اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۵۱ دیپلمات آمریکایی قاهره را ترک کردند/ شمار کشته‌های درگیری‌ها به ۳۰ نفر رسید



اخبارمصر,خروج دیپلمات‌های آمریکایی از مصر

۵۱ دیپلمات آمریکایی قاهره را ترک کردند/ شمار کشته‌های درگیری‌ها به ۳۰ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، 37 نفر از کارکنان سازمان کمک‌های آمریکایی با هواپیمای مصری، قاهره را به مقصد تورنتو ترک کردند.

همچنین 14 دیپلمات آمریکایی دیگر از پرسنل سفارت این کشور در قاهره، با یک هواپیمای آلمانی عازم فرانکفورت شدند.

 

خروج دیپلمات‌های آمریکایی از مصر به دلیل اوضاع ناامن مصر در پی عزل مرسی صورت می‌گیرد و بر اساس اعلام وزارت بهداشت مصر در درگیری‌ها دیروز 30 نفر کشته و بیش از یک‌هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

 

«محمد سلطان» رئیس سازمان اورژانس مصر اعلام کرد که تعداد کشته‌های درگیری‌های دیروز به 30 نفر افزایش یافت و تعداد زخمی‌ها نیز یک‌هزار و 76 نفر گزارش شده است.

وی افزود که تنها در اسکندریه 12 نفر کشته شدند و در درگیری‌های مقابل گارد ریاست جمهوری نیز 4 نفر، میدان التحریر 4 نفر، شمال 4 نفر، در اسماعیلیه 3 نفر، یک نفر در سوئز و یک نفر نیز در اسیوط کشته شدند./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
شمار زندانیان چک به 6 هزار نفر رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمار کشته های ریزش ساختمان در پایتخت بنگلادش به 250 نفر رسید



فروریختن ساختمان در بنگلادش,حادثه بنگلادش

شمار کشته های فروریختن ساختمان در بنگلادش افزایش یافت

شمار کشته های ریزش ساختمان در پایتخت بنگلادش به 250 نفر رسید، در حالی که هنوز یک هزار و 500 نفر دیگر زیر آوارهای این ساختمان هشت طبقه تجاری مانده اند.

به گزارش ایرنا،، ˈ فارک خانˈ، رییس پلیس منطقه سور در داکا اعلام کرد: تا کنون دو هزار و 13 نفر زنده از زیر آوارها نجات یافته اند.این ساختمان روز چهارشنبه ناگهان ظرف چند ثانیه فرو ریخت.

ساختمان رانا پلازا، پنج واحد تولید پوشاک که برای خرده فروشان غربی لباس تولید می کرد، یک شعبه بانک خصوصی و 300 مغازه را در خود جای داده بود.

شیخ حسینیه، نخست وزیر بنگلادش، دیروز خواستار اجرای عدالت درباره مالکان و سازندگان این ساختمان شد که پس از فروریختن آن متواری شده اند.

وی افزود: همه کسانی که در این ماجرا دست داشته اند، بخصوص مالکانی که کارگران را در شرایط نامساعد به کار گماشته اند مجازات خواهند شد.

به گزارش رسانه ها، در این کشور یک روز عزای عمومی اعلام شده و خشم عمومی با اعلام آمار کشته های بیشتر در حال افزایش است.

دیروز دستکم در سه منطقه صنعتی حومه بنگلادش در اعتراض به بروز این حادثه، صدها کارگر به خیابان ها ریختند و بزرگراه های اصلی را بستند.

حدود 6/3 میلیون نفر در صنعت پوشاک بنگلادش کار می کنند.

این کشور دومین صادر کننده بزرگ پوشاک دنیا محسوب می شود و مقصد بیشتر صادرات آن کشورهای اروپایی است.

این صنعت در حال توسعه بنگلادش طی سال های گشته شاهد حوادث ناگوار بسیاری از جمله آتش سوزی بوده است.

نوامبر سال گذشته، 112 کارگر در حادثه ای که در یک کارخانه رخ داد کشته شدند.

به دلیل رعایت نشدن قوانین ساخت و ساز، ریزش ساختمان در بنگلادش امری شایع است.

در سال 2005 این کشور شاهد حادثه فروریختن یک ساختمان چند طبقه در حومه شهر داکا بود که طی آن 70 نفر جان خود را از دست دادند./ایرنا