اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

29 معدنچی گرفتار در نیوزلند جان باختند



پلیس نیوزلند اعلام كرد: 29 معدنچی گرفتار شده در یك معدن زغال سنگ در این كشور پس از وقوع انفجار دوم در روز چهارشنبه جان باخته و هیچ كس دیگر زنده نمانده است.

 

از زمان وقوع نخستین انفجار در جمعه گذشته تا كنون وجود گازهای انفجاری و سمی مانع ورود امدادگران به معدن شده بود. اما به گفته پلیس اگر هم كسی زنده مانده بوده در انفجار دوم جان خود را از دست داده است.

مدیر عملیات امداد در این باره به خبرنگاران گفت: متاسفانه باید به اطلاع مردم نیوزلند برسانم كه ساعت 2:37 بعد از ظهر چهارشنبه انفجار عظیم دیگری در زیر زمین رخ داده كه دیگر احتمال نمی رود كسی زنده مانده باشد. انفجار دوم هم به مانند انفجار اول بسیار قدرتمند بوده است.

به نوشته آسوشیتدپرس انفجار دوم پس از اولین پیشرفت‌ها در عملیات نجات پس از چند روز حاصل شده بود. زمانی كه تیم حفاری موفق به حفر تونلی باریك به قسمتی كه 29 كارگر در آنجا گرفتار شده بودند شده و دو ربات هم به داخل تونل فرستاده شده بودند تا نخستین تصاویر از داخل معدن را به مقامها مخابره كنند.

هنوز به درستی مشخص نیست كه علت انفجار دوم چه بوده. معدن نیوزلند سابقه ایمنی خوبی دارند و در 114 سال گذشته تنها 181 جان باخته را داشته اند. بدترین حادثه معدن این كشور مربوط به سال 1986 بوده كه در آن 65 نفر در اثر انفجار گاز جان باختند.../فارس


ویدیو مرتبط :
گرفتار شدن 200 نهنگ در ساحل نیوزلند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهار غواص گرفتار در مخزن یک شناور در اروند کنار جان باختند



چهار غواص برشکاری که روز جمعه در جریان شناورسازی و برشکاری یک فروند شناور مغروقه در اروند کنار گرفتار شده بودند، جان خود را از دست دادند.

بخشدار اروندکنار شامگاه جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت:جانباختگان این حادثه، کارگران دو شرکت پیمانکاری در اروند رود، مشغول شناورسازی یک فروند کشتی مغروقه باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی بودند.


رضا شاوردی اضافه کرد:این کارگران، حین برشکاری در این مغروقه دچار گاز گرفتگی شده و در اروندرود جان می بازند.
وی ادامه داد:یکی دیگر از آسیب دیدگان این حادثه با کمک نیروهای امدادی به یک مرکز درمانی منتقل شد.


شهر مرزی اروندکنار در فاصله 55 کیلومتری شهر آبادان مرکز این شهرستان قرار دارد.


بر اساس آمار، 31 فروند مغروقه تاکنون از اروندرود خارج شده و 64 فروند دیگر نیز در اعماق رودخانه مانع تردد شناورها در محیط امن هستند.


پس از شناورسازی مغروقه ها تردد شناورهای با تناژ بالا و ایمنی کامل اروند تنها در سایه لایروبی و با راه اندازی دفتر هماهنگی مشترک ایران و عراق امکانپذیر است.


نظامیان بعثی عراق در اوایل تهاجم زمینی، دریایی و هوایی خود به خاک جمهوری اسلامی ایران در پاییز 1359 ده ها فروند شناور در حال تردد را در آبراه مرزی و مشترک اروندرود غرق کردند.


لایروبی نکردن و وجود مغروقه ها دو چالش اساسی در تردد شناورها در آبراه اروندرود است.

 

اخبار حوادث - ایرنا