اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

25 استان کشور شنبه یخ می‌زنند / آغاز موج جدید بارش‌ها از دوشنبه



اخبار ,اخبار اجتماعی ,پیش بینی هوا

 

اخبار اجتماعی - 25 استان کشور شنبه یخ می‌زنند / آغاز موج جدید بارش‌ها از دوشنبه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: 25 استان کشور شنبه به زیر صفر می‌روند.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس آخرین داده‌های هواشناسی روز جمعه، بارش‌های پراکنده و خفیف برف و باران در برخی نقاط شمال‌شرقی و سواحل جنوبی دریای خزر پیش‌بینی شده می‌شود، افزود: همچنین در برخی مناطق شمال غرب کشور نیز آسمان مه‌آلود بوده و در سایر مناطق کشور نیز جوی آرام پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از عصر یکشنبه یک سامانه بارشی از جنوب‌غرب، غرب دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس وارد کشور می‌شود، گفت: بر این اساس بتدریج از روز دوشنبه در نیمه غربی و جنوب کشور و از روز سه‌شنبه در نیمه جنوبی کشور بارش برف و باران آغاز خواهد شد.

به گفته مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور بیشترین میزان بارش برف و باران در روز دوشنبه برای استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، بوشهر، فارس و هرمزگان و در روز سه‌شنبه در استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف و باران در این مناطق طی دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در روز شنبه استان‌های چهارمحال بختیاری و اردبیل را به ترتیب با حداقل دمای 16 و 13 درجه زیر صفر سردترین استان‌ها کشور اعلام کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس هرمزگان و بوشهر نیز به ترتیب با حداکثر دمای 23 و 20 درجه سانتیگراد بالای صفر در این مدت گرم‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

وی در خصوص وضع هوای پایتخت نیز گفت: در روز شنبه آسمان تهران کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز 2- و 7 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز یکشنبه کمی ابری در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی و در اواخر وقت ابری انتظار می‌رود که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک و 8 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
کیلپ بارش شدید برف استان اردبیل دوشنبه - ۲۸ مهر ۱۳۹۳

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

14 استان کشور یخ می زنند


در حالی كه هنوز حدود سه هفته دیگر تا فرا رسیدن ماه دی و آغاز فصل زمستان باقی مانده است زمستان زودرس با روزهای کوتاه، شب‌های طولانی و هوایی سرد، بارانی و برفی پاورچین پاورچین خود را به مناطق مختلف كشور رسانده است.

خبرگزاری ایسنا:  در حالی كه هنوز حدود سه هفته دیگر تا فرا رسیدن ماه دی و آغاز فصل زمستان باقی مانده است زمستان زودرس با روزهای کوتاه، شب‌های طولانی و هوایی سرد، بارانی و برفی پاورچین پاورچین خود را به مناطق مختلف كشور رسانده است.

طی روزهای گذشته اكثر مناطق غربی، جنوبی و مركزی كشور شاهد بارش‌های كم سابقه باران و در پاره ای نقاط برف و یا جاری شدن سیلاب بوده اند، دیروز مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به افزایش آلودگی هوا در پایتخت اعلام كرد كه طی روزهای آینده دمای 14 استان کشور به زیر صفر می‌رود.

طی روزهای گذشته بارش‌های دلچسب باران و برف در بیشتر مناطق میهن رخ داد. البته هرچقدر كه سهم نیمه شرقی از این بارش‌ها اندك بود سهم مناطق كوهستانی غرب، جنوب غرب و شمال غرب از برف و سهم جنوب و مناطق مركزی و شمالی كشور از باران كم سابقه بوده است.

 برای مثال در شهرهای مختلف استان كهكلیویه بویراحمد واقع در جنوب غرب كشورطی روز دوشنبه به طورمتوسط حدود 60 تا 65میلیمتر باران باریده است.میزان بارندگی در جریان ورود جبهه هوای جدید از ابتدای هفته تا دیروز نیز دراین مناطق حدود 76میلیمتر بوده است. این در حالی است كه از ابتدای سالجاری زراعی تاکنون در یاسوج 233میلیمتر باران باریده است. سال گذشته تا این مدت در یاسوج 191.7 میلیمتر باران باریده بود.

 بارندگی در سایر مناطق غرب و جنوب غرب نیز چنین وضعیتی داشته است. به نظر می‌رسد بار دیگر هنرنمایی پاییزدر آسمان كشورمان شروع شده است و با تكمیل بارش برف و باران در روزهای گذشته به تدریج شاهد افزایش سرمای پیش رس زمستانی در مناطق مختلفی از كشور خواهیم بود.

با این حال ظاهرا تهرانی‌ها و ساكنان سایر كلان شهرها نیز در روزهای آینده تا میانه آذر باید منتظر پدیده وارونگی هوا و افزایش سكون و آلودگی هوای شهرها باشند. براساس اعلام این مقام سازمان هواشناسی و مطابق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز چهارشنبه در نیمه شرقی، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش باران، وزش باد و گاهی رعد و برق ادامه خواهد داشت و بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود که این سامانه اواسط روز چهارشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.


مهندس عبدالرضا امیدوار شهری: با بین این که تا روز جمعه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است گفت: از پنجشنبه بعدازظهر و طی روز جمعه با گذر امواج ناپایدار جوی از مناطق مرکزی خلیج‌فارس، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد در استانهای بوشهر، فارس و هرمزگان رخ خواهد داد که در این مدت خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و بارانی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به اطلاعیه ویژه سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و افزود: از روز پنجشنبه هفته جاری تا اواسط هفته آینده با سکون نسبی هوا و افزایش پتانسیل آلودگی، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت دامنه‌های جنوبی البرز به ویژه کلانشهر تهران، روند افزایش چگالی آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.وی خاطرنشان کرد: از عصر پنجشنبه و طی روزهای جمعه و شنبه بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط استانهای بوشهر، جنوب فارس، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و بارش قابل توجه باران با وزش باد و رعد و برق در جزایر ایرانی خلیج‌فارس پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت خلیج‌فارس نیز مواج است.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به ایسنا گفت: بر این اساس طی روز چهارشنبه آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری خواهد بود همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت صاف در ارتفاعات نیمه ابری پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این دو روز با یک درجه کاهش به یک و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. وی خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه استان‌های چهارمحال و بختیاری با 8 درجه سانتیگراد زیرصفر سردترین و بوشهر با حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که ساکنان 14 استان کشور در روز چهارشنبه حداقل دمای صفر و زیر صفر را تجربه می‌کنند تاکید کرد: بر اساس نقشه‌های دمایی حداقل دمای استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مرکزی به زیر صفر می‌رسد.