اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۴۵ هزار زنبوردار تا ۲۷ آبان ماه بیمه خواهند شد



 

۴۵ هزار زنبوردار تا ۲۷ آبان ماه بیمه خواهند شد

 

رئیس اتحادیه زنبورداران کشور گفت: در راستای توانمندسازی و حمایت از این صنف تا ۲۷ آبان ماه ۴۵ هزار زنبوردار از محل اعتبارات رایانه ها بیمه خواهند شد.

عفت رئیسی در حاشیه جشنواره عسل و سلامت جامعه که در استان البرز برگزار شد ضمن اشاره به دغدغه های زنبورداران از بیمه شدن ۴۵ هزار زنبوردار خبرداد وگفت: در راستای توانمندسازی و حمایت از این صنف تا ۲۷ آبان ماه ۴۵ هزار زنبوردار از محل اعتبارات رایانه ها بیمه خواهندشد.

رئیس اتحادیه زنبورداران کشور در ادامه از فقدان بسته های حمایتی و امکانات اجرایی در حوزه زنبورداری کشور انتقاد کردوگفت : زنبورداران کشور برای مستقل شدن در عرصه تولید کشور نیازمند سیستم حمایتی هستند.

وی افزود :امروزه در سراسر دنیا برای کوچ و جابجایی زنبورها نیز یارانه در نظر گرفته شده است اما متأسفانه در کشورما حمایت های مطلوبی در این خصوص ارائه نشده است .

رئیسی بیان کرد : دریافت پروانه بهداشتی جهت استانداردسازی در مراحل فراوری و تولید عسل نیز از جمله مواردی است که زنبورداران را دچار مشکل کرده است در صورتی که قبل از استانداردسازی مراحل تولید؛ باید تجهیزات و امکانات موجود استاندارد سازی شود.

وی در ادامه بیان کرد: مهمترین دغدغه زنبورداران تولید عسل با کیفیت است که عموماً از دید عموم نادیده گرفته می شود در صورتی که

رئیسی گفت: یک زنبوردار برای تهیه۱۵ کیلو عسل باید در طول سال ، ۸ بار کوچ کند و این امر نشان دهنده زحمت وحوصله تولیدکنندگان عسل در کشور است .... / خبرگزارى مهر

 


ویدیو مرتبط :
اخبار کوتاه ۱۸:۴۵ (۱۴ آبان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر بهداشت: پزشکان ۶ ماه است کارانه نگرفته اند چون بیمه ها ۵ هزار میلیارد بدهکارند



اخبار,اخباراجتماعی ,سیدحسن هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه ها بین 4 تا 5 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستند و این بدهی معوقه باعث تأخیر شش ماهه در پرداخت کارانه پزشکان شده است.

سید حسن هاشمی افزود: سازمانهای بیمه پایه بین 4 تا 5 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهی معوقه دارند و هنوز امسال ریالی از اعتبارات وزارت بهداشت از محل مالیات بر ارزش افزوده و هدفمندی یارانه ها پرداخت نشده است. معلوم است که اداره وزارت بهداشت در این شرایط با وجود تعهدات سنگینی که داریم کار راحتی نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: تأخیر بیمه های پایه در پرداخت مطالباتشان باعث شده کارانه پزشکان ماهها به تعویق بیفتد و پزشکانی داریم که از آذر 93 کارانه ای دریافت نکرده اند و البته حاشیه سازی هم نمی کنند.

وی گفت: وزارت بهداشت در شرایط سخت مالی همچنان به اجرای طرح تحول نظام سلامت ادامه می دهد و از ورود به حاشیه ها خودداری می کند. همه روسای دانشگاههای علوم پزشکی نیز از ورود به حاشیه ها منع شده اند.

هاشمی افزود: با این حال افرادی هستند که مرتب حاشیه سازی می کنند و سعی می کنند با بیان مطالب کذب سطح توقعات را بالا ببرند. از اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی صحبت می کنند که ای کاش ما چنین اعتباری را می دیدیم ولی ما در وزارت بهداشت تلاش می کنیم که ریشه های نهال نوپای طرح تحول سلامت را تقویت کنیم و حلقه های آن را یکی یکی به اجرا در بیاوریم.

وزیر بهداشت گفت: توجه به حاشیه ها همیشه ما را از خدمت بیشتر به مردم و محرومان باز می دارد و گر چه آزار دهنده است اما تلاش ما این است بدون توجه به این مسائل به ادامه برنامه ها و اجرای تعهدات دولت برای بهبود وضعیت سلامت مردم بپردازیم.


  اخبار اجتماعی  -  ایرنا