اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

800 میلیون دلار برای توسعه گازرسانی روستایی اختصاص می یابد



 

 

800 میلیون دلار برای توسعه گازرسانی روستایی اختصاص می یابد

 

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروكربوری وزارت نفت گفت: از برنامه‌های وزارت نفت در بخش گازرسانی اختصاص 800 میلیون دلار برای توسعه گازرسانی روستایی در سال آینده است.

'محسن خجسته مهر' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: سال آینده روزانه 700 میلیون مترمكعب گاز تولید می‌شود و در مجموع در این سال 160 میلیارد مترمكعب گاز در اختیار مصرف‌كنندگان بخش های مختلف قرار خواهد گرفت.

وی بهینه‌سازی پالایشگاه‌های موجود و اتمام طرح‌های بنزین‌سازی، پیگیری ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پارس، تحویل سوخت بر اساس استانداردهای یورو 5 را از برنامه‌های سال 90 وزارت نفت در بخش پالایش و پخش اعلام كرد.

خجسته مهر اظهارداشت:تكمیل زیرساخت‌های صنعت پتروشیمی، توجه بیشتر به مباحث حاكمیت و سیاست‌گذاری در صنعت پتروشیمی،‌ اتمام طرح آمایش و تكمیل زنجیره ارزش طرح‌های پتروشیمی از مهم ترین اولویت‌های این صنعت در سال آینده خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروكربوری وزارت نفت افزود: برای تامین منابع مالی صنعت پتروشیمی به ویژه برای كمك به بخش خصوصی، چند طرح برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تعریف شده است.

به گفته ی خجسته مهر تكمیل طرح‌های پایین‌دستی صنعت پتروشیمی، اشتغال، رونق اقتصادی و ارزش افزوده بالایی برای كشور به ارمغان می‌آورد.

وی همچنین در خصوص سرمایه گذاری در پارس جنوبی تصریح كرد: سال آینده 16 میلیارد دلار برای توسعه پارس جنوبی از طریق اوراق مشاركت،‌ بیع‌متقابل و منابع داخلی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور هیدروكربوری گفت:بسیج تمام امكانات نفت اعم از نیروی انسانی، كالا، خدمات و منابع مالی برای توسعه پارس جنوبی و میدان های مشترك درصدر برنامه‌ها و اولویت‌های كاری وزارت نفت در سال 90 قرار دارد.

خجسته مهر صیانت از مخازن نفت و گاز و نگهداشت تولید بر اساس ماده 229 قانون برنامه پنجم توسعه، توسعه برخی از میدان های جدید و تحول تزریق گاز در میدان های نفتی را از دیگر برنامه‌های وزارت نفت در سال آینده برشمرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروكربوری وزیر نفت تاكید كرد: بازنگری جدی در برنامه‌های تزریق گاز و ارائه نقشه راه ازدیاد برداشت كه مراحل نهایی تدوین را سپری می‌كند،‌ در ابتدای سال آینده به بخش‌های مربوط ابلاغ می‌شود.

خجسته مهر با بیان این كه سال 90،‌ سال اول اجرای برنامه پنجساله پنجم توسعه كشور است، تصریح كرد: اجرای طرح‌های صنعت نفت ببن 3 تا 5 سال زمان می‌برد، تامین منابع مالی متناسب با نیاز صنعت امری حیاتی است كه باید تلاش شود نیاز مالی طرح‌ها در سال اول برنامه تامین شود.... / تحلیل :ایرنا


ویدیو مرتبط :
درخواست اختصاص اعتبارات جهت توسعه راههای روستایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ميليون دلار به سازمان توسعه و تجهيز مدارس



 

 سازمان توسعه و تجهيز مدارس

 

با تصويب نمايندگان؛

معادل ريالي 250 ميليون دلار به سازمان توسعه و تجهيز مدارس اختصاص مي‌يابد


اين پيشنهاد در جهت اجراي قانون مقام‌سازي و مدارس بدون استحكام مصوب 85.1.30 به تصويب رسيد.

ايلنا:نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تصويب كردند تا معادل ريالي 250 ميليون دلار به سازمان توسعه و تجهيز مدارس اختصاص يابد.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا اين پيشنهاد كميسيون آموزش و تحقيقات با 145 راي موافق ‏ 62 راي مخالف و 24 راي ممتنع به تصويب رسيد.
اين پيشنهاد در جهت اجراي قانون مقام‌سازي و مدارس بدون استحكام مصوب 85.1.30 به تصويب رسيد.