اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

22 هکتار از جنگل های گلستان خاکستر شد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: از عصر دیروز تاکنون بیش از ۲۲ هکتار از اراضی جنگلی استان گلستان در آتش سوخت.

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: از عصر دیروز تاکنون بیش از ۲۲ هکتار از اراضی جنگلی استان گلستان در آتش سوخت.

ابوطالب قزلسفلو گفت: آتش‌سوزی در چند منطقه جنگلی شهرستان های کلاله و مینودشت همچنان ادامه دارد و نیروها در تلاش برای مهار آتش هستند.

او گفت: دو نقطه از آتش سوزی در اراضی جنگلی شهرستان مینودشت مهار شده اما آتش در دو منطقه پلنگ شهرستان مینودشت همچنان ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: آتش‌سوزی در منطقه جنگلی صالح آباد شهرستان کلاله از عصر امروز آغاز شده و نیروها در تلاش برای مهار این آتش‌سوزی هستند.

او گفت: با تلاش ماموران و نیروهای امدادی و مردم تاکنون آتش سوزی در اراضی جنگلی کلاله، رامیان، گالیکش و زیارت گرگان مهار شده و تاکنون بیش از 22 هکتار از اراضی جنگلی گلستان در آتش سوخته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: نیروهای مدیریت بحران شهرستان مینودشت با هماهنگی مدیریت بحران و منابع طبیعی استان و شهرستان در تلاش برای مهار آتش در این منطقه هستند.

قزلسفلو گفت: علت بروز این آتش‌سوزی‌ها گرمای چند روز اخیر هوا، بادهای فصلی و حضور دامداران و طبیعت گردان در مناطق جنگلی استان است.


ویدیو مرتبط :
۶۰ هکتار از جنگل های سپیدار خفر سوخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ميليونها هکتار جنگل هرساله در جهان نابود مي شود



صندوق جهاني طبيعت با انتشار بيانيه اي روز پنجشنبه اعلام کرد هر ساله 13 ميليون هکتار جنگل در جهان نابود مي شود. اين مقدار معادل نابودي جنگلهايي به وسعت 36 زمين فوتبال در هر دقيقه است.به گزارش خبرگزاري فرانسه از بوينس آيرس ، اين سازمان طرفدار حفظ محيط زيست از رهبران جهان خواست با اتخاذ تدابير مناسب شرايطي فراهم کنند که روند نابودي جنگلها در سال 2010 متوقف شود.

"رودني تايلور" مدير برنامه جنگلها در صندوق جهاني طبيعت گفت: روند نابودي جنگلها نشان مي دهد که ما بايد سريع و در ميزان گسترده به منظور مقابله با اين جريان وارد عمل شويم.

وي افزود: اين خواسته به معناي آن نيست که ما مي توانيم بطور کامل از نابودي جنگلها ممانعت بعمل آوريم بلکه بايد با درختکاري در محل نابودي جنگلها ، تاثير اين تخريب را جبران کنيم.

تايلور تاکيد کرد که جنگلهاي طبيعي جهان به منظور کاهش اثرات آلاينده گازهاي گلخانه اي بايد حفظ شود.

وي همچنين افزود تاثير روند نابودي جنگلها در جهان در حدود 20 درصد انتشار گازهاي گلخانه اي است.

بنابراين گزارش سيزدهمين کنگره جهاني جنگل با حضور 3هزار و 500 نماينده از 160 کشور جهان در بوينس آيرس در جريان است.

نتايج اين کنگره مي تواند تاثيرات مهمي قبل از برگزراي اجلاس سران در کپنهاگ در خصوص گرم شدن زمين داشته باشد.

در اجلاس کپنهاگ قرار است پيمان بين المللي جديدي در خصوص آب و هوا به جاي پيمان کيوتو پيشنهاد شود.

مدت اعتبار پيمان کيوتو تا سال 2012 است.