اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

2 کشته و ده‌ها زخمی در رویارویی خیابانی مصر/بازداشت رئیس و معاون حزب الوسط



درگیری‌های مصر,بازداشت رئیس و معاون حزب الوسط,آمارکشته ها دردرگیری های مصر

2 کشته و ده‌ها زخمی در رویارویی خیابانی مصر/بازداشت رئیس و معاون حزب الوسط

در حالی که منابع خبری از کشته شدن دو تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر طی درگیری‌های مصر گزارش دادند، حامیان مرسی اعلام کردند که با وجود تهدیدها به تحصن خود ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، یک منبع امنیتی مصری اعلام کرد که در درگیری‌ها میان حامیان و مخالفان محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در استان پورت سعید یک تن بر اثر اصابت گلوله به کمرش کشته و 29 تن دیگر زخمی شدند.

بر اثر این درگیری‌ها یک خودروی پلیس و تعدادی از مغازه‌های متعلق به حامیان رئیس‌جمهور برکنار شده مصر تخریب شدند.
منابع تصریح کردند که در هنگام تشییع جنازه عمر هریدی که در نزدیکی محل تحصن در رابعه العدویه در روز شنبه کشته شد، درگیری‌ها میان حامیان و مخالفان مرسی روی داد.

درگیری‌های شدیدی در شهر کفر الزیات واقع در استان الغربیة صبح یکشنبه رخ داد که بر اثر آن یک تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.
این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که مخالفان مرسی به مراسم تشییع جنازه یک جوان که در درگیری‌های روز شنبه کشته شده بود، حمله کردند.

در استان المنوفیة حامیان مرسی راهپیمایی از مقابل مسجد النور بر پا کرده و شعارهای علیه ارتش مصر و عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر سر دادند که پس از این راهپیمایی مقر اخوان المسلمین در شهر السادات به آتش کشیده شد.

خبرگزاری‌ها از زخمی شدن ده‌ها تن در درگیری‌ها در تعدادی از شهرها و استان‌های مصر به ویژه در رابعه العدویه و حلوان در قاهره و الاسکندریه، المنیا و اسوان در جنوب کشور خبر دادند.

در همین راستا، حامیان محمد مرسی روز یکشنبه برای سی‌امین روز پی در پی به تحصن خود ادامه داده و تاکید کردند که با وجود تهدیدها مبنی بر مقابله با تحصن‌شان، آنها به اعتراض‌های خود ادامه می‌دهند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که طرفداران رئیس‌جمهور برکنار شده مصر به تحصن خود در دو میدان رابعه العدویه در قاهره و النهضه در جیزه ادامه می‌دهند.
منابع خبری گزارش دادند که تحصن‌کنندگان اصرار دارند مشروعیت به صورت کامل بازگردد و مرسی منصب خود را در دست بگیرد.

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه العربیه گزارش داد که مسئولان امنیتی در قاهره امروز (دوشنبه) توانستند ابو العلاء الماضی، رئیس حزب الوسط و عصام سلطان، معاون وی را در منطقه المقطم واقع در قاهره بازداشت کنند.

دستگاه‌های امنیتی مصر این دو تن را به زندان طرة منتقل کردند تا در خصوص اتهاماتی مبنی بر تحریک به کشتار تظاهرکنندگان و اهانت به دستگاه قضایی از آنها بازجویی شود.
از سوی دیگر، نیروهای مسلح مصر با صدور بیانیه‌ای هشدار دادند که نزدیک شدن به نهادهای نظامی پیامدهای وخیمی دارد و جان تظاهرکنندگان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

ارتش مصر همچنین نسبت به نزدیک شدن به مقر سازمان اطلاعات جنگی در قاهره هشدار داد.
نیروهای مسلح مصر اعلام کردند: همه تظاهرکنندگان حق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز را دارند و ارتش نیز از آن حمایت می‌کند، اما خروج از اصول این حق نقض قوانین به شمار می‌آید.

نیروهای مسلح بیانیه خود را این گونه پایان داد که این هشدارها با هدف حفظ منافع شهروندان است.
در همین راستا، خبرنگار العربیه در قاهره گزارش داد که راهپیمایی اخوان المسلمین به مقر سازمان اطلاعات جنگی در قاهره رسید. /ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
رئیس حزب بعث و معاون سابق صدام،به قتل رسید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک کشته و ۷ زخمی در اعتراضات خیابانی امروز مصر



 تحولات امنیتی در مصر

جدیدترین تحولات امنیتی در مصر
یک کشته و ۷ زخمی در اعتراضات خیابانی امروز مصر

اعتراضات خیابانی در مصر امروز هم به خشونت کشیده شد و یک نفر در این اعتراضات کشته و 7 نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المیادین، منابع پزشکی از مصر گزارش داده‌اند که در درگیری‌های ت امروز در شهرهای مختلف مصر از جمله قاهره و اسکندریه پس از تظاهرات‌های خیابانی یک نفر کشته و 7 نفر زخمی شدند.

همچنین در منطقه شیخ زوید در شمال سینا نیز یک نفر به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شده است.

از سوی دیگر مقامات امنیتی مصری 6 نفر از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام تلاش برای فراری دادن متهمان، دستگیر کردند.

این درحالی است که انفجار 6 بمب کنار جاده‌ای در شهر رفح مصر نیز در نزدیک مرز با نوار غزه منجر به کشته شدن یک افسر و زخمی شدن 5 سرباز شد./فارس