اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

10 شهر خطرناک برای جیب گردشگران



خبر آنلاین- جیب‌برها همه‌جا هستند و افرادی را که بیش از همه دوست دارند،‌ گردشگرانند. گردشگرانی که ‌محو تماشای بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی که تمام حواس خود را متوجه فهمیدن و شناختن مناظر اطراف خود کرده و کاملاً‌ از اموال و لوازم همراه خود غافلند.

 

آنچه که در ادامه آمده استگزارش میراث آریا از 10 شهر برتر دنیا در امر جیب‌بری است که به گفته‌ای خطرناکترین مکان برای کیف پول‌ها و کیف دستی‌های مسافران و گردشگران به شمار می‌روند.

1-لاس رامبلاس، بارسلون، اسپانیا:

جیب بری در لاس رامبلاس می‌تواند به همان اندازه راحت و جذاب باشد که ورزش زیبا، مفره و مشهوری همچون فوتبال.‌ از اینرو رفتارهای گردشگران در این پیاده‌روی شلوغ شهر بارسلون را می‌توان با حرکات بازیکنان در زمین فوتبال مقایسه کرد. بنابراین اگر گردشگران در آفساید ماندن یا بیرون از زمین مسابقه قرار گرفتن را ترجیح می‌دهند،‌ باید کاملاً‌ مراقب بوده و هر لحظه لوازم همراه خود را چک کنند.

2-رم، ایتالیا:

رم،‌ شهری با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد،‌ که بناهای چندهزار ساله آن چشم هر بیننده‌ای را مسحور خویش می‌کند. بنابراین، بیراه نیست اگر این شهر را دومین منطقه مورد علاقه جیب‌برها بنامیم. اماکنی همچون چشمه‌ تروی (Trevi) یا معبد پانتنون، بهترین مناطق برای دزدیدن دوربین‌ها و خالی کردن جیب‌های گردشگران سر به هوا است.

3-پل چارلز، پراگ، چک:

پل چارلز که آنرا تصویری از پراگ امروز می‌نامند محل عبور و مرور خیل گردشگرانی است که روزانه از سراسر جهان به این شهر می‌آیند. از اینرو پیش از آنکه خود را برای عکس گرفتن از قلعه باستانی پراگ آماده کنید،‌ از وجود دوربین سرجای خود مطمئن شوید.

4-مادرید، اسپانیا:

هرج و مرج،‌ اتومبیل‌ها و هیاهوی هزاران نفر در خیابانها،‌ تصاویر مادرید امروز یا مادرید مدرن را نشان می‌دهند. در طول مدت زمانی که گردشگران در خیابانهای تنگ و باریک این شهر قدم می‌زنند، هر لحظه باید مراقب ماشین‌ها باشند تا با آن برخورد نکنند. اغلب جیب‌بری‌ها در چنین موقعیت‌هایی رخ می‌دهند‌، همین امر باعث شده است تا مردم بیشتر مراقب خود و کیف‌هایشان در هنگام عبور اتومبیل‌ها باشند.

5-پاریس، فرانسه:

پاریس، یکی دیگر از شهرهای مشهور جهان به شمار می‌رود،‌ که همه ساله میزبان گردشگران بسیاری است، بااین حال برج ایفل و تابلو‌ی مونالیزا تنها گردشگران را به سوی خود جذب نمی‌کنند،‌ بلکه جیب‌برها نیز، حضوری فعال در این اماکن دارند. بنابراین هنگامی که در خیابان‌ها مخصوصاً ایستگاه‌های مترو شهر پاریس قدم می‌زنید، شدیداً مراقب اموال و وسایل همراه خود باشید.

6-فلورانس، ایتالیا:

بدیهی است، هنگامی که گردشگران مجموعه‌های میکل‌آنژ شهر فلورانس را تماشا می‌کنند هیچ توجهی به دارایی‌ها و لوازم همراه خود نخواهند داشت. سرقت شاید راحت‌ترین کاری باشد که در این مواقع صورت می‌گیرد و این به معنای لزوم دقت و تمرکز بیشتر گردشگران از وسایل خود در این شهر تاریخی زیبا است.

7-بونیس آیرس،‌ آرژانتین:

در این شهر، هیچگاه برای به سرقت رفتن کیف پول خود،‌ فریاد نزنید، زیرا پاسخی نخواهید شنید. علاوه بر آن هیچگاه اشتباه دوست شدن با محلی‌ها چه خردسال و چه بزرگ سال را مرتکب نشوید،‌ زیرا این دوستان دوست داشتنی به چیزی جز به کیف‌ پولهای شما علاقه ندارند.

8-آمستردام، هلند:

معمولاً گردشگری در حصار سرگرمی‌ها و مناظر دیدنی فوق‌العاده شهر آمستردام، به آسانی موجب آن می‌شود که گردشگران محل و جای خود را فراموش کنند. از اینرو گردشگران بیش از هر شهر دیگری نیازمند دقت و مراقبت از وسایل خود و جدا شدن از زیبایی‌های فریبنده این شهر هستند. جیب‌برها، اغلب ازاین گونه گردشگران نهایت استفاده را می‌برند.

9-آتن، یونان:

شهرهای معروف جهان،‌ علاوه بر گردشگران و علاقمندان به مناطق تاریخی، سهم عمده‌ای نیز در جذب جیب‌برها، هدایتشان به سوی وسایل مسافران و بازدیدکنندگان دارند. آتن و بنای آکروپلیس آن نیز، شاید مناسب‌ترین مکان برای سارقان و کیف قاپ‌هایی باشد که مترصد حضور مسافران و گردشگران از همه جا بی‌خبر هستند. مراقبت از اموال،‌ مهمترین هشدار ناملموس برای گردشگران این شهر است.

10-هانوی، ویتنام:

شهر هانوی و محله قدیمی پرجاذبه آن همه ساله میزبان عبور و مرور گردشگرانی است که از سراسر جهان برای تماشای آن به این کشور آسیایی می‌آیند.

محله قدیمی این شهر برخلاف قدیمی بودن، جیب‌برها و سارقان پیشرفته‌ای دارد. چه بسیار گردشگرانی که با کوله‌پشی‌های سنگین وارد این محله شده و سبک از آن خارج شدند.../خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
ایران؛ مقصد محبوب گردشگران آلمانی - ایران جیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهران در جمع 10 شهر خطرناک دنیا



اخبار,اخباراجتماعی ,خطرناک ترین  شهر  های  دنیا

تهران در جمع 10 شهر خطرناک دنیا برای زندگی قرار دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان نتایج مطالعات موسسه آلمانی " آلفرد وگنر" نشان می دهد شهر تهران در کنار 9 شهر دیگر از قاره های مختلف جهان خطرناک ترین شهرها برای زندگی است.

دکتر " یوهان کلاگز" زمین شناس آلمانی این مطالعه را بر اساس خطر و بلایای طبیعی در کمین شهرهای بزرگ جهان از جمله زلزله، سونامی و فوران های آتشفشانی انجام داده است.

در این مطالعه احتمال وقوع زلزله در تهران مهم ترین خطر در پیش روی این کلان شهر ذکر شده  و سازه های نا مقاوم، تراکم جمعیت و گسل های زلزله خیز  پیامدهای ناشی از یک زلزله بزرگ را برای مردم ساکن این شهر یک ریسک بزرگ عنوان کرده است.

تهران
در کنار تهران نام شهرهایی چون ناپل ایتالیا، استانبول ترکیه، مانیل فیلیپین، سانفرانسیسکو آمریکا ،لس آنجلس آمریکا، ناگویا ژاپن ، جاکارتا اندونزی، اوزاکا ژاپن و توکیو پایتخت ژاپن به عنوان 10 شهر خطرناک جهان از منظر در پیش بودن بلایای احتمالی طبیعی مورد اشاره قرار گرفته است.

در این مطالعه بیشتر شهرها با خطر زلزله احتمالی روبرو هستند و تنها شهر ناپل ایتالیا که یک میلیون نفر جمعیت دارد با خطر احتمال فوران آتشفشان روبرو است.

این مطالعه می گوید پوسته شهر ناپل ایتالیا هر سال به مدت چند سانتی متر در اثر فشار لایه های ماگمای زیر زمین جابجا می شود و خطرفعال شدن کوه " وزوویو" که در مجاورت این شهر قرار دارد جان هزاران نفر از ساکنان را در معرض خطر قرار داده است. آخرین فعالیت این کوه آتشفشانی در سال 1944 بوده است و در طول تاریخ نیز یک بار در اثر فعالیت آن (سال 79 پس از میلاد) شهر" پومپی" در روم باستان را به تلی از خاکستر تبدیل کرده و مدفون ساخت.

شهر استانبول ترکیه نیز که بر اساس این تحقیق احتمال وقوع زلزله ای بزرگ در آن تا 10 سال آینده زیاد است به دلیل تراکم جمعیت (بیش از 14 میلیون نفر) و کم بودن مقاومت بسیاری از ساختمان ها و سازه ها یکی از 10 شهر خطرناک جهان توصیف شده است.

استانبول
شهر 4.5 میلیون نفری سانفراسیسکو در ایالت کالیفرنیا آمریکا نیز با خطر وقوع زلزله احتمالی مواجه است . در آخرین زلزله مرگبار در این شهر در سال 1906 بیش از 3 هزار نفر کشته شدند. بر اساس مطالعه دکتر یوهان کلاگز هر آن احتمال وقوع زلزله در این شهر می رود.

شهر 13 میلیون نفری لس آنجلس آمریکا نیز روی گسل زلزله خیز قرار دارد و خطری که تبعات  زلزله احتمالی در این شهر را سنگین تر می کند وجود نیروگاه های هسته ای در مجاورت آن است.

لس آنجلس
شهر 30 میلیون نفری جاکارتا (پایتخت اندونزی)نیز با خطر زلزله روبرو است. تراکم بالای جمعیت و احتمال وقوع سونامی پس از زلزله،خطر زیستن در این شهر را زیاد می کند.

شهر 11 میلیون نفری اوزاکا و دیگر شهرهای ژاپنی ذکر شده در 10 شهر پرریسک جهان نیز با خطر زلزله خیز بودن و تراکم جمعیت مواجه اند.

در توکیو وشهرک های اقماری آن بیش از 38 میلیون نفر زندگی می کنند. در ژاپن زلزله های بسیار شدید رخ می دهد اما سازه های مقاوم در برابر زلزله خطرات جانی آن را به حداقل خود رسانده است. اما در صورت وقوع زلزله های بالای هشت ریشتر و احتمال وقوع سونامی پس از آن ریسک زیستن در شهرهای متراکم ژاپن نیز زیاد است.

توکیو
آخرین زلزله مهیب و مرگبار در توکیو در سال 1703 روی داد که در جریان آن بیش از 100 هزار نفر جان خود را از دست دادند.


 اخباراجتماعی  -  عصر  ایران