اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۶ روز تا پایان رمضان؛سبد کالایی به دست کارمندان و کارگران نرسید



 

 

۶ روز تا پایان رمضان؛سبد کالایی به دست کارمندان و کارگران نرسید

 

 

ماه مبارک رمضان تا چند روز دیگر به اتمام می رسد و علیرغم وعده های مسئولان، سبد کالایی کارمندان، کارگران و کالابرگ همچنان بلاتکلیف هستند در حالی که قرار بود کالاهای حمایتی این دو قشر، ماه رمضان بر سر سفره مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۴ روز از ماه مبارک رمضان گذشت، ماهی که در ابتدای آغاز آن، وعده های زیادی برای تامین مایحتاج مورد نیاز مردم داده شد که بخشی از آنها عملیاتی و بخشی دیگر، همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند. ماهی که قرار بود در آن، بخشی از مایحتاج مورد نیاز مردم به صورت یارانه ای و در قالب سبدهای کالای کارمندی و کارگری و نیز ارایه کالا در قالب کالابرگ تامین شود، وعده ای که هنوز هم اتفاق نیفتاده و حتی اگر قرار باشد امروز، دولت منابع مالی لازم برای آن را تامین کند، این سبد به ماه رمضان امسال مردم نمی رسد، چه رسد به اینکه قرار باشد نقش تعادلی هم در تنظیم بازار داشته باشد.

این در شرایطی است که حتی تامین منابع مالی لازم برای ارایه این سبدهای کالایی به مردم در قالب مصوبه ای مورد موافقت دولت قرار گرفته است، اما از آنجا که همه چیز باید در اختصاص بودجه ها دچار مشکل شود، این سبد تا امروز که ۲۴ روز از ماه مبارک رمضان می گذرد، هنوز هم روانه منازل کارمندان، کارگران و بازنشستگان نشده است.

در واقع، اواخر تیرماه بود که وزارت بازرگانی از ارایه درخواست ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توزیع کالاهای کالابرگی در سال ۹۰ خبرداد و اعلام کرد که این درخواست مورد موافقت واقع شده و در شرف تخصیص است اما در شرف تخصیص بودن همانا و نرسیدن این سبد کالایی به دست مردم در ماه رمضان ۹۰ همانا.

همچنین قرار بر این بود که از محل کالاهای ذخیره سازی شده بتوان مشابه سال قبل، یک نوبت روغن نباتی کالابرگی و یک نوبت شکر را در قالب کالابرگ توزیع کرد که هنوز هم خبری از این کالاها نیست.

این اعتبار در شرایطی هنوز هم تخصیص نیافته است که بر اساس گفته مسئولان، اختصاص این رقم به سبدهای کالایی با دستور ویژه معاون اول رئیس جمهور بوده و مورد توافق وزارت بازرگانی، سازمان هدفمندی یارانه ها و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری واقع شده است.

به هرحال، مهم این نیست که چرا این اعتبارات تخصیص نیافته، بلکه مهم آن است که این سبدهای کالایی هنوز پایشان بر خانه های کارمندان و کارگران باز نشده و هنوز که ۲۴ روز از ماه رمضان می گذرد، این وعده محقق نشد..... /  خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
سبد کالایی که برای مصرف‌کنندگانش گران تمام شد تا قتل کودک هشت ماهه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارایه سبد کالایی به کارمندان و کارگران/ برنج، گوشت قرمز و مرغ در این سبد



ارایه سبد کالایی به کارمندان و کارگران/ برنج، گوشت قرمز و مرغ در این سبد

مدیرکل تامین،‌ توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت از ارایه سبد کالایی به کارمندان و کارگران خبرداد و گفت: بر اساس این سبد، 4 کیلوگرم گوشت قرمز و 5 کیلوگرم مرغ و همچنین 4 نوع برنج میان کارگران و کارمندان دولت توزیع خواهد شد.

علی‌اکبر پورکاوه در گفتگو با مهر از آغاز توزیع چهار نوع برنج میان کارمندان و کارگران خبرداد و گفت: بر اساس تمهیدات صورت گرفته برای تامین مایحتاج مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال به خصوص کارمندان و کارگران دولت که از درآمد نسبتا ثابتی برخوردار هستند، چهار نوع برنج وارداتی تایلندی، هندی، آرژانتینی و آپاچی از روز شنبه در شبکه توزیع منتخب و به ویژه تعاونی‌های توزیع خواهد شد.

مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: قیمت برنج هندی 3600 تومان، برنج آرژانتینی 2000 تومان، تایلندی 2050 تومان و آپاچی 1330 تومان خواهد بود، این در شرایطی است که توزیع برنج از طریق شبکه های رسمی و قابل کنترل و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار بر این است که کالاهای مورد نیاز کارمندان و کارگران از طریق تعاونی‌های کارکنان دولت (اسکاد)، اتحادیه سراسری تعاونی فرهنگیان و اتحادیه تعاونی کارگران صورت گیرد.

به گفته پورکاوه، برای هر کارگر یا کارمند، سبد کالایی شامل 4 کیلوگرم گوشت قرمز منجمد با نرخ 10500 تومان، 5 کیلوگرم مرغ با نرخ 4400 تومان در نظر گرفته شده است. بر این اساس، کارمندان و کارگران مشمول این طرح می‌توانند از طریق تعاونی‌های مرتبط با خود، این کالاها را دریافت کنند./مهر