اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

21 سال حبس، جرم کشتار 77 نفر



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حکم دادگاه قاتل نروژی اعلام شد/ فعلا 21 سال حبس به جرم کشتار 77 نفر

خبرگزاری فارس: دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده «آندرس برویک» قاتل نروژی، امروز با اعلام سلامت عقلی وی، او را به تحمل حداقل 21 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاهی در نروژ، «آندرس برویک» را به جرم کشتار 77 نفر در حادثه بمبگذاری و تیراندازی سال گذشته، گناهکار شناخته و رای به سلامت عقلی وی داد. این دادگاه با رد درخواست وکلای برویک که خواستار تبرئه وی به دلیل مشکلات ذهنی شده بودند، او را به تحمل حداقل 21 سال حبس محکوم کرده است.

برویک بمبگذاری در برابر یکی از ساختمان‌های دولت و همچنین تیراندازی در کمپ جوانان حزب حاکم این کشور را که منجر به کشته شدن 77 نفر شد، پذیرفته است. در صورتی که ثابت شود حضور وی در جامعه مضر است، این احتمال وجود دارد که طول مدت محکومیت وی به صورت نامحدود افزایش یابد.

بسیاری از کسانی که از این حادثه جان به در برده بودند، و همچنین خانواده‌های قربانیان، با حضور در دادگاه خواستار آن شده بودند که دادگاه رای به سلامت عقلی برویک دهد، چراکه در غیر اینصورت وی می‌تواند از خود نسبت به این کشتار سلب مسئولیت کند.

برویک اعلام کرده است که این حمله را به آن جهت انجام داده که حزب حاکم از جامعه مسلمانان نروژ حمایت کرده است. وی همچنین جوانان کشته شده در این حادثه را کسانی خوانده که شستشوی مغزی شده و با مطرح کردن موضوع جامعه چندفرهنگی، تهدیدی برای خون اصیل نروژی به شمار می‌آمده‌اند.

این قاتل نروژی خود از این حکم استقبال کرده و آن را یک بیانیه سیاسی نامیده است. وی پیش از این گفته بود که یک «انقلاب مسلحانه» تنها راه برای جلوگیری از اسلامی شدن جامعه نروژ بوده است.

حکم حبس 21 ساله، شدیدترین حکمی است که دادگاه‌های نروژ می‌توانند برای یک نفر صادر کنند، که همین امر هم اعتراض خانواده‌های قربانیان را برانگیخته است/فارس

 


ویدیو مرتبط :
26 سال حبس بدون جرم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

253 سال حبس به جرم آزار 19کودک!



253 سال حبس به جرم آزار 19کودک!

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ویلیام اوریج 37 ساله به اتهام 19 مورد سوءاستفاده اخلاقی از کودکان، در دادگاه شهر مدیسون به مجازات حبس محکوم شد.

 یک شهروند آمریکایی در ایالت ایندیانا، به جرم آزار و اذیت جنسی کودکان به 253 سال حبس محکوم شد.

ویلیام اوریج 37 ساله به اتهام 19 مورد سوءاستفاده اخلاقی از کودکان، در دادگاه شهر مدیسون به مجازات حبس محکوم شد. دادستان پرونده در این‌باره تاکید کرد که اگر برای جرایم غیر از قتل این امکان وجود داشت که حکم حبس ابد بدون امکان بخشش صادر کرد، به طور قطع برای مجازات اوریج مناسب‌تر بود. پیشتر نیز این مجرم به دلیلی مشابه به زندان افتاده بود. او در سال 2010 پس از تحمل 5سال حبس به جرم آزار دو کودک، آزاد شد و پس از دستگیری مجدد فاش کرد که از 17 سالگی دست به آزار کودکان زده است./خراسان