اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

13 میلیون جوان در آستانه ازدواج/ دختران امروزی می گویند من فوق لیسانس گرفتم آبگوشت درست کنم



دلیل تاخیر در ازدواج ,موانع ازدواج

13 میلیون جوان در آستانه ازدواج/ دختران امروزی می گویند من فوق لیسانس گرفتم آبگوشت درست کنم

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان گفت: ما دانش آموزانی داشتیم که می آمدند و قصه مسائل زناشویی خود را تعریف می کردند. یا همسر دانش آموز می آمد و می گفت به دلیل تنبیه معلم بچه من افتاده است! ولی راهکاری تعریف کردیم که برای حضور دانش آموزان شوهردار مجوزی داده می شد.

 مهری سویزی در برنامه مناظره با محور ازدواج جوانان موارد و مشکلات پیش روی کاهش ازدواج و تاخیر در ازدواج را اینگونه عنوان کرد: وفور معاشرتهای غلط، افزایش طلاق و ایجاد نا امیدی، هجوم هنجار شکنانه سایتها و ماهواره ها، کمبود الگوهای ازدواج های جذاب و سعادتمند، بیکاری چشمگیر جوانان و رها شدن گرگ نورم از جمله موانع ازدواج است.

وی افزود: متاسفانه امروز سر راه پسرها مشکلات اقتصادی و سر راه دخترها مشکلات فرهنگی قرار دارد. آنهایی که دنبال بهترین آرایشگرها و جهیزیه ها و سالن ها بودند امروز دنبال بهترین وکیل ها هستند. به اعتقاد من با بازگشایی و اجرایی کردن قوانین می توانیم عطر قانون را در جامعه منتشر کنیم و مشکلات قطعا برطرف می شود.

سویزی گفت: بالا رفتن دانش دختران دلیل بر ازدواج موفق نیست چرا که متاسفانه در بالا بردن بینش دختران موفق نبوده ایم و این وظیفه خانواده است. دختران امروزی می گویند من فوق لیسانس گرفتم که آبگوشت درست کنم؟ و این بینشی غلط است و باید ازدواج آسان را ترویج کنیم نه اینکه بنشینیم و چشم هم چشمی را ترویج دهیم. ما در دوران جنگ حتی جهیزیه را با کوپن تامین می کردیم و شرایط بد بود ولی ازدواج زیاد صورت می گرفت و آسان بود.

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان با بیان اینکه نمی توان اقتصاد را دلیل بر تاخیر ازدواج عنوان کرد گفت: ما بسیاری از دختر و پسرهای پولدار را داریم که هنوز مجرد هستند و دلیل آن این است که هنوز ازدواج در راس امور کشور قرار نگرفته است. و هنوز از عزم ملی استفاده نکرده ایم.

سویزی گفت: 13 میلیون جوان در آستانه ازدواج داریم و باید خیرین ازدواج را ترقیب کنیم تا در کنار دولت وارد گود شوند. همچنین ایجاد صندوق های تعاونی خویشاوندی، 5 سال اجاره مسکن مهر به زوج های جوان و فراخوان عمومی برای دادن ایده های خوب برای تسهیل ازدواج مهمترین کارهایی است که می توان انجام داد.

این مسئول وزارت آموزش و پرورش نقدی هم بر ازدواجهای دانشجویی داشت و گفت: بسیاری بعد از ازدواج های ساده دانشجویی جشن های مفصل می گیرند و تنها می خواهند از تسهیلات آن استفاده کنند.

وی جوانان را به ازدواج فامیلی دعوت کرد و گفت: طلاق در ازدواج های فامیلی 5 درصد و در غیر فامیلی 20 درصد است و این نشانه شناخت بیشتر طرفین است.

سویزی در مورد سایتهای همسریابی هم گفت: اگر سایتها شناسنامه داشته باشند و عملکرد مثبت و مفیدی داشته باشند قطعا این اقدام بسیار مفید و خوب خواهد بود.

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در مورد اینکه می گویند باید دختران شوهر دار با سایر دانش آموزان درس بخوانند گفت: ما دانش آموزانی داشتیم که می آمدند و قصه مسائل زناشویی خود را تعریف می کردند. یا همسر دانش آموز می آمد و می گفت به دلیل تنبیه معلم بچه من افتاده است! ولی راهکاری تعریف کردیم که برای حضور دانش آموزان شوهر دار مجوزی داده می شد./مهر


ویدیو مرتبط :
ازدواج دختران و پسران جوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شكارچی دختران جوان در آستانه اعدام



شكارچی دختران جوان در آستانه اعدام

شکارچی دختران جوان که در سال های 84 و 85 دو دختر را کشته و 5 دختر را با ضربات چاقو به شدت زخمی کرده بود به زودی به دار آویخته می شود.

به گزارش شرق، این متهم که علی نام دارد اولین جنایت خود را روز 30 آبان سال 84 انجام داد در آن روز دختر 24 ساله ای به نام ندا وقتی از محل کارش به خانه شان واقع در حوالی اتوبان بابایی تهران رسید زنگ را فشار داد تا مادرش در را باز کند اما در همین هنگام مرد ناشناسی به وی حمله کرد، او بعد از وارد کردن چند ضربه چاقو به ندا کیف وی را برداشت و گریخت. ندا در بیمارستان جان باخت و پلیس برای شناسایی قاتل وی به تکاپو افتاد اما سرنخی به دست نیامد تا اینکه علی روز 24 آذر همان سال به دختری دیگر در شرق تهران حمله کرد و بعد از زخمی کردن وی با چاقو کیفش را ربود.

سومین طعمه علی نیز دختری 26ساله به نام اعظم بود که جنازه اش پشت فرمان خودرو پرایدش در اتوبان باقری پیدا و معلوم شد کیف او نیز به سرقت رفته است. کارآگاهان که می دانستند با مجرمی سریالی طرف هستند تلاش های خود را برای دستگیری سارق ناشناس ادامه دادند اما باز هم ردی از علی به دست نیاوردند تا اینکه دو دختر دیگر در فاصله زمانی بسیار کم هدف حملات شکارچی دختران قرار گرفتند، یکی از این دختران که 16ضربه چاقو به شکم و قفسه سینه اش وارد شده بود در حالی زنده ماند که پزشکان تقریبا در مرگ وی تردیدی نداشتند.

اواخر همان سال دختری دیگر به شکل مشابهی هدف سارق ناشناس قرار گرفت و زخمی شد بعد از آن علی کارهایش را متوقف کرد تا اینکه بالاخره روز 11خردادماه آخرین طعمه خود را نیز با ضربات چاقو زخمی کرد و کیفش را ربود. موبایل این دختر در کیفش بود و علی با شماره های موجود در آن با طعمه اش تماس گرفت و مدعی شد به وی علاقه مند شده است. دختر جوان این موضوع را به پلیس اطلاع داد و با هماهنگی ماموران با سارق قرار ملاقات گذاشت به این ترتیب علی در محل قرار دستگیر شد.

این جوان در جلسه محاکمه اش که در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد ابتدا ادعا کرد دختران را به خاطر پوشش نامناسب شان هدف قرار می داد اما در ادامه اقرار کرد این جرایم را با انگیزه دزدی انجام داده است. علی که به اعدام محکوم شده بود از آن زمان در زندان به سر می برد تا اینکه بالاخره پرونده وی برای اجرای حکم آماده شد و او به زودی پای چوبه دار می رود./شرق