اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۸۰۰ پرونده تخلفات مدیران کلان دولت احمدی نژاد



اخبار,اخبار سیاسی ,تخلفات مدیران

رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری گفت: در یک سال اخیر حدود ۸۰۰ پرونده مربوط به تخلفات اداری مدیران کلان دولت گذشته از سازمان بازرسی به ما واصل شده است.

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی تصریح کرد: این پرونده ها مربوط به مدیران ارشد از سطح مدیرکل تا معاونان رئیس جمهور هستند که ما 200 مورد را بررسی کرده ایم.

وی گفت: اصل بر برائت است و 60 درصد پرونده ها برائت داده شده است.

اشرفی اصفهانی افزود: برای برخی از این مدیران توبیخ با درج در پرونده یا بدون درج در پرونده لحاظ شده است و دیگر برخی از اینها نمی توانند مسئولیت های کلان بگیرند. ما نتیجه بررسی های خود را به سازمان بازرسی کل کشور اعلام می کنیم و برخورد با آنهاست.

اشرفی اصفهانی که با صداوسیما گفت و گو می کرد، اظهار داشت: ما موارد را از لحاظ اداری بررسی می کنیم و احتمال دارد برخی از این افراد مشکلات مالی و اخلاقی داشته باشند که آنها را قوه قضائیه بررسی می کند.

اخبار سیاسی - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
بی ثباتی مدیریتی در دولت احمدی نژاد بیداد می کند! (مناظره رضایی با احمدی نژاد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی طبا: آیا دیوان محاسبات به این تخلفات کلان دولت احمدی نژاد رسیدگی می کند؟



اخبار,اخبارامروز, تخلفات کلان دولت احمدی نژاد

 

اخبار سیاسی - هاشمی طبا: آیا دیوان محاسبات به این تخلفات کلان دولت احمدی نژاد رسیدگی می کند؟

مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی با اشاره به یکی از پرونده های مطرح شده در باره وی در دیوان محاسبات، در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت:

 سازمان تربیت‌بدنی با سازمان مدیریت و برنامه توافقنامه ای منعقد کرده بود که طی آن سازمان تربیت‌بدنی مجاز به پرداخت پاداش به قهرمانان المپیک و جهانی بود. حال یکی از موارد پرداخت پاداش مربوط به قهرمانان آسیایی می‌شد که چون لفظ قهرمانان آسیایی در موافقتنامه نبود بنابراین از نظر قانونی دیوان محاسبات بر آن اشکال وارد کرده بود که صدالبته نکته‌گیری‌شان صحیح بود.


هاشمی طبا سپس با طرح این سوال که "آیا دیوان محاسبات ، علاوه بر رسیدگی به چنین پرونده های جزئی، تخلفات بزرگ را نیز رسیدگی می کند؟"موارد زیر را به عنوان تخلفات کلان دولت دهم گوشزد کرده است:

1- بر اساس مصوبه مجلس 50درصد درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی به‌عنوان یارانه به مردم پرداخت شود. در حالی‌که درآمد از این امر برابر ماهانه هزارو750میلیاردتومان بوده است دولت به‌جای نیمی از این رقم دوبرابر آن یعنی ماهانه سه‌هزارو500میلیارد تومان به مردم پرداخت کرده است یعنی چهاربرابر رقم مجاز.


2- بدهی به سیستم بانکی برابر 74هزارمیلیاردتومان است که هیچ مجوزی برای این امر وجود نداشته است.


3- بدهی به صندوق بازنشستگی کشوری برابر 60هزارمیلیاردتومان است که این نوع بدهی از انواع بدهی‌های تکلیفی است که باید بلافاصله پرداخت شود.


4- بدهی‌ به پیمانکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی برابر 55هزارمیلیاردتومان است. این در حالی ‌است که نوعا این طلبکاران با استقراض از بانک‌ها با سود 28درصد کالا و خدمات تهیه و به دولت داده‌اند و دولت از پرداخت به آنان خودداری کرده است.


5- تعهدات بابت طرح‌های عمرانی برابر 400هزارمیلیاردتومان از جمله 211 هزارمیلیاردتومان بابت تعهدات سفرهای استانی که هیچ‌کدم از آنها در تعهدات مجاز بودجه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی لحاظ نشده است. 

 

همه اینها در حالی است که حجم نقدینگی 68هزارمیلیاردتومانی در سال 84 (که خود رقم قابل‌اعتنایی بوده است) در سال 91 به حدود 500هزارمیلیاردتومان می‌رسد. در حقیقت این حجم بسیار کلان نقدینگی در بازار موجب اصلی تورم بسیار بالا و ایجاد انواع مفسده در جامعه می‌شود.
اخبار سیاسی - روزنامه شرق