اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

246 روستای آذربایجان شرقی در محاصره برف


مسئول برف‌روبی راه‌های آذربایجان‌شرقی از بارش نیم‌متری برف در شهرستان جلفا خبر داد و گفت: برف و کولاک راه 246 روستا در آذربایجان‌شرقی را مسدود کرده است.

خبرگزاری فارس: مسئول برف‌روبی راه‌های آذربایجان‌شرقی از بارش نیم‌متری برف در شهرستان جلفا خبر داد و گفت: برف و کولاک راه 246 روستا در آذربایجان‌شرقی را مسدود کرده است.

جعفر تبریزی امروز در گفت‌‌و‌گویی در تبریز اظهار داشت: بارش برف سنگین در استان آذربایجان‌شرقی موجب مسدود شدن راه 246 روستا در استان شده است.

وی گفت: شهرستان مراغه با 83 روستا و چاراویماق با 72 روستا از جمله شهرستان‌های استان هستند که بیشترین راه روستایی که بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شده است جزء آن‌ها هستند.

تبریزی اظهار امیدواری کرد که تا 24 ساعت آینده راه‌های روستایی مسدود شده بر اثر بارش برف، برف‌روبی و بازگشایی شود.

وی از بارش 50 تا 60 سانتی‌متری برف در شهرستان جلفا خبر داد و گفت: در اکثر شهرهای استان آذربایجان‌شرقی شب گذشته بارش را شاهد بودیم که کم‌ترین میزان بارش برف نیز شهرستان ملکان با 5 سانتی‌متر گزارش شده است.

این مقام حوزه راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در عین حال از باز بودن راه‌های روستایی که در مسیر راه‌های اصلی قرار دارند، خبر داد.

وی در مورد راه‌های اصلی استان نیز گفت: تمام راه‌های اصلی آذربایجان‌شرقی باز بوده و صرفا در بخش چاراویماق به دلیل شدت بارش و کولاک شدید مشکل وجود دارد که اکیپ‌های فعال در این بخش نیز تلاش می‌کنند تا از بسته بودن راه جلوگیری کنند.

محمد اشجعی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: کاهش محسوس و قابل ملاحظه‌ دما (15 ـ 10 درجه سانتی‌گراد) تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد داشت.

نجاتگران هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی شب گذشته شب پرکاری را داشته به طوریکه 90 نفر را در هشترود، 11 نفر را در اسکو و 50 نفر را در جلفا که در جاده‌ها گرفتار برف و کولاک بودند نجات دادند.

براساس این گزارش هنوز خبری از مسدود شدن راه‌های روستایی در استان مخابره نشده است.

پلیس‌‌راه‌ فرماندهی‌ آذربایجان‌ شرقی‌ نیز در اطلاعیه‌‌ای‌ از هموطنان‌ خواست‌ از مسافرت‌های‌ غیرضروری‌ اجتناب‌ کنند و در موارد‌ اضطراری با همراه‌ داشتن‌ البسه‌ گرم‌ و آذوقه‌ کافی‌ وسیله‌ نقلیه‌ خود را به‌ زنجیر چرخ‌ مجهز کنند.

مردم قبل از مسافرت برای اطلاع از وضعیت راه‌ها با شماره تلفن 141 و نیز برای اطلاع از وضعیت هوا با شماره تلفن 134 تماس حاصل کنند.


ویدیو مرتبط :
صعود به قلعه بابک در برف کلیبر آذربایجان شرقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرامگاه شعرا در آذربایجان شرقی



 

 

 آرامگاه شعرا در آذربایجان شرقی

 

 

 

آرامگاه شعرا مکانی است که بسیاری از شاعران , متصوفان , دانشمندان و خداشناسان معروف ایرانی در آن آرمیده اند.

 

 

افرادی چون :خاقانی شروانی, زهیر فریابی , قطران تبریزی , محمد شیرین , مغربی , همام تبریزی , سلمان ساوجی , فلکی شروانی, قاضی بیضوی و بسیاری از شاعران تبریزی معروف معاصر چون محمد حسین شهریار در این مکان بخاک سپرده شده اند.