اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

21 خودرو 95 درصد بازار را در اختیار دارند



 خودروهای تولیدی داخل کشور, بازار خودرو


21 خودرو 95 درصد بازار را در اختیار دارند

حدود 95 درصد بازار خودروی کشور در اختیار 21 خودروی عمدتا داخلی است.

به گزارش ایسنا ، براساس بررسی‌های صورت گرفته از بازار خودروهای سواری در سال 1391، 95 درصد این بازار در اختیار 21 خودرو است.

چهار خودروی ام‌وی‌ام 110، تیبا، روآ و مدل‌های مختلف پراید حدود 41 درصد این بازار و خودروهای پارس‌ تندر، پژو 206 اس‌دی، تندر 90، پژو 207، توجوی، پژو 206، دو مدل گریت ‌وال، ام‌وی‌ام 530، سورن، لیفان 620، ام‌وی‌ام 315، رانا، سمند ای‌اف 7، سمند معمولی، پژو پارس و پژو 405 نیز 54 درصد این بازار را در اختیار دارند.

در این میان بیشترین سهم بازار در گروه خودروهای تا سطح قیمتی 20 میلیون تومان در اختیار پراید (65.6 درصد سهم بازار) و در گروه خودروهای با قیمت بین 20 تا 40 میلیون تومان نیز بیشترین سهم بازار در اختیار پژو 405 (25.1 درصد سهم بازار) بوده است.

خودروهای وارداتی نیز تنها حدود دو درصد کل بازار خودروهای سواری را در اختیار دارند هرچند که تنوع مدل این محصولات تقریبا در حد تنوع مدل خودروهای تولیدی در داخل کشور است. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
52 درصد نقدینگی کشور در اختیار اقتصاد است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

95 درصد سود بازار گوشی در اختیار اپل!


بنابر گزارشات، کمپانی اپل موفق شده در سه ماهه سوم 2015 حدود 94 درصد از سود بازار اسمارت‌ فون‌ها را متعلق به‌خود کند، این مقدار برای خود اپل هم یک رکورد محسوب می‌شود زیرا در مدت‌زمان مشابه سال گذشته این رقم 85 درصد را نشان می‌داد.

وب‌سایت آی تی رسان: بنابر گزارشات، کمپانی اپل موفق شده در سه ماهه سوم 2015 حدود 94 درصد از سود بازار اسمارت‌ فون‌ها را متعلق به‌خود کند، این مقدار برای خود اپل هم یک رکورد محسوب می‌شود زیرا در مدت‌زمان مشابه سال گذشته این رقم 85 درصد را نشان می‌داد. این میزان سود می‌تواند حیرت‌انگیزتر هم باشد از آن‌جایی که این کمپانی تنها حدود 15 درصد از فروش جهانی اسمارت‌ فون‌ها را دارد. یکی از دلایل روی دادن این اتفاق افزایش قیمت پرچمدار اپل از 620 دلار به 670 دلار است که موجب افزایش درآمد این کمپانی شده است.

95 درصد سود بازار گوشی در اختیار اپل!

در طرف دیگر ماجرا سامسونگ بزرگترین تولیدکننده تلفن‌همراه در جهان قرار دارد که با متوسط قیمت فروش هر دستگاه 180 دلار نیاز بیشتری به افزایش کمی تولیدات خود دارد، این کمپانی در سه ماهه سوم 2015 موفق شده 11 درصد از سود بازار اسمارت‌ فون‌ها را به خود اختصاص دهد، این میزان به نسبت روزهای اوج این کمپانی در سال 2013 که حدود 42 درصد از بازار را در اختیار داشت، بسیار کمتر است. از نظر فروش هم‌اکنون این کمپانی 22 درصد از فروش اسمارت‌ فون‌ها را نصیب خود کرده که در گذشته این مقدار 31.9 درصد بوده است.

دیگر کمپانی‌های بزرگ تولید کننده اسمارت‌ فون از جمله سونی، اچ‌تی‌سی، مایکروسافت، لنوو یا موتورولا و ال‌جی در این سه‌ماهه نه افزایش سود را تجربه کرده‌اند و نه متضرر شده‌اند.

95 درصد سود بازار گوشی در اختیار اپل!

همان‌طور که از نمودار بالا نیز مشخص است اپل به امپراطوری بلامنازع بازار اسمارت‌ فون‌ها تبدیل شده است و آخرین پرچمدار این کمپانی نیز توانسته در رکورد شکنی‌های این کمپانی دخالت داشته باشد.