اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

4 جوان حین جابجایی علم عزاداری براثربرق گرفتگی کشته و زخمی شدند



حادثه تاسوعا مسجد سلیمان

 درآیین تاسوعای حسینی درمسجدسلیمان اتفاق افتاد
4 جوان حین جابجایی علم عزاداری براثربرق گرفتگی کشته و زخمی شدند

چهار جوان درمسجدسلیمان حین جابجایی علم عزاداری امام حسین(ع) ، براثربرخورد با سیم های انتقال برق شهری دچاربرق گرفتگی شدند که تاکنون سه تن از آنان جان باخته و نفرچهارم دربیمارستان درکمابسرمی برد.

گزارش خبرنگار ایرنا در روز پنج شنبه حاکی است این حادثه درحین عزاداری تاسوعای حسینی در منطقه کلگه کاروانسرای مسجد سلیمان و در هیات عزاداری مسجد صاحب الزمان این منطقه اتفاق افتاد و فوت شدگان همگی جوان بودند.

براساس این گزارش امروز در آیین عاشورای حسینی نیز یک جوان درمنطقه چهاربیشه مسجد سلیمان بدلیل اصابت علم عزاداری باسیم برق دچار سانحه شد که برای ادامه مداوا به بیمارستان های اهواز انتقال یافت.

این دومین باری است که در هیات عزاداری مسجد صاحب الزمان مسجد سلیمان چنین اتفاقی رخ می دهد.

حدود 6 سال پیش نیز جوانی به نام حبیب جلیلی نیز براثربرخورد علم با سیم های خطوط انتقال برق شهری دچاربرق گرفتگی شد و فوت کرد.

اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان درگفت وگو با ایرنا ازاین حادثه دلخراش ابراز تاسف کرد و گفت : هیات های عزاداری دراجرای برنامه های مذهبی خود به گونه ای عمل کنند که باعث رنجش خاطر مردم نشوند .

وی بررعایت مراتب ایمنی درانجام مراسم های مذهبی توسط هیات ها تاکید کرد و گفت: دستگاههای متولی مساجد و هیات های هذهبی بر رعایت موارد ایمنی ازسوی جوانان درانجام مراسم ها نظارت کنند تا شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم .

/ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آسیب به کمر حین جابجایی بیمار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

39 کشته و زخمی در حمله ارتش به یک مراسم عزاداری در جنوب یمن



اخبار,اخبار بین الملل,حمله ارتش به یک مراسم عزاداری در جنوب یمن


اخبار بین الملل - 39 کشته و زخمی در حمله ارتش به یک مراسم عزاداری در جنوب یمن

منابع پزشکی یمن از کشته شدن 19 تن و زخمی شدن 20 تن دیگر در حمله ارتش به یک مراسم عزاداری در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع پزشکی یمن اعلام کردند که در پی شلیک یک گلوله توسط تانک ارتش یمن به چادر عزاداری که در داخل مدرسه‌ای در شهرک "سناح" در استان جنوبی "الضالع" برگزار شده بود، 19 تن از جمله چند کودک کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع پزشکی نیز اعلام کرد که سربازان ارتش پس از حمله اول، چندین گلوله تانک دیگر را به محل مذکور شلیک کردند و این درحالی بود که گروهی در تلاش برای خارج کردن زخمی‌ها بودند و هنوز شماری از زخمی‌های حمله اول در داخل چادر عزاداری حضور داشتند.

غالب الشعیبی، یکی از رهبران جنبش‌های جنوب یمن تاکید کرد که نیروهای "لشکر 135" ارتش یمن مسئول پرتاب گلوله تاک به این مراسم عزاداری بودند.

وی این حمله را "کشتاری جنایتکارانه" توصیف و از مسئولان خواست تا کسانی را که به نیروهای یمنی دستور حمله به این مراسم عزارداری را داده‌اند، مجازات کنند.

از سوی دیگر یکی منبع در کمیته عالی امنیتی یمن اعلام کرد که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن با صدور دستوری خواهان تشکیل کمیته‌ای جهت انجام تحقیقات درباره این حمله شده است.
اخبار بین الملل - ایسنا