمد خامه یار

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
تئاتر مونس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ به استفتائات به سبک هارون مونس!



 اخباربین الملل  -  پاسخ به استفتائات به سبک هارون مونس!

مونس همچنین در استفتائی دیگر رای دادن در انتخابات جمهوری اسلامی ایران را با هر عذر و بهانه ای حرام و از گناهان کبیره دانسته است!

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد استرالیا متن یک استفتائیه از هارون مونس شهروند استرالیایی ایرانی تبار که ماه گذشته با انجام یک گروگانگیری تروریستی در شهر سیدنی جامعه استرالیا را در شوک فرو برد و در نهایت در درگیری با پلیس به همراه 3 گروگان کشته شد، منتشر کرد.

به گزارش عصر ایران در این سند هارون مونس که نام اصلی او "حسن منطقی بروجردی" است، در پاسخ به سوال دختری 22 ساله درباره ضرورت سر کردن روسری به عنوان  یک زن مسلمان شهروند استرالیا ، می گوید حدود حجاب بستگی به عرف دارد و اگر در جامعه ای بدون روسری بودن به معنای بی حجاب بودن نباشد، حتی بدون سر کردن روسری نیز با حجاب محسوب می شود.

اخبار,اخبار بین الملل,هارون مونس


او همچنین در پاسخ به استفتای مردی که می گوید زنش بدون اجازه و رضایت او به اماکنی می رود که او دوست ندارد، می گوید زن برای خروج از منزل نیازی به کسب اجازه از شوهر ندارد.

مونس همچنین در استفتائی دیگر رای دادن در انتخابات جمهوری اسلامی ایران را با هر عذر و بهانه ای حرام و از گناهان کبیره دانسته است!
 

اخبار,اخبار بین الملل,هارون مونس


ماه گذشته هارون مونس اقدام به یک گروگانگیری در مرکز سیدنی استرالیا کرد که با حمله پلیس و کشته شدن 3 نفر شامل گروگانگیر و 2 گروگان به پایان رسید.

 

 اخبار بین الملل -  عصر  ایران