اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

7 سال زندان برای رئیس جمهور سابق اسرائیل به جرم تجاوز جنسی



 

7 سال زندان برای رئیس جمهور سابق اسرائیل به جرم تجاوز جنسی

 

 

موشه کاتساو (موسی قصاب) رئیس جمهور سابق اسرائیل به جرم تجاوز به عنف و آزار جنسی به هفت سال زندان محکوم شده است.

 

به گزارش بی بی سی, موشه کاتساو دسامبر سال 2010 در یک دادگاه تل آویو در ارتباط با تجاوز به یک کارمند زن در دهه 1990 مجرم شناخته شده بود. او در این سال ها سمت وزیر گردشگری اسرائیل را به عهده داشت.

شاکی زن، موسوم به "آ" به دادگاه گفت که موشه کاتساو دوبار او را مورد تجاوز جنسی قرارداده است.

موشه کاتساو از سمت تشریفاتی ریاست جمهوری در سال 2007 و یک ماه ونیم پیش از پایان دوره آن استعفا داد.

آقای کاتساو در سال 2008 موافقت کرده بود که با پذیرش اتهام مزاحمت جنسی از اتهام سنگین تر تجاوز به عنف پرهیز کند ولی بعد نظر خود را تغییر داد و اتهام تجاوز را به کلی رد کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، رئیس جمهوری سابق اسرائیل بعد از شنیدن حکم دادگاه به گریه افتاد و فریاد زنان به قاضی دادگاه گفت که اشتباه می کند و زنان شاکی هم خود می دانند دروغ می گویند.

اتهامات جنسی دیگری که بر آقای کاتساو وارد آمده بود آزار جنسی دو زن در سال های 2003 و 2005 بود.

در این سال ها موشه کاتساو رئیس جمهوری اسرائیل بود.

این اولین باری است که که یک رئیس جمهوری سابق در اسرائیل به زندان محکوم می شود.

اما وکلای او به بی بی سی گفتند که موشه کاتساو چهل و پنج روز برای درخواست تجدید نظر وقت دارد و بلافاصله روانه زندان نخواهد شد.

حکم زندان موشه کاتساو با استقبال گروه های مدافع حقوق زنان اسرائیل روبرو شد.

این گروه ها می گویند که اغلب اوقات به اتهامات مربوط به آزار جنسی توجهی نمی شود.../بی بی سی


ویدیو مرتبط :
دستگیری شاهزاده سعودی به جرم تجاوز جنسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

293 سال زندان به جرم تجاوز جنسی


افسر سابق پلیس شهر اوکلاهما در آمریکا که به چندین مورد تجاوز و سوءاستفاده جنسی از زنان متهم شده بود در نهایت به ۲۹۳ سال زندان محکوم شد.

خبرگزاری تسنیم: دانیل هولتزکلاو، افسر سابق پلیس شهر اوکلاهما به جرم تجاوز و سوءاستفاده جنسی چندین زن در نقاطی که محدوده گشت‌زنی وی بود محکوم شد.

به گزارش یو‌اس‌ای‌تودی، هیئت منصفه وی را در 4 مورد به تجاوز درجه یک محکوم کرد. این افسر سابق پلیس که 29 سال دارد طبق حکم هیئت منصفه به 293 سال حبس محکوم شد. وی پس از اعلام حکم دادگاه به شدت گریه می‌کرد.

مادر جوان‌ترین قربانی تجاوز وی که تنها 17 سال سن داشت اعلام کرد که موضوع تجاوز جنسی افسران پلیس تنها نباید به یک اداره پلیس محدود شده و به صورت گسترده باید مورد بررسی قرار گیرد. وی دراین باره گفت: این مشکل ملت آمریکا است.

دانیل هولتزکلاو از دسامبر 2013 تا ژوئن 36 به 365 مورد سوءاستفاده متهم شد. وی در ژانویه 2015 از کار برکنار شد. این افسر سابق پلیس به 18 پرونده مرتبط به 8 زن مجرم شناخته شد که تمامی آنها سیاه‌پوست بوده و علیه وی در دادگاه شهادت دادند.

هرچند پرونده هولتزکلاو یکی از پرونده‌هایی بود که آسوشیتدپرس درباره سوءاستفاده جنسی نهادهای اجرایی مورد بررسی قرار داده بود و طبق آن مشخص شد که طی 6 سال حدود 1000 افسر پلیس مجوز کار خود را به دلیل جرایم جنسی از دست داده‌اند اما به نظر می‌رسد که تعداد پرونده‌ها بسیار بیشتر است زیرا تمام ایالتها فرآیندی برای ممنوع‌الکار ساختن افسران خطاکار خود را ندارند.

293 سال زندان به جرم تجاوز جنسی

293 سال زندان به جرم تجاوز جنسی

293 سال زندان به جرم تجاوز جنسی