اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

1800 تخلف بودجه‌ای سه وزارتخانه به صحن علنی‌ می‌رود





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

1800 تخلف بودجه‌ای سه وزارتخانه به صحن علنی‌ می‌رود

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در گزارش دیوان محاسبات در باره تفریغ بودجه سال 1389 وزارت نیرو 106 مورد، وزارت نفت 222 مورد و وزارت کشور نیز حدود 1500 تخلف داشتند.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس در خصوص گزارش دیوان محاسبات در مورد تخلفات 4 وزارتخانه‌ کشور، اقتصاد، نیرو و نفت در تفریغ بودجه سال 1389 اظهار داشت:‌ بر اساس این گزارش، در جلسه روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه از مسئولین این چهار وزارتخانه که بیشترین تخلفات را داشته‌اند، دعوت کردیم تا گزارش خود را ارائه کنند که معاونین وزارتخانه‌های نفت، نیرو و کشور در جلسه حاضر شدند و گزارش خود را ارائه دادند.

وی افزود: در این جلسات از اعضای کمسیون برنامه و بودجه درباره ارسال این گزارشات به صحن علنی رای‌گیری شد که نمایندگان با آن موافقت کردند اما برای رای‌گیری به منظور اعمال ماده 233 آئین نامه داخلی مجلس فرصت نشد و در نتیجه گزارش این تخلفات هفته آینده به صحن علنی ارائه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص تخلفات این وزارتخانه‌ها گفت: در این گزارش تعداد تخلفات وزارت نیرو 106 مورد بود که 70 درصد از آن به دادسرا ارجاع شده است همچنین وزارت نفت 222 مورد تخلف داشته که 199 مورد آن به دادسرا ارجاع شده و 23 مورد نیز در حال ارسال به دادسرا است.

کاتب ادامه داد: تخلفات وزارت کشور نیز در این گزارش حدود 1500 مورد بوده که از این تعداد 1008 مورد آن به دادسرا ارجاع شده است.

وی در خصوص نوع این تخلفات نیز گفت: عدم سرمایه‌گذاری در راستای تکالیف قانونی، برداشت از محل درآمدهای نفتی جهت هدفمندی یارانه‌ها در وزارتخانه‌های نفت و نیرو، عدم رعایت ماده 24 قانون در اخذ عوارض خودرو و گذرنامه در وزارت کشور، پرداخت حقوق کارکنان قراردادی از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها و عدم بازپرداخت تسهیلات و بدهی‌‌های بانکی به بانک مرکزی در وزارت نیرو از جمله تخلفات این 4 وزارتخانه در گزارش دیوان محاسبات بود./فارس


ویدیو مرتبط :
بودجه سال 94 هفته آینده به صحن علنی مجلس می رود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی حذف یارانه سه دهک بالا در جلسه امروز کمیسیون بودجه/ چهارشنبه؛ بررسی در صحن علنی



بررسی حذف یارانه سه دهک بالا در جلسه کمیسیون بودجه

قادری  خبر داد
بررسی حذف یارانه سه دهک بالا در جلسه امروز کمیسیون بودجه/ چهارشنبه؛ بررسی در صحن علنی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بحث حذف پرداخت یارانه به سه دهک بالا در جلسه امروز این کمیسیون بررسی می‌شود.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: بحث حذف پرداخت یارانه به سه دهک بالای جامعه در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مطرح و در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب عدم پرداخت یارانه به 30 درصد درآمدی بالای جامعه اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته حداکثر پس از سه ماه تصویب این موضوع در مجلس قانون بایستی اجرا شود.

قادری در همین زمینه گفت: به نظر نمایندگان سه ماه در نظر گرفته شده در این قانون برای جمع‌آوری اطلاعات دهک‌ها کافی است که البته این اطلاعات وجود دارد و بایستی مورد بررسی قرار بگیرد.

به گفته قادری، در صورت تصمیم‌گیری درباره حذف پرداخت یارانه به سه دهک این موضوع در جلسه علنی روز چهارشنبه مطرح خواهد شد./فارس