اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

2 کشته در سیلاب گلستان



2 کشته در سیلاب گلستان 

بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در شهرستان کلاله واقع در شرق گلستان دو کشته برجای گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این حادثه که عصر پنجشنبه به وقوع پیوست دو کشاورز در روستای چایلو قوجوق  کلاله گرفتار سیلاب شدند.

نورالله نوراللهی فرماندار کلاله در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید این خبر گفت: صفر و لیلا ایگدری 56 و 16 ساله پدر و دختری بودند که هنگام کار بر سر مزرعه گرفتار سیلاب شدند و جان باختند.

وی اظهار داشت: هنوز جسد این دو متوفی کشف نشده است.

وی بدون ذکر خسارتهای احتمالی گفت: این خسارتها در دست بررسی است./مهر


ویدیو مرتبط :
زیارت ، گلستان زمین خواران در استان گلستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی کشته‌شدگان سیل زنده می‌شوند!/ نجات مسافران یک اتوبوس از سیلاب



وقتی کشته‌شدگان سیل زنده می‌شوند!/ نجات مسافران یک اتوبوس از سیلاب

آخرین گزارش‌ها از مناطق سیل‌زده استان مازندران از مصدومیت 42 تن و کاهش شمار کشته‌شدگان از هشت تن به شش نفر حکایت دارد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هادی خنجری، مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران، در گفت‌وگو باایسنا، با بیان اینکه هم‌اکنون در مرحله اولیه امداد و نجات هستیم، گفت: برای اعلام میزان دقیق خسارت ناشی از این سیلاب، حداقل 72 ساعت فرصت بررسی لازم است، چرا که باید گروه‌های مختلف در مباحث مختلف به صورت تخصصی وارد شوند و میزان خسارت را دقیقا بررسی کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت به بهشهر وارد شده و گفت: شهرستان‌های ساری، نکاء، میان‌درود و گلوگاه نیز پس از بهشهر دارای بیشترین خسارت بوده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با بیان اینکه راه محوری مسدود شده در استان نداریم، گفت: راه‌های اصلی که مسدودشده بود، روز جمعه بازگشایی شدند.

اعلام اسامی فوت‌شدگان

خنجری در مورد آخرین آمار کشته‌شدگان نیز خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار، شش تن در جریان این سیل جان خود را از دست دادند و دو نفری که گفته می‌شد در این سیل کشته شده‌اند، مشخص شد که اطلاعات نادرستی از سوی خانواده‌هایشان به فرمانداری مخابره شده بود و آنان زنده هستند.

وی با اشاره به هویت افراد فوت شده به ایسنا گفت: متاسفانه در جریان این حادثه، «ربابه باقری» 60 ساله، «اولیاء کاظمی» 50 ساله، «گلی کاظمی» 65 ساله، «نگین افغان‌زاده» 12 ساله، «علی کوچک‌زاده» 45 ساله و آقایی با شهرت محمدزاده 65 ساله جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران، خانه این افراد در حاشیه رودخانه بود و پس از وقوع سیل به سرعت دچار حادثه شدند.

خنجری با بیان اینکه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان از استان‌های گلستان و سمنان اکیپ‌هایی اعزام شده‌ است، ابراز امیدواری کرد تا پایان امشب عملیات امداد و نجات به اتمام برسد و هم‌اکنون نیز اکیپ‌های مختلفی با تجهیزات در مناطق سیل‌زده حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران همچنین از امدادرسانی به مسافران یک اتوبوس در روز حادثه خبرداد و گفت: امدادگران مسافران این اتوبوس را که 20 خانوار بودند و در جاده اصلی بهشهر گرفتار سیلاب شده بودند را بعد از امدادرسانی اسکان موقت دادند.

42 تن مصدوم شدند

همچنین فرزاد بزرگی، رییس اورژانس مازندران، در خصوص آخرین آمار مصدومان این حادثه به ایسنا گفت: در جریان سیل مازندران، 42 نفر مصدوم شده‌اند که شش تن از این افراد نیاز به بستری شدن و دریافت خدمات درمانی در بیمارستان داشتند.

وی عمده علت بستری شدن افراد را شکستگی دانست و گفت: مصدومان به سه بیمارستان امام بهشهر، مهر بهشهر و شهدای بهشهر منتقل شدند.

رییس اورژانس مازندران با تاکید بر اینکه نیروهای اورژانس این استان در حالت آماده‌باش قرار دارند به ایسنا گفت: شش کشته‌شده این حادثه نیز پس از تایید فوت، به پزشکی قانونی تحویل داده شدند.

امدادرسانی به 389خانوار سیل‌زده بهشهری

مهدی ولی‌پور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران، از ارسال مایحتاج اولیه برای آسیب‌دیدگان سیلاب شهرستان بهشهر خبر داد و به ایسنا گفت: در پی بارندگی‌های شدید شامگاه جمعه 21 مهر و جاری‌شدن سیلاب در شهرهای ساری، قائمشهر، بابل، بهشهر و گلوگاه امدادگران جمعیت هلال احمر مازندران بلافاصله پس از دریافت گزارش های اولیه به مناطق حادثه دیده اعزام شدند و با توجه به آسیب‌پذیری گسترده در شهرستان بهشهر، مرکز ثقل عملیات امداد و نجات بر این شهر متمرکز شد و بیش از 150 امدادگر و پرسنل جمعیت هلال احمر استان با به کارگیری بیش از 10 دستگاه آمبولانس، 30 دستگاه خودروی امدادی و همچنین 65 دستگاه موتور پمپ‌های لجن‌کش و تخلیه آب در مناطق مختلف شهرستان بهشهر مستقر شدند.

ولی‌پور در خصوص خدمات ارائه‌شده جمعیت هلال احمر گفت: تخلیه آب از 200 واحد مسکونی و تجاری، مشارکت در بازگشایی معابر و ارائه کمک‌های امدادی اولیه به بیش از 2000 تن و انتقال مصدومان به مراکز درمانی از جمله اقدامات تیم‌های امدادی در ساعات اولیه بروز حادثه بوده است.

مدیرعامل هلال احمر مازندران با اشاره به خسارت ناشی از سیلاب به 389خانوار در شهرستان بهشهر افزود: توزیع 350کیلوگرم نایلون، 2000 قوطی انواع کنسرو، 680کیلوگرم قندوشکر، 240 قوطی روغن نباتی، 500بسته چای و یک‌هزار کیلوگرم برنج از دیگر خدمات ارائه‌شده جمعیت هلال احمر استان به آسیب‌دیدگان سیلاب در شهرستان بهشهر بود.

وی گفت:با توجه به مفقودشدن شماری از شهروندان، تیم آنست (سگ‌های تجسس)هلال احمر نیز در منطقه حضور فعال دارد.

مشکل امنیتی در منطقه نیست

سرهنگ روح‌الامین قاسمی، جانشین فرمانده انتظامی مازندران نیز دراین باره به ایسنا گفت: تامین امنیت برای افراد آسیب‌دیده از اولویت‌های برنامه‌های ما است و در این راستا با تمام توان وارد شده‌ایم.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه مشکل امنیتی در منطقه نیست، اظهارکرد: بحث روان‌سازی ترافیک نیز از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا با قدرت وارد می‌شویم.

قاسمی خاطرنشان کرد: امروز ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه مشهود است و باید سهم افراد مقصر و افرادی که مجوز می‌دهند در این رابطه و در این ساخت و سازها مشخص شود.

همچنین سید عیسی هاشمی معاون عمرانی استاندار مازندران نیز گفت: بسیج عهده‌دار جمع‌آوری رسوبات ظرف 48 ساعت آینده است و امیدواریم با جمع‌آوری رسوبات و نخاله‌ها در امدادرسانی فعالانه‌تر وارد شویم.

هاشمی افزود: همه دستگاه‌ها موظف هستند ظرف 24 ساعت آینده ارزیابی خود را از عمق حادثه در دستگاه ذی‌ربط به ستاد بحران اعلام کنند./ایسنا