اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

2 ناو جنگی ناتو وارد دریای سیاه شدند


یک ناو جنگی ارتش آمریکا و یک ناو جنگی ارتش فرانسه برای حمایت از اوکراین وارد آب‌های دریای سیاه شدند.

خبرگزاری فارس: به نقل از میدل ایست نیوز، 2 ناو جنگی ناتو از جمله «ناو یو اس اس دونالد کوک» آمریکا و ناو «دوپوی دولوم» فرانسه وارد آب‌های دریای سیاه شدند.

به گفته مقامات غربی، این ناوها به عنوان بخشی از تلاش غرب برای اعلام حمایت خود از مرزهای شرقی اوکراین وارد آب‌های دریای سیاه شده اند.

با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای محرمانه، آمریکا تخمین زده بیش از 40 هزار نیروی روسی در مرز شرقی اوکراین مستقر شده‌اند. به گفته یک مقام آمریکایی، این نیروها به شدت مسلح هستند و آمریکا و ناتو برآرود کرده‌اند که آنها می‌توانند ظرف سه تا 5 روز از شرق اوکراین عبور کنند. هرچند روسیه این موضوع را رد کرده است و اعلام کرده است که تصاویر ماهواره ای آنها مال یک سال پیش است.


ویدیو مرتبط :
پهلو گرفتن 3 ناو جنگی ناتو در آب های ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرکل: شرکت آلمان در حمله به سوریه با دستور ناتو و یا سازمان ملل/ اعزام ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا به دریای سرخ



حمله امریکا به سوریه,حمله آلمان به سوریه,حمله نظامی به سوریه

مرکل:
آلمان تنها در صورت دستور سازمان ملل و یا ناتو، در حمله به سوریه شرکت می‌کند

صدر اعظم آلمان تاکید کرد که این کشور تنها با وجود فرمان سازمان ملل و یا ناتو در مداخله نظامی علیه سوریه مشارکت خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «صدای روسیه»، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان اعلام کرده است که دولت برلین تنها با وجود دستور ناتو و یا سازمان ملل، در اقدام نظامی علیه سوریه مشارکت خواهد داشت.

بر اساس این خبر، مرکل در جریان مناظره تلویزیونی با «پیر اشتاین‌بروک» رقیب سیاسی اش اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای مذاکره با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در نشست آتی گروه 20 با محور رسیدن به زمینه های مشترک در قبال بحران سوریه است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که «آندرس فوگ راسموسن» دبیر کل ناتو بر عدم دخالت این سازمان ائتلافی در حمله به سوریه تاکید کرده است و «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل نیز اعلام کرده است که دخالت نظامی کمکی به حل بحران سوریه نخواهد کرد.

با وجود رای منفی اخیر پارلمان انگلیس به طرح پیشنهادی «دیوید کامرون» نخست وزیر این کشور برای مداخله نظامی در سوریه، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا حمله به سوریه به بهانه استفاده نظام این کشور از تسلیحات شیمیایی را قطعی اعلام ولی در عین حال زمان دقیق آن را مشخص نکرده است.

 

لاوروف: اطلاعات آمریکا درباره سلاح شیمیایی ما را قانع نکرده است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که اطلاعاتی که آمریکا در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به این کشور ارائه داده بسیار مبهم بوده و فاقد اطلاعات مشخص است و نتوانسته مقامات مسکو را متقاعد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه (2 سپتامبر) در سخنرانی مرسوم خود در آغاز سال جدید تحصیلی در دانشگاه روابط بین‌الملل زیر نظر وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اطلاعاتی که آمریکایی‌ها در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به طرف روسی ارائه داده‌اند، هیچ چیز خاصی را مشخص نمی‌کند.

لاوروف تاکید کرد: به ما گزارشاتی را نشان داده‌اند که شامل هیچ اطلاعات مشخص و خاصی نیست: هیچ نقشه جغرافیایی و یا نام مشخصی در آن وجود ندارد، بسیاری از مسائل در این اسناد بدون پاسخ مانده است. تردیدهای بسیاری در آن دیده شده و هیچ اطلاعات اثبات شده‌ای در آن وجود ندارد. این اطلاعات ما را قانع نکرده است.

لاوروف اظهارات همتای آمریکایی خود را عجیب ارزیابی کرد که واشنگتن دلایل و شواهد انکارناپذیری در مورد استفاده از سلاح شیمیایی به روسیه ارائه داده است.

لاوروف تاکید کرد که انگلیس و فرانسه فشار زیادی را بر "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل به دلیل عدم توانایی برای تغییر ماموریت بازرسان بین المللی در زمینه تحقیق در مورد بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه اعمال کردند.

وی گفت: زمانی که در ماه مارس در نزدیکی شهر حلب سلاح شیمیایی استفاده شد، دولت سوریه از سازمان ملل خواست تا بازرسان خود را برای تحقیق به این کشور اعزام کند. بان کی مون موافقت کرد، ولی بعد فشار زیادی بر او وارد کردند. من در اینجا نمی خواهم رازی را فاش کنم، چرا که انگلیس و فرانسه بعدا خود اذعان کردند که به دبیر کل گفته اند که اعزام بازرسان به سوریه به تنهایی کافی نیست. باید از بشار اسد خواسته شود تا امکان دسترسی آنها به هر تاسیساتی در خاک سوریه را برای آنها فراهم کند.‬‬

روز گذشته "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد که کارشناسان آمریکایی نمونه‌هایی را از سوریه دریافت کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کرده‌اند که ثابت می‌کند سلاح شیمیایی در یکی از شهرک‌های اطراف دمشق مورد استفاده قرار گرفته است.

به عقیده کری این مسئله ثابت می‌کند که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین اعلام کرد که بر اساس اطلاعات سازمان ملل سلاح‌هایی که بصورت غیرقانونی از کشور لیبی خارج می‌شوند، هم اکنون به بیش از 12 کشور منطقه ارسال شده‌اند که این مسئله امنیت کل خاورمیانه را در معرض خطر قرار داده است.

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنرانی خود یادآور شد که دعوت از "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا برای سفر این کشور همچنان به قوت خویش باقی است و مقامات مسکو امیدوارند که از این فرصت استفاده کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که آمریکا متاسفانه هنوز نتوانسته است مخالفان در سوریه را در مورد ضرورت شرکت در کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه متقاعد کند.

لاوروف گفت: برگزاری کنفرانس ژنو-2 طرح مشترک ما و آمریکا بود. این مسئله یکی از مواردی است که نشان می‌دهد ما مسئولیت‌های برعهده گرفته خود، بویژه در رابطه با مسائل حساس و مهم بین‌المللی را درک می‌کنیم. البته ما متاسف هستیم که شرکای آمریکایی ما هنوز نتوانسته‌اند مخالفان سوری را متقاعد کنند تا این ابتکارعمل واشنگتن را حتی به توصیه آنها قبول کنند.

وی تاکید کرد: تهدید برای استفاده از توان نظامی برای حل مناقشه در سوریه، کمکی به برگزاری این کنفرانس نخواهد کرد.‬


اعزام ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا به دریای سرخ برای پشتیبانی از حمله به سوریه

گزارش‌ها حاکی است که در ادامه تحرکات نظامی آمریکا علیه سوریه، یک ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکایی نیز به منظور پشتیبانی از حمله به سوریه، به دریای سرخ اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته نامه آمریکایی «جوئیش پرس» در خبری با استناد به اظهارات مقامات آگاه دفاعی آمریکا نوشت که این کشور ناو هواپیمابر «نیمیتز» با قابلیت هسته‌ای خود را به منظور پشتیبانی از حمله احتمالی به سوریه، به دریای سرخ فرستاده است.

بر اساس این خبر، استقرار این ناو هواپیمابر به همراه سایر ناوشکن‌ها و یک رزم ناو آمریکایی با هدف نمایش قدرت در این برهه زمانی صورت گرفته است.

ناوشکن‌های آمریکایی قابلیت حمل 200 موشک «تاماهاوک» را دارند که این تعداد به مراتب بیشتر از تعدادی است که بر اساس برآورد تحلیلگران، در حمله به ارتش سوریه استفاده خواهد شد.

درحالیکه پیشتر 5 ناوشکن آمریکایی با هدف شرکت در حمله احتمالی این کشور به سوریه در مدیترانه مستقر شده اند، گزارش ها از ملحق شدن یک کشتی تهاجمی آبی – خاکی « یو اس اس سن آنتونیو» که حامل حدود 300 تنفگدار نیروی دریایی است، در دریای مدیترانه خبر می‌دهند.

دولت آمریکا با ادعای استفاده دولت دمشق از تسلیحات شیمیایی در جنگ داخلی این کشور اقدام نظامی به سوریه را قطعی اعلام ولی زمان دقیق آن را مشخص نکرده است.

دولت سوریه هرگونه استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در جنگ داخلی این کشور را قاطعانه رد کرده است.
فارس