اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

2 مرحله‌ای شدن انتخاب رشته دبیرستان



اخبار,اخبار فرهنگی,آموزش و پرورش

وزیرآموزش و پرورش گفت: از سال تحصیلی آینده انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه در دو مرحله و در دو سال متوالی انجام خواهد شد..

براساس این تصمیم هدایت تحصیلی دانش آموزان در رشته های علوم پایه، علوم انسانی ، فنی حرفه‌ای و کاردانش در کلاس نهم دوره اول متوسطه و انتخاب رشته های تخصصی در کلاس دهم دوره دوم متوسطه انجام خواهد شد.
 
 وی از موکول شدن برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد و گفت: طبق آخرین هماهنگی هایی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داشتیم برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه را سازمان سنجش آموزش کشور برعهده گرفته است و زمان و نحوه برگزاری این آزمون نیز این هفته اعلام خواهد شد.
 
فانی تاکید کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت مجزا از آزمون فراگیر آبان ماه سازمان سنجش و در تابستان امسال برگزار خواهد شد.
 
 وی پیش از این از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تنها با کمک معاونت پشتیبانی این وزارتخانه خبر داده بود.
 
 وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام جدید آموزش و پرورش یا همان شش سه سه در سال تحصیلی‌آینده شامل همه دوره های تحصیلی می شود و دوره ابتدایی شش ساله و دوره اول و دوم متوسط سه ساله خواهد شد.
 
فانی خبر لغو شدن ممنوعیت انتقال معلمان مرد از سایر استانها به شهر تهران را تکذیب کرد و افزود: انتقال فرهنگیان به شهر تهران طبق مصوبه دولت همچنان ممنوع است و تنها به صورت موردی و با موافقت عدم نیاز‌ آموزش و پرورش استانها انجام خواهد شد.

اخبار اجتماعی - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
انتخاب رشته کنکور 94 (ملاک انتخاب رشته)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امكان انتخاب رشته در مرحله تكمیل ظرفیت كارشناسی ارشد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

امكان انتخاب رشته در مرحله تكمیل ظرفیت كارشناسی ارشد

دكتر عبدالله سجادی جاغرق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به امكان انتخاب رشته برای پذیرفته‌نشدگان مرحله اول آزمون كارشناسی ارشد سال 91، گفت: شرایطی فراهم شده است كه داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 91 دانشگاه آزاد پذیرفته نشده‌آند، بتوانند برای مرحله تكمیل ظرفیت انتخاب رشته مجدد داشته باشند.

وی با اشاره به اتمام قرائت پاسخنامه‌های داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد و كنترل‌های مختلف تا هفته آینده، اظهار كرد: پس از آن استخراج كلید نهایی سوالات آغاز می‌شود تا بتوان در نهایت نتایج نهایی را منتشر كرد. دكتر سجادی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در شهریور ماه، از پذیرش حدود 70 هزار داوطلب در این دوره از آزمون خبر داد. آزمون کارشناسی ارشد 91 دانشگاه آزاد با رقابت 622 هزار و 939 داوطلب از 21 تا 23 اردیبهشت ماه 91 برگزار شد./ایسنا