اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

5 اختراع عجیب دوران ویکتوریا +عکس



اخبار گوناگون - 5 اختراع عجیب دوران ویکتوریا +عکس

در تاریخ به قرن 18 و 19 میلادی قرون ویکتوریا گفته می شود که دنیا در حال پیشرفت به سمت صنعتی شدن بود. در این دوران اختراعات زیادی به ثبت رسیده است.

در قرون ویکتوریا  بسیاری از وسایلی که ما این روزها از آن استفاده می کنیم وجود نداشت و همچنین مخترعین در تکاپو بودند تا وسایل کاربردی و جدید را اختراع کنند. در حالی که عده ای سخت مشغول ساخت و اختراع کاربردی ترین وسایل بودند عده ای نیز وقت خود را صرف اختراع وسایلی با کمترین میزان کارایی می کردند و یا در نهایت ازمایش هایشان به وسیله ای عجیب دست می یافتند.

خیس کنده تمبر

 اخبار,اخبار گوناگون,5 اختراع عجیب دوران ویکتوریا

 این روزها تمبرها دارای چسب های مخصوص هستند و نیازی نیست تا آن ها را با آب دهان خیس کرد اما در گذشته این امکان وجود نداشت و از همین رو مخترعین به دنبال ساخت آن ها بودند. این خیس کننده های تمبر طوری طراحی شده بودند و که می توانستند پشت تمبرها و درب پاکت های نامه را خیس کنند. البته در آن زمان نیز به علت آن که جسبندگی لازم را ایجاد نمی کردند زیاد مورد استفاده قرار نگرفتند.

پل های ریلی

  اخبار,اخبار گوناگون,5 اختراع عجیب دوران ویکتوریا

یکی از عجیب ترین ایده هایی که در این دوران اجرا شد پل های ریلی بودند. این پل ها در اصل هیچ شباهتی به پل های امروزی نداشتن و از چند تکه متفاوت تشکیل شده بودند. این پل از یک سکوی بلند که روی ریل قرار داشت تشکیل شده بود که مردم را از یکطرف دره به طرف دیگر جا به جا می کرد. این ایده خیلی زود منسوخ شد و پل های امروزی جایگزین آن ها شدند.

دستگاه اتوماتیک برس زدن اسب

  اخبار,اخبار گوناگون,5 اختراع عجیب دوران ویکتوریا

یکی از اختراعاتی که برای تنبل ترین افراد انجام شد دستگاه اتوماتیک برس زدن اسب بود. این دستگاه به گونه ای بود که در حالت های خاصی اسب را برس می زد و نیازی نبود تا فرد خودش این کار را انجام دهد. این دستگاه البته بعد از مدتی یا اصلی برس نمی زد و یا در صورت خرابی اسب را مجروح می کردند و خیلی زود از رده خارج شدند.

تثبیت کننده نوشتن

 اخبار,اخبار گوناگون,5 اختراع عجیب دوران ویکتوریا

 در آن زمان بیشتر مسافرت ها با اسب و یا ترن های بسیار پر سر وصدا انجام می شده است و از همین رو کسی نمی توانست در داخل ترن و یا پشت اسب مشغول نوشتن شود تا اینکه این اختراع وارد بازار شد. این تثبیت کننده از یک سو با طناب هایی به دیوار بسته می شد و از سوی دیگر نیز به دور مچ فرد قرار می گرفت اما نکته اصلی اینجا بود که اولا کمتر کسی توانایی نوشتن و یا خواندن در آن زمان داشت و همچنین چه کسی واقعا دوست دارد روی اسب مطلبی را یادداشت کند؟

جواهرات الکترونیکی

  اخبار,اخبار گوناگون,5 اختراع عجیب دوران ویکتوریا

 در آن زمان خانم ها اهمیت زیادی را برای جواهراتشان قائل بودند و از همین رو دوست داشتند تا همیشه بهترین جواهرات را داشته باشند. این دقیقا ایده ای بود که باعث شد تا جواهرات الکتریکی وارد بازار شود. درون این جواهرات چراغ هایی کار گذاشته می شد که البته می توانستند به درخشش جواهرات اضافه کنند ولی بسیار داغ می شدند و تریبا غیرقابل استفاده برای مدت طولانی بودند.

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
اختراع عجیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس حسین هدایتی در دوران جنگ


مالک باشگاه استیل‌آذین در روزهایی که در جبهه جنگ بود.

مالک باشگاه استیل‌آذین در روزهایی که در جبهه جنگ بود.