اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"ماهان" جت اختصاصی صدر اعظم آلمان را خرید(+تصاویر)



 

 

فروش جت اختصاصی صدر اعظم آلمان به شركت هواپیمایی ماهان ایران اعتراض اسراییل را برانگیخت .

روزنامه جروزالم پست اسراییل با انتشار این خبر ، نوشت كه فروش هواپیمای اختصاصی خانم آنگلا مركل و صدر اعظم های پیشین این كشور به شركت هواپیمایی ماهان ایران اعتراض كارشناسان امنیتی اسراییل را برانگیخته است.

سایت آلمانی اشپیگل روز یكشنبه برای نخستین بار با افشای این مساله نوشت كه جت " تئوردور هاس " از سوی آلمان به شركت هواپیمایی ماهان فروخته شده است.

جروزالم پست می نویسد این اقدام آلمان در حالی است كه ایالات متحده آمریكا در ماه اكتبر سال جاری میلادی ( 1 ماه پیش) شركت هواپیمایی ماهان ایران را تحت تحریم قرار داده است.

جروزالم پست در ادامه می نویسد محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران ممكن است از این پس در سفرهای خود از جت لوكس خریداری شده از آلمان استفاده كند .

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان در پاسخ به سوال جروزالم پست درباره نحوه فروش این جت به ایران نوشت : این جت ابتدا به یك شركت آلمانی فروخته شد و این شركت هواپیما را به خریداری در اوكراین منتقل كرد.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان فرایند طی شده برای به مزایده گذاشتن این هواپیما را   كاملا عادی دانسته و افزوده است كه شركت "vebeg" ( نام اختصاری شركت مزایده اموال دولتی در آلمان) در یك فرایند كاملا قانونی این هواپیما را به مزایده گذاشته و آن را به یك شركت آلمانی فروخته است.

وی افزوده است كه نحوه عملكرد شركت خریدار هواپیما هیچ ارتباطی به دولت آلمان ندارد.

بر اساس گزارش اشپیگل شركت هواپیمایی ماهان ، جت ایرباس 310-304 را در 18 نوامبر ( 4 روز پیش) از اوكراین تحویل گرفته است.

گفتنی است یك سرمایه دار اوكراینی این هواپیما را به قیمت 3 میلیون و 100 هزار یورو از آلمان خریداری كرده است ، اما مشخص نیست كه به چه قیمتی به شركت ماهان فروخته است .

این جت برای نخستین بار پس از جنگ سرد و از سوی " تئودور هاس " - نخستین رییس جمهوری آلمان پس از اتحاد مجدد دو آلمان - مورد استفاده قرار گرفت و سپس جت اختصاصی هلموت كهل ، گرهارد شرودر و آنگلا مركل صدر اعظم های آلمان بوده است.../عصرایران


 

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار صدر اعظم سابق آلمان با روحانی + تصاویر



رئیس جمهوری در دیدار صدر اعظم سابق آلمان بر استفاده حداکثری از ظرفیت ها پتانسیل های موجود و فضای بوجود آمده پس از توافق هسته ای در راستای ارتقای سطح همکاری های ایران و آلمان تاکید کرد و افزود: تهران و برلین راه گسترش روابط همه جانبه را گشوده اند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار گرهارد شرودر، روابط مثبت تاریخی میان ایران و آلمان را زیربنای توسعه مناسبات و همکاری ها برشمرد و با اشاره به نقش سازنده و مثبت آلمان در جریان مذاکرات هسته ای ایران با 1+5، اظهار کرد: امروز در آستانه اجرای برجام شرایط برای ارتقای بیشتر سطح روابط با ایران فراهم شده است و باید به گونه ای عمل کنیم تا همه طرف های مذاکره از این توافق احساس رضایت کنند.

رییس جمهوری با بیان این که همکاری های گسترده اقتصادی، منطقه ای و سیاسی باید ثمره تلاش هفت کشور پس از مذاکرات و توافق باشد، گفت: باید همزمان با اجرای این توافق پایه های آن را مستحکم کنیم و به دنیا نشان دهیم که مذاکره و گفت وگو می تواند ما را به یک نقطه مثبت همه جانبه برساند.

وی افزود: اگر طرف های مقابل در مذاکرات به تعهدات خود پایبند باشند، جمهوری اسلامی ایران نیز در اجرای توافق هسته ای جدی ومصمم است.

روحانی با اشاره به این که زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های اقتصادی میان ایران و آلمان در بخش های مختلف از جمله خودروسازی، تأسیسات بندری، راه آهن، بخش های مربوط به انرژی و صنایع وجود دارد، خاطرنشان کرد: ایران با دارا بودن امکانات حمل و نقل ریلی و دریایی و بزرگترین منابع انرژی در منطقه، نیروی انسانی تحصیلکرده و امنیت بالا و نیز داشتن مرکزیت جغرافیایی برای صادرات کالا به کشورهای اطراف پتانسیل های مطلوبی دارد که می توان از این ظرفیت ها به سرعت در جهت ساماندهی پروژه های مشترک میان دوکشور تلاش کنیم. رییس جمهوری با تاکید بر توسعه مناسبات همه جانبه ایران و آلمان در دیگر بخش ها از جمله گردشگری، ارتباطات پارلمانی و مسایل علمی و فرهنگی گفت: دو کشور می توانند در زمینه حل و فصل مشکلات سیاسی و منطقه ای همکاری و رایزنی های خوبی داشته باشند.

رییس جمهوری با بیان این که هیچ مانعی برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با آلمان نداریم اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسئولان، شرایط برای گسترش هرچه بیشتر روابط و مناسبات میان بخش های خصوصی و دولتی دو کشور فراهم شود.

روحانی معضل تروریسم را مشکلی همگانی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز تروریسم کشورهای منطقه را با مشکل ثبات و امنیت مواجه کرده و دیگر کشورها از جمله آلمان نیز با تبعات این ناامنی از جمله موضوع پناهجویان روبرو هستند.

رییس جمهوری ضرورت کمک های انسان دوستانه به آوارگان و پناهجویان را مورد اشاره قرار داد وگفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گفت وگو، رایزنی و همکاری با دیگر کشورها در جهت مبارزه با تروریسم در منطقه و مقابله با آثار و تبعات آن است.

روحانی افزود: صلح و ثبات منطقه برای ما حائز اهمیت است و حاضریم از همه توان خود برای مبارزه با تروریسم به عنوان معضل جهانی استفاده کنیم.

گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان نیز در این دیدار با اشاره به توافق ایران و 1+5، اجرای برجام و رفع تحریم ها را فصل نوینی در روابط و همکاری های ایران و آلمان برشمرد و گفت: توافق هسته ای نشان داد که می توان مشکلات و مسایل بین المللی را با مذاکره و گفت وگو حل و فصل کرد و از آن می توانیم به عنوان الگویی برای حل مسایل بین المللی از جمله موضوع سوریه استفاده کنیم.

صدراعظم سابق آلمان با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای موجود در اقتصاد آلمان بر ضرورت توسعه همکاری های دو کشور در بخش های مختلف تأکید کرد و افزود: ایران و آلمان که دارای فرهنگ دیرینه ای هستند باید در زمینه تقویت مناسبات فرهنگی ، علمی و ارتباطات مردمی هم تلاش کنند.

شرودر با اشاره به آمادگی آلمان برای مشارکت در اقدام های بشر دوستانه و کمک به پناهجویان گفت: نقش ایران در توسعه ثبات و صلح منطقه ای غیرقابل انکار است.

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی,دیدار صدر اعظم سابق آلمان با روحانی

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی,دیدار صدر اعظم سابق آلمان با روحانی

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی,دیدار صدر اعظم سابق آلمان با روحانی

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی,دیدار صدر اعظم سابق آلمان با روحانی

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا