اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ﺻﻒ ﺁﺭﺍﻳﯽ ﻋﻴﺎﻥ ﺷﮑﺴﺖ ﺧﻮﺭﺩﮔﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﻭﻟﺘﻤﺮﺩﺍﻥ



اخبار ,اخبار سیاسی ,منتقدین توافق ژنو

 

اخبار سیاسی - ﺣﻤﻠﻪ ﭘﺪﺭ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﺟﺒﻬﻪ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ
ﺻﻒ ﺁﺭﺍﻳﯽ ﻋﻴﺎﻥ ﺷﮑﺴﺖ ﺧﻮﺭﺩﮔﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﻭﻟﺘﻤﺮﺩﺍﻥ

مرور سخنان سلبی مصباح‌یزدی در دوران اصلاحات و ایجابی وی دردوران دولت احمدی‌نژاد جملگی بر نوع تفکر وی نسبت به منتقدین خبر می‌دهد. او که تندترین حملات را به منتقدین جناح مقابل در دولت اصلاحات مبذول می‌داشت

گویا بیان یک کلمه انتقادی ساده از رئیس‌جمهور لازم بود تا پرده‌ها بیش از پیش فرو افتد و بزرگ طیفی که در انتخابات شکست خوردند، خود این بار به میدان بیاید و تندترین انتقادات ممکن را علیه رئیس‌جمهور منتخب اکثریت ملت بیان دارد. آیت‌ا... مصباح خلوت‌گزینی را به کناری نهاد و در مقام یک منتقد تمام‌عیار به جلوت درآمد.

 

بزرگ‌ترین حامی محمود احمدی‌نژاد در روزهای برآمدنش بر فراز صحنه سیاسی، حامی پر و پا قرص سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری، اکنون که یاران و مریدان خود را مطرود عرصه اجرایی و سیاسی می‌بیند و پس از هشت سال حمله و هجمه دوستان و همراهان به آیت‌ا...، یار و همراه و هم مشی‌هاشمی را با انتخاب و اراده ملت بر راس قدرت اجرایی در تلالو، با بیان یک انتقاد ساده، عنان صبر و تحمل از کف بدر داد و جملاتی را بر زبان راند که به لحاظ شکلی ومحتوایی آن را می‌توان بی‌سابقه دانست.

 

وی دومین مقام عالیرتبه کشور را «عزت فروش، دروغگو، مخالف روحانیت! و قسی‌القلب» خواند. کلمات و واژگانی که جملگی بار حقوقی داشته و تندترین منتقدین هم در ادوار مختلف سعی کرده‌اند با چنین صراحتی علیه رئیس قوه مجریه کشور سخن نگویند اما زعیم معنوی جبهه پایداری بر دولت تاخته و در هیچ زمینه‌ای فروگذاری نکرده‌اند باید شگفتی تازه‌ای رقم می‌زد.

 

در طول چند ماه اخیر آیت‌ا... مصباح چندان حضور محسوسی در سپهر سیاسی رقم نزده بود و این سخنان وی حاوی این پیام است که وی و همراهان در جبهه پایداری اندک تعارفات را هم کنار گذاشته‌اند و قصد دارند بدون هیچ فروکاستی در برابردولتی صف‌آرایی کنند که با اقدامات راهبردی خود در طول این مدت توانسته علاوه بر لایه‌های حامی، بخشی از طیف‌های عام و خاکستری را نیز به سمت و سوی دولت و راهبردهای آن جلب کند. نکته‌ای که در صورت تداوم به معنای حذف جبهه پایداری و همفکران در انتخابات آتی خواهد بود و آنان نمی‌خواهند این حادثه رقم بخورد. آرمان در ادامه نوشت:

منتقد گریزانی که حامی کثرت آرا شده‌اند
مرور سخنان سلبی مصباح‌یزدی در دوران اصلاحات و ایجابی وی دردوران دولت احمدی‌نژاد جملگی بر نوع تفکر وی نسبت به منتقدین خبر می‌دهد.

 

او که تندترین حملات را به منتقدین جناح مقابل در دولت اصلاحات مبذول می‌داشت و پس از آن نیز در دوران احمدی‌نژاد با صراحت حملات تند لفظی و کلامی به منتقدین را مورد تصریح و تائید قرار داده و آن را ناپسند ندانسته و هیچ‌گاه هم در دفاع از حق منتقدین سخن نگفته بود و حتی در اواخر دولت مورد حمایت تام و تمام خود که از عوامل موجوده آن نیز بود، به‌خاطر تفاوت سلایق برخی همراهان رئیس دولت پیشین، تندترین الفاظ و کلمات را در نفی آنان به‌کار می‌برد، اکنون که رئیس‌جمهوری تنها گفته است برخی منتقدین توافق ژنو «کم‌سواد» هستند و خواستار میدانداری و اظهارنظر دانشگاهیان و اهل خرد در این عرصه شده، به خشم آمده و نسبت به عدم نقدپذیری دولت واکنش نشان می‌دهد.

 

آیت‌ا... مصباح در این زمینه گفته است: «اینها می‌گویند انتقاد را دوست داریم اما دروغ می‌گویند، طاقت یک جمله را ندارند.» حال در این میانه چند سوال مطرح است. آیا به‌کارگیری واژه کم‌سواد توهین‌آمیز بوده و دال بر عدم نقدپذیری است؟ کم‌سوادی صفتی است برآمده از عدم اطلاع و آگاهی کافی و وافی نسبت به موضوع مطروحه. هر کسی در برهه‌ای و نسبت به مقوله‌ای می‌تواند شامل بر این عنوان شود.

 

ضمن آنکه رئیس دولت این واژه را در جایی به‌کار برده که در مقابلش از متخصصین و متبحرین دانشگاهی خواستار واکنش و اظهارنظر شده و درواقع این کم‌سوادی نسبتی است در برابر آگاهی و دانش اهل فن و دانشگاهیان و نه چیز دیگر. البته نکته بسیار جالب در این میانه آن است که آقای مصباح دولت را نقدناپذیر دانسته می‌گوید اینها تحمل یک جمله را ندارند؟!

 

اما صدها یادداشت و تحلیل تند، نطق‌های آتشین، کارت‌های زرد، چندین و چند اخطار کتبی و نامه‌های سرگشاده آیا از منظر آقای مصباح یک جمله است؟ دولت آیا تاکنون معترض این همه حملات عیان شده است یا همواره بر تعامل و همکاری درراستای منافع ملی اصرار ورزیده است. آیا آقای مصباح یک نمونه سراغ دارند که با همه خدمات غیر قابل انکار و اثرگذار دولت در مدت سپری‌شده دوستان و همراهان ایشان در جبهه پایداری یکبار هم که شده در موافقت و تائید عملکرد خوب دولت سخن گفته باشند؟ حال که روحانی تنها یک کلام گفته و اینچنین به وی حمله می‌شود باید پرسید به‌واقع چه کسی طاقت یک جمله را ندارد؟

دولت عزت‌فروشی کرده است؟
آیت‌ا... مصباح در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید: «خانواده‌های شهدا شما را نصیحت می‌کنند که فریب آمریکا را نخورید، دنبال راحتی خیالی نروید؛ این رفاهی که به شما وعده می‌دهند دروغ است و به آن نخواهید رسید؛

 

اگر هم برسید به چه قیمتی؟ عزت مردم را می‌فروشید، خون‌های هزاران شهید را که در طول این سه دهه ریخته شده به باد می‌دهید.» دراینجا هم لحاظ چند نکته لازم است. اول آنکه خانواده‌های شهدای هسته‌ای با حضور در کنار رئیس‌جمهوری در فردای امضای توافق ژنو نشان دادند که چه رویکرد و نقطه‌نظری دارند و سخن گفتن بی‌محابا از سوی خانواده شهدا و کلی در این زمینه نمی‌تواند محلی از اعراب داشته باشد. در زمینه عزت‌فروشی هم باید گفت.

 

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با حمایت و ارشادات رهبر معظم انقلاب به پیش رفته و از طرف دیگر نیز نه در شعار و تبلیغات که در میدان عمل تمام حقوق حقه هسته‌ای ازجمله غنی‌سازی و عدم تعلیق و تضمین پیشبرد برنامه علمی و فناوری را رقم زده و ضمن آن شکستن تحریم‌ها و گشایش در امور ملت را محقق کرده و حال باید پرسید تامین عزت روانی ومالی و مادی ملت و در عین آن بالابری شأن و منزلت و جایگاه ایران در عرصه جهانی که قابل قیاس با ادوار تصدیگری یاران و همراهان آقای مصباح نبوده، چگونه عزت‌فروشی نام می‌گیرد؟

 

چرخش همزمان سانتیفیوژها و چرخ دنده‌های کارخانه که شعارراهبردی روحانی بود و درست در مقابل دیدگاه طیف فکری آقای مصباح قرار داشت و مردم این منش را برگزیدند و روحانی نیز در طول مدت با کمال قدرت و عزت این مسیر را طی کرده نکته‌ای است که چه ایشان بپذیرد و نپذیرد مورد تایید مردم است.

تقابل با روحانیت!
آیت‌ا... مصباح در بخش جالب توجه سخنان خود به نحوی سخن گفته‌اند که گویی دولت روحانی در مقابل روحانیت ونظرات آنان قرار دارد! این نیز از عجایب گفتاری آیت‌ا... است چراکه دولت مستظهر به حمایت ایشان در طول شش سال تصدی خود برامور اجرایی مورد انتقاد و گلایه تند مراجع قرار داشت و علمای اعلام و مراجع عظام چند سال تمام وی را به حضور نپذیرفتند اما دولت روحانی ضمن آنکه خود وی به کسوت روحانیت بوده و با حمایت روحانیونی چون آیت‌ا... ‌هاشمی و خاتمی بر سر کار آمد، در طول مدت سپری شده، وی و اعضای دولت بارها به دیدار مراجع تقلید رفته و جملگی آنان نیز در حمایت از دولت سخن گفته‌اند.

 

نمونه آنکه همزمان با اظهارات آقای مصباح وزیر کشور به دیدار آیت‌ا... شبیری‌زنجانی رفته و ایشان با صراحت گفته‌اند: «ایجاد ثبات نسبی در کشور محسوس است و این حاصل اعتمادی است که مردم پیدا کرده‌اند.» حال باید پرسید روحانیتی که آقای مصباح می‌گویند چه کسانی هستند و از اساس بر چه مبنایی این سخنان گفته می‌شود.

اخبار سیاسی - خرداد

 


ویدیو مرتبط :
ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ﻭﻟﻮﻟﻪ ﺍﺻﻮﻟﮕﺮﺍﻳـﺎﻥ ﺩﺭ ﭘﯽ ﻳﮏ ﺍﻧﺘﻘـﺎﺩ ﻣﻌﻤﻮﻟـﯽ



اخبار ,اخبار سیاسی ,ﺍﺻﻮﻟﮕﺮﺍﻳـﺎﻥ

 

اخبار سیاسی - ﺷﺶ ﻣﺎﻩ ﻫﺠﻤﻪ ﻭ ﻳﮏ ﭘﺎﺳﺦ ﺳﺎﺩﻩ؛ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ؟!
ﻭﻟﻮﻟﻪ ﺍﺻﻮﻟﮕﺮﺍﻳـﺎﻥ ﺩﺭ ﭘﯽ ﻳﮏ ﺍﻧﺘﻘـﺎﺩ ﻣﻌﻤﻮﻟـﯽ

ﺩﻭﻟﺖ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻭ ﺷﺨﺺ ﺭﺋﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺣﺘﯽ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﭘﻴﺮﻭﺯﯼ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺍﻋﻼﻡ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﻧﻘﺪ ﻭ ﻧﻘﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﭘﺎﺱ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺩﺭﺻﺪﺩ ﺍﻧﺴﺪﺍﺩ ﻓﻀﺎﯼ ﺳﻴﺎﺳﯽ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﻭ ﻭ ﺍﺿﻼﻉ ﺩﻭﻟﺘﺶ ﺩﺭﻃﻮﻝ ﻣﺪﺕ ﺳﭙﺮﯼ ﺷﺪﻩ ﻧﻴﺰ ﻫﻤﻴﻨﮕﻮﻧﻪ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ.

 ۶ﻣﺎﻩ ﻧﻄﻖ ﻭ ﺍﺧﻄﺎﺭ ﻭ ﺗﺬﮐﺮ، ۶ﻣﺎﻩ ﺯﻣﺰﻣﻪ ﺍﺳﺘﻴﻀﺎﺡ،  ﺳــﻮﺍﻝ ﻭ ﮐﺎﺭﺕ ﺯﺭﺩ، ۶ﻣﺎﻩ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﭘﺮﺷــﻤﺎﺭ، ﺑﯽ ﻭﻗﻔﻪ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﻓﺮﻭﮐﺎﺳﺖ،  ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﻫﺮ ﻓﻌﻞ ﻭ ﺍﻧﻔﻌﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺩﻭﻟﺖ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﻭ ﺍﻣﻴﺪ ﺭﻗﻢ ﺧﻮﺭﺩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ  ﻳﮏ ﮐﻠﻤﻪ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﯽ ﻭ ﻳﮏ ﮐﺮﻭﺭ ﻭﺍﮐﻨﺶ! ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺼﻄﻔﯽ ﻣﺤﻤﺪ ﻧﺠﺎﺭ ﻭﺯﻳﺮ  ﮐﺸﻮﺭ ﻭﻗﺖ ﺑﻄﻮﺭ ﺭﺳﻤﯽ ﺣﺴﻦ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﭘﻴﺮﻭﺯ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ  ﺍﻋﻼﻡ ﮐــﺮﺩ، ﺑﯽ ﮔﻤﺎﻥ ﺍﮐﺜﺮﻳﺖ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﭘﺎﺭﻟﻤﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺧﺸــﻨﻮﺩ  ﻧﺸــﺪﻧﺪ.

 

ﺍﻳﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﻃﺒﻴﻌﯽ ﺑﻮﺩ ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺧﺎﺳــﺘﮕﺎﻩ ﺳﻴﺎﺳﯽ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻭ ﻃﻴﻒ  ﺣﺎﻣﻴﺎﻥ ﻭﯼ ﺑﺎ ﺍﮐﺜﺮﻳﺖ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺠﻠﺲ ﻫﻤﺨﻮﺍﻧﯽ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﺩﺭ  ﺍﻣﻀــﺎﯼ ﻃﻮﻣﺎﺭﻫﺎﯼ ﻃﻮﻝ ﻭ ﺩﺭﺍﺯ ﺩﺭ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺍﺯ ﮐﺎﻧﺪﻳﺪﺍﻫﺎﯼ ﺍﺻﻮﻟﮕﺮﺍ ﺍﻳﻦ  ﻧﮑﺘﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻴﻨﻪ ﺑﻪ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺭﺳــﺎﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ.

 

ﺍﻣﺎ ﻃﺒﻴﻌﺖ ﺳﺎﺯﻩ ﻫﺎﯼ ﺩﻣﻮﮐﺮﺍﺗﻴﮏ  ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺳــﺎﻻﺭ ﭼﻨﻴــﻦ ﺟﺎﺑﻪ ﺟﺎﻳﯽ ﻫﺎﻳﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺭﮐﺎﻥ ﻗــﺪﺭﺕ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ  ﻣﯽ ﮐﻨــﺪ ﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﯽ ﺭﻓﺖ ﻭﻓﻖ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﻠﯽ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﺳــﺘﺎﯼ ﻫﻢ ﺍﻓﺰﺍﻳﯽ، ﻃﻴﻒ  ﻣﻨﺘﻘﺪﻳﻦ ﺳﻴﺎﺳــﯽ ﺑﺎ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﯽ ﺭﻗﺎﺑﺖ، ﺍﮔﺮ ﺭﻓﺎﻗﺖ ﭘﻴﺸﻪ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻻﺍﻗﻞ ﺩﺭ  ﻣﺴﻴﺮ ﺣﺮﮐﺖ ﺩﻭﻟﺖ ﺩﺳﺖ ﺍﻧﺪﺍﺯﺍﻳﺠﺎﺩ ﻧﮑﻨﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﻣﺮﻭﺭ ﺭﻓﺘﺎﺭﻭﺭﺯﯼ ﻫﺎﯼ ﺑﺮﺧﯽ  ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﻭ ﺭﻭﻳﮑﺮﺩﻫﺎﯼ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﻃﻴﻒ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺩﻭﻟﺖ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ  ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﺴﺎﻋﺪﺕ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺑﺠﺎ ﻧﻴﺴﺖ ﮐﻪ ﺗﻨﺪﺗﺮﻳﻦ ﻫﺠﻤﻪ ﻫﺎ ﻭ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﻫﺎ ﻋﻠﻴﻪ  ﺩﻭﻟﺖ ﺟﺎﻣﻪ ﻋﻤﻞ ﭘﻮﺷﻴﺪ.

ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺫﻋﺎﻥ ﺍﮐﺜﺮﻳﺖ ﻗﺮﻳﺐ  ﺑﻪ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺳﻴﺎﺳــﻴﻮﻥ ﺍﺯ ﻃﻴﻒ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭ ﺑﻪ ﮔﻮﺍﻩ ﺁﻣﺎﺭ ﻭ ﺷﻮﺍﻫﺪ، ﺩﻭﻟﺖ  ﭘﻴﺸﻴﻦ ﻣﻴﺮﺍﺙ ﻣﻄﻠﻮﺑﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻭﻟﺖ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻳﺎﺩﮔﺎﺭ ﻧﮕﺬﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ  ﻫﻤﺘﯽ ﻣﻀﺎﻋﻒ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﻫﻢ ﺍﻓﺰﺍﻳﯽ ﻭ ﻫﻤﺪﻟﯽ ﻣﻴﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﺍﺭﮐﺎﻥ ﻗﺪﺭﺕ ﺑﺮﺍﯼ  ﺳﺎﻣﺎﻥ ﺑﺨﺸﯽ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻳﮏ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺧﻄﻴﺮ ﺑﻮﺩ. ﻧﮑﺘﻪ ﺟﺎﻟﺐ ﺗﻮﺟﻪ  ﺩﺭ ﺍﻳــﻦ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﺁﻥ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺗﻨﺪﺗﺮﻳﻦ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻨﺘﻘــﺪ ﺩﻭﻟﺖ ﺍﺯ ﺯﻣﺮﻩ ﺣﺎﻣﻴﺎﻥ  ﺑﯽ ﭼــﻮﻥ ﻭ ﭼﺮﺍﯼ ﺩﻭﻟﺖ ﻗﺒﻠﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﻭﻫﻴــﭻ ﮔﺎﻩ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﻳﺎﻡ ﻟﺐ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﺍﺕ  ﻧﮕﺸﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﮐﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺗﺎﺯﻩ ﺩﺭﺻﺪﺩ ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺑﻪ ﺍﻭﺿﺎﻉ ﺑﺮﺁﻣﺪﻩ  ﮔﻮﻳﯽ ﻳﺎﺩﺷﺎﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﮐﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺑﺮﺍﺯ ﻭ ﺑﺎﺯﺧﻮﺍﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ  ﺭﺍ ﺟﺎﻣﻪ ﻋﻤﻞ ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻨﺪ. 

آرمان در ادامه نوشت:

ﻋﻤﻠﮑﺮﺩﻫﺎﯼ ۶ﻣﺎﻩ ﺩﻭﻟﺖ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﻭ ﺍﻣﻴﺪ
ﺩﻭﻟﺖ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﻭ ﺍﻣﻴﺪ ﺗﻨﻬﺎ ۶ﻣﺎﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺳﺮ ﮐﺎﺭ ﺁﻣﺪﻩ ﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﭘﺮﺳﻴﺪ ﺍﻳﻦ  ﺩﻭﻟﺖ ﺩﺭﺍﻳﻦ ﻣﺪﺕ ﭼﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﻘﺪﻫﺎﯼ ﺑﯽ ﻣﺤﺎﺑﺎ- ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﮔﺮﺑﺘﻮﺍﻥ ﻧﺎﻣﺶ  ﺭﺍ ﻧﻘﺪ ﮔﺬﺍﺷــﺖ- ﺑﺮ ﻭﯼ ﺭﻭﺍ ﺑﺎﺷــﺪ؟ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﻭﻟﺖ ﺗﻮﺭﻡ ۴۵ﺩﺭﺻﺪﯼ ﻣﻬﺎﺭ  ﺷﺪﻩ ﻭ ﺷــﻴﺐ ﻧﺰﻭﻟﯽ ﻳﺎﻓﺘﻪ، ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﻧﺮﺥ  ﺍﺭﺯ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺗﺜﺒﻴﺖ ﺷــﺪﻩ ﮐﻪ ﺭﻭﻧﺪ ﮐﺎﻫﺸﯽ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﺩﻭﻟﺖ ﺍﺯ  ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮﯼ ﻭ ﺍﻳﺮﺍﺩ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺟﻨﺠﺎﻟﯽ ﭘﺮﻫﻴﺰ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺳﻌﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺁﻏﺎﺯﮔﺮ  ﻣﺠﺎﺩﻻﺕ ﺳﻴﺎﺳﯽ ﻧﺒﺎﺷﺪ.

 

ﻃﯽ ﺳﻪ ﻣﺎﻩ؛ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ۱۱ﺳﺎﻟﻪ ﻣﻨﺎﻗﺸﻪ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ  ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﺭﻫﻨﻤﻮﻥ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻴﻔﺎﯼ ﺣﻘﻮﻕ ﺣﻘﻪ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﺩﺭ  ﻋﻤﻞ ﻭ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺷــﻌﺎﺭ، ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻏﻨﯽ ﺳﺎﺯﯼ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ، ﻋﺪﻡ ﺗﻌﻠﻴﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ  ﻫﺴــﺘﻪ ﺍﯼ ﻭ ﺗﻌﻬﺪ ﻃﺮﻑ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺑﺮ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﮔﺎﻡ ﺑﻪ ﮔﺎﻡ ﻭ ﻣﺘﻮﺍﺯﻥ ﻭ ﻫﺒﻮﻁ ﺍﺯ  ﻣﺮﺗﺒﻪ ﻫﮋﻣﻮﻧﯽ ﺳﺎﻻﺭﯼ ﭘﻴﺸﻴﻦ، ﺭﺧﻨﻪ ﺍﯼ ﺳﺘﺮﮒ ﺩﺭ ﺷﺎﮐﻠﻪ ﻭ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﺗﺤﺮﻳﻢ ﻫﺎ  ﺍﻳﺠﺎﺩ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﺑﺎﻻﺑﺮﯼ ﺷﺄﻥ ﻭ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺩﺭ ﻋﺮﺻﻪ ﺑﻴﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ  ﻭ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺟﻬﺎﻧﯽ، ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﺩﺍﻧﺎﻥ ﻭ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺍﻳﺮﺍﻥ  ﺟﻠﺐ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻃﺮﺡ ﺧﺒﻴﺜﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺍﻧﺰﻭﺍﺑﺮﯼ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﺗﻤﻬﻴﺪﺍﺕ ﭼﻨﺪﺳﺎﻟﻪ ﺭﺍ  ﺑــﻪ ﺯﺑﺎﻟﻪ ﺩﺍﻥ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺭﻫﻨﻤﻮﻥ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩ ﺳــﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ  ﻫﻤﭙﻮﺷــﺎﻧﯽ ﻣﻠﺖ ﻭ ﺩﻭﻟﺖ ﺭﺍ ﺑﺎ ﮔﺬﺍﺭ ﺍﺯ ﺍﻧﺸﻘﺎﻕ ﻫﺎﯼ ﻧﺎﺧﻮﺷﺎﻳﻨﺪ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻟﻪ  ﺍﺭﺗﻘﺎ ﺑﺨﺸﻴﺪﻩ ﻭ ﺍﺯﺳﻮﯼ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﻣﻮﺭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﺪﺍﺭ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻭ ﻧﻈﺎﻡ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ ﺳﺎﻣﺎﻥ  ﺑﺨﺸﻴﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ ﻻﻳﺤﻪ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﻋﺪ ﻣﻘﺮﺭ  ﺑﻪ ﻣﺠﻠﺲ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ .

 

ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﮔﺎﻡ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﯼ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ  ﻣﻌﻴﺸــﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﻭ ﺍﻟﺘﻴﺎﻡ ﺑﺨﺸﯽ ﺑﻪ ﻓﺸﺎﺭﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻣﺘﺤﻤﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ  ﺍﻗﺸﺎﺭ ﺿﻌﻴﻒ ﻭ ﻧﺎﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮐﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﻓﻌﻠﯽ ﺩﺭ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻣﺪﻥ ﺁﻥ ﻧﻘﺸﯽ  ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻃﺮﺡ ﺳــﺒﺪ ﮐﺎﻻ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻼﺣﻈﺎﺕ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﺍﺟﺮﺍ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻣﺎ  ﻫﻤﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﺗﻮﺳﻂ ﺑﺮﺧﯽ ﻧﺎﺩﻳﺪﻩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻫﺠﻤﻪ ﺑﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﯽ ﻣﺤﺎﺑﺎ  ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺩﺍﺭﺩ. 

ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺑﺎ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﻳﮑﺴﺎﻥ ﻧﻴﺴﺖ
ﺩﻭﻟﺖ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻭ ﺷﺨﺺ ﺭﺋﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺣﺘﯽ  ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﭘﻴﺮﻭﺯﯼ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺍﻋﻼﻡ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﻧﻘﺪ ﻭ ﻧﻘﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﭘﺎﺱ ﺩﺍﺷﺘﻪ  ﻭ ﺩﺭﺻﺪﺩ ﺍﻧﺴﺪﺍﺩ ﻓﻀﺎﯼ ﺳﻴﺎﺳﯽ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﻭ ﻭ ﺍﺿﻼﻉ ﺩﻭﻟﺘﺶ ﺩﺭﻃﻮﻝ ﻣﺪﺕ  ﺳﭙﺮﯼ ﺷﺪﻩ ﻧﻴﺰ ﻫﻤﻴﻨﮕﻮﻧﻪ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﮐﻤﺎ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺍﮐﺒﺮ ﺗﺮﮐﺎﻥ ﻣﺸﺎﻭﺭ ﻭﻳﮋﻩ  ﺭﺋﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺗﻨﺪﺗﺮﻳﻦ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻭ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﻧﺎﺷﺎﻳﺴﺖ ﺑﺮﺧﯽ  ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺭﺋﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺗﺎﺧﺘﻪ ﻭ ﻭﯼ ﺭﺍ ﻣﺘﻬﻢ ﺑﻪ ﺑﯽ ﺳﻮﺍﺩﯼ ﮐﺮﺩﻧﺪ،  ﻣﯽ ﮔﻮﻳﺪ: ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻈﺮﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﺳﻴﻠﻘﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺣﺮﻑ  ﺯﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺷﺎﻳﺪ ﻫﻢ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺍﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺗﮑﺎﻟﻴﻒ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﯽ ﺷﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪ  ﮐﻪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻧﻈﺮﺍﺕ ﻭ ﺣﻘﻮﻗﺸﺎﻥ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﻳﻢ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﻭﺍﮐﻨﺶ  ﺑﻪ ﻳﮏ ﮐﻼﻡ ﺭﺋﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺩﺭ ﺩﻳﺪﺍﺭ ﺑﺎ ﺭﻭﺳــﺎﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻫﺎﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻴﺎﻥ  ﺷﺪ ﺟﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻌﺪﻭﺩ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﻫﺎﯼ ﺭﺋﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺑﻪ ﺧﻂ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﻫﺎﯼ  ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ، ﻭﯼ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ: «ﻣﻦ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﮕﻮﻳﻢ ﭼﺮﺍ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺍﺳﺖ؟

 

  ﭼﺮﺍ ﻳﮏ ﻋﺪﻩ ﺑﯽ ﺳــﻮﺍﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺑﺨﺶ ﻫﺎﻳﯽ ﺧﺎﺹ ﭘﻮﻝ ﻣﯽ ﮔﻴﺮﻧﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﺣﺮﻑ  ﺑﺰﻧﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ، ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﻴﺎﻥ ﻭ ﺍﺳﺎﺗﻴﺪ ﻣﺎ ﺳﮑﻮﺕ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ؟» ﮐﻠﻤﻪ «ﻋﺪﻩ ﺍﯼ  ﺑﯽ ﺳــﻮﺍﺩ» ﻏﻮﻏﺎﻳﯽ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺻﻮﻟﮕﺮﺍﻳﺎﻥ ﺗﻨﺪﺭﻭ ﺑﻪ ﭘﺎ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ  ﻭﺍﮐﻨﺶ ﻫﺎﻳﯽ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺗﻨﺪ، ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺣﻤﻼﺕ ﮐﻼﻣﯽ ﺍﻳﻦ ﺳﺨﻦ ﺭﺋﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ  ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺜﺎﺑﻪ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﻧﺎﭘﺬﻳﺮﯼ ﻭﯼ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﻭ ﺗﺮﻭﻳﺞ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﯽ ﺍﺩﺑﯽ ﻧﺴﺒﺖ  ﺑﻪ ﻣﻨﺘﻘﺪﻳﻦ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ.

 

ﺍﻳﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻭﺍﮊﻩ ﺑﯽ ﺳﻮﺍﺩ ﻧﻪ ﻧﺎﺳﺰﺍ ﻭ  ﻧﻪ ﻭﺍﮊﮔﺎﻧﯽ ﺑﯽ ﺍﺩﺑﺎﻧﻪ ﺍﺳــﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﺻﻔﺘﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﺮﻣﻴﻨﻮﻟﻮﮊﯼ ﻭﺍﮊﮔﺎﻥ ﺑﻪ  ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻧﺎﻣﻄﻠﻊ ﻭ ﻧﺎﺁﮔﺎﻩ ﻧﺴــﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ ﺧﺎﺹ ﺍﻃﻼﻕ ﻣﯽ ﺷــﻮﺩ، ﺿﻤﻦ  ﺁﻧﮑﻪ ﺍﺻﻞ ﺣﺮﻑ ﺭﺋﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﻭﺭﻭﺩ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﻴﺎﻥ ﻭ ﻧﺨﺒﮕﺎﻥ ﺑﻪ  ﻣﻴﺪﺍﻧﺪﺍﺭﯼ ﺩﺭﻋﺮﺻﻪ ﮐﻼﻣﯽ ﻭ ﺳﻴﺎﺳﯽ ﺑﻮﺩ. ﺍﺯﻃﺮﻑ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻓﺮﻕ ﺍﺳﺖ  ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﻭ ﺍﺻﻼﺡ ﻣﺪﺍﺭﺍﻧﻪ ﺑﺎ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﻭ ﺗﺨﻄﺌﻪ ﻭ ﻫﺠﻤﻪ.

 

ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ  ﺭﺋﻴﺲ ﺟﻤﻬــﻮﺭﯼ ﻧﻪ ﻣﻨﺘﻘﺪﻳــﻦ ﮐﻪ ﺗﺨﺮﻳﺒﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺍﺳــﻄﻪ ﻋﺪﻡ ﺍﻃﻼﻉ ﻭ  ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺷﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺧﻄﺎﺏ ﮐﺮﺩ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻻﺯﻡ ﻭ  ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ، ﺍﻧﺬﺍﺭ ﻭ ﺍﺧﻄﺎﺭ ﺑﻪ ﺗﻨﺪﺭﻭﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﻟﻢ ﺳﺎﺯﯼ ﻓﻀﺎ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ  ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺭﺋﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﻧﺮﻣﺶ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ۶ﻣﺎﻩ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﻫﺎﯼ ﭘﺮﺷﻤﺎﺭ  ﻭ ﻋﺮﺽ ﺗﺴﻠﻴﺖ ﻭ ﺍﻳﺮﺍﺩ ﺗﻬﻤﺖ ﻫﺎ، ﺍﻧﺬﺍﺭﯼ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺑﻪ ﻣﻨﺘﻘﺪﻳﻦ ﺁﺷﺘﯽ ﻧﺎﺟﻮ  ﻭ ﺗﻨﺪﺭﻭ ﺩﺍﺩ. 

ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ...
ﻧﮑﺘــﻪ ﺟﺎﻟﺐ ﺗﻮﺟــﻪ ﺩﺭ ﺍﻳــﻦ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﺁﻥ ﺍﺳــﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺁﺷــﻔﺘﮕﺎﻥ ﺍﺯ ﮐﻼﻡ  ﺭﺋﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﺪﺍﻓﻌﺎﻥ ﭘﺮﻭﭘﺎﻗﺮﺹ ﺭﺋﻴﺲ ﺩﻭﻟﺖ ﭘﻴﺸﻴﻦ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﮐﻠﻤﺎﺕ  ﻭ ﻭﺍﮊﮔﺎﻥ ﮔﺎﻩ ﻧﺎﭘﺴــﻨﺪ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺑﺮﺩﻩ ﺷــﺪﻩ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﻭﯼ ﺭﺍ ﺑﯽ ﺍﺩﺑﯽ ﻳﺎ ﻣﻤﺎﻧﻌﺖ  ﺍﺯ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻧﻤﯽ ﭘﻨﺪﺍﺷــﺘﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﻳﮏ ﮐﻼﻡ ﻣﺎﻫﻴﺘﺎ ﻣﻮﺩﺑﺎﻧﻪ ﺍﻣﺎ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﯼ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺭﺍ  ﺑﺮﻧﻤﯽ ﺗﺎﺑﻨﺪ!

 

ﺁﻳﺎ ﺭﺋﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﻭﯼ ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺑﯽ ﺷــﺎﺋﺒﻪ ﻭ  ﻏﻴﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻧﮑﺎﺭﺵ ﺑﺎ ﺑﺪﺗﺮﻳﻦ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﻫﺎ ﺭﻭﺑﻪ ﺭﻭ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺮﻳﻦ ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩ  ﺑﻴﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺍﺵ ﺑﺪﻭﻥ ﻟﺤﺎﻅ ﺑﺪﻳﻬﯽ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺪﺕ ﺳﭙﺮﯼ ﺷﺪﻩ ﻣﻮﺭﺩ  ﮐﻮﺑﺶ ﻭ ﻧﮑﻮﻫﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻳﮏ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺳــﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﻣﻄﺮﺡ ﺳﺎﺯﺩ؟  ﺧﻮﺑﺴــﺖ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﻌﺘﺪﻝ ﺍﺻﻮﻟﮕﺮﺍ ﮐﻪ ﻣﺘﻌﺮﺿﯽ ﻓﺤﻮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﮐﻼﻡ ﺷﺪﻩ  ﻭ ﺗﻨﺪﺭﻭﻫﺎﯼ ﺍﻓﺮﺍﻃﯽ ﮐﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﻫﯽ ﺑﯽ ﻣﺤﺎﺑﺎ ﮔﺸﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺍﻳﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺭﺍ  ﻣﻠﺤﻮﻅ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﻳﻦ ﺳﺨﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﻭ ﺻﻌﺐ ﺁﻣﺪﻩ، ﺩﻭﻟﺘﯽ ﮐﻪ  ﺑــﺎ ﺗﻨﺪﺗﺮﻳﻦ ﻫﺠﻤﻪ ﻫﺎ ﺭﻭﺑﻪ ﺭﻭ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺳــﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩﻩ، ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨﻪ  ﭼﻪ ﺑﮕﻮﻳﺪ؟

 

ﺑﺪﻳﻬﯽ ﺍﺳــﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﻃﻴﻔﯽ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺻﻼﺑﺖ ﭘﺎﺳــﺨﮕﻮﻳﯽ ﺭﺍ  ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺧﻮﻳﺸﺘﻨﺪﺍﺭﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻧﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺿﻌﻒ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺣﺎﮐﯽ ﺍﺯ  ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﻭﺭﺯﯼ ﻭ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻣﺪﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺗﺼﻤﻴﻢ  ﮔﺮﻓﺘﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻫﺠﻤﻪ ﻫﺎ ﺳــﮑﻮﺕ ﻭ ﺍﻧﻔﻌﺎﻝ ﭘﻴﺸــﻪ ﻧﺴــﺎﺯﺩ ﮐﻪ ﮔﻮﻳﯽ ﺍﻳﻦ  ﺭﻓﺘﺎﺭﻭﺭﺯﯼ ﭘﺎﺳﺨﯽ ﻣﻌﻘﻮﻝ ﻧﻴﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
اخبار سیاسی - آرمان