اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

220 هزار سقط جنین بدون مجوز در سال 91



اخبار,اخبار اجتماعی , سقط جنین

 

اخبار اجتماعی - 220 هزار سقط جنین بدون مجوز در سال 91

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 220 هزار سقط جنین غیرقانونی در سال 1391 به ثبت رسید که این موضوع به بررسی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر «علی اکبر سیاری» روز دوشنبه در همایش رویکردهای جدید جمعیتی، در عین حال بر ضرورت اجرای برنامه های باروری سالم اشاره و تاکید کرد: خدمات باروری سالم برای گروه های مختلف سنی باید تداوم یابد.

وی گفت: دو سوم زنان پس از 30 سالگی به فرزند آوری تمایلی ندارند و پس از سن مشخصی نیز به کنترل بارداری تمایل دارند.
اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
‫جنین سقط شده 3 ماهه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدور یک‌ هزار مجوز «سقط جنین» در پایتخت



اخبار,اخبار

سازمان پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه امسال یک هزار و 254 نفر متقاضی صدور مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری آنا، اداره کل سازمان پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه امسال یک هزار و 254 نفر متقاضی صدور مجوز سقط درمانی شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل که یک هزار و 313 نفر گزارش شده بود، 4.5 درصد کاهش داشته است.

طبق این گزارش در آذر ماه امسال نیز تعداد متقاضیان صدور مجوز سقط درمانی (جسمانی) با 3.2 درصد کاهش نسبت به آذر ماه سال قبل 149 نفر اعلام شده است.

شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم می‌شود شرایط مربوط به ناهنجاری‌های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر که در مورد مشکلات و ناهنجاری‌های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر و یا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاری‌ها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه وکتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط 3متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد است.


  اخباراجتماعی  - انا