اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۷۹ درصد گاز كشور در خانه ها سوخت



 

گاز , گاز کشور

 

بهمن ماه امسال با مصرف ۱۵ هزار و ۷۲۰ متر مكعب گاز در بخش های مختلف سپری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در دومین ماه زمستان امسال به طور میانگین روزانه ۵۲۴ میلیون مترمكعب گاز در كشور مصرف شده كه این رقم نسبت به سال گذشته ۱.۶ درصد و نسبت به دی ماه امسال ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

* ۷۹ درصد گاز كشور در بخش خانگی سوخت

اما در این مدت ۱۲ هزار و ۴۳۶ میلیون مترمكعب (۷۹.۱ درصد كل مصرف) از گاز مصرفی در بخش خانگی مورد استفاده قرار گرفته و میانگین مصرف روزانه بخش خانگی حدود ۴۱۴.۵ میلیون مترمكعب بوده است.

مصرف بخش خانگی در این مدت نسبت به سال قبل ۷.۲ درصد و نسبت به دی ماه امسال ۶.۵ درصد افزایش داشته است.

روز هفدهم بهمن ماه با مصرف ۴۶۱ میلیون مترمكعب و روز هشتم بهمن ماه با مصرف ۳۸۵ میلیون مترمكعب به ترتیب پرمصرف ترین و كم مصرف ترین روزهای بخش خانگی در بهمن ماه امسال بوده اند.

* كاهش مصرف بخش نیروگاهی

سه هزار و ۲۸۴ میلیون مترمكعب از گاز مصرفی بهمن ماه نیز در بخش نیروگاه ها و صنایع سنگین مورد استفاده قرار گرفته و میانگین مصرف روزانه ی این بخش نزدیك به ۱۰۹.۵ میلیون مترمكعب است.

مصرف بخش نیروگاهی كشور نسبت به بهمن ماه سال قبل و دی ماه امسال به ترتیب كاهشی ۱۶.۵و ۱۰.۷ درصدی نشان می دهد.

روزهای نهم و هجدهم بهمن ماه به ترتیب با مصارف ۱۳۳ و ۷۵ میلیون مترمكعب پرمصرف و كم مصرف ترین روزهای بخش نیروگاهی در ماه گذشته به شمار می روند..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
باد لاستیک مناسب 5 درصد مصرف سوخت را کم می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد میانسال در خانه خود آتش گرفت و سوخت



 

مرد میانسال در خانه خود آتش گرفت و سوخت

 

مرد میانسال در آتش سوزی خانه ویلایی خود در تهران سوخت و فوت كرد.ساعت یك بامداد امروز مأموران كلانتری سیدخندان از طریق مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ از وقوع یك حادثه با خبر شدند.



مأموران با حضور در محل حادثه دریافتند یك حانه ویلایی دچار حریق شده و مأموران سازمان آتش نشانی تهران مشغول خاموش كردن آتش این خانه هستند.



روشن، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران درباره این پرونده گفت: پس از خاموش شدن آتش این خانه مسكونی مشخص شد صاحب خانه به نام علی ۵۸ ساله در محل دچار حریق شده و فوت كرده است.



وی ادامه داد: تا این لحظه مشخص نیست كه این فرد پیش از آتش سوزی فوت كرده یا اینكه در حین آتش سوزی و بر اثر حریق جان باخته‌ است.



وی افزود: همچنین هنوز مشخص نشده است كه آتش سوزی این خانه عمدی بوده یا اینكه به صورت عادی رخ داده است.