اخبار
2 دقیقه پیش | عکس: استهلال ماه مبارک رمضانهمزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ... |
2 دقیقه پیش | تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریموزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که میتواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام میشود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ... |
۲۲بهمن متعلق به یک جناح خاص از جامعه نیست
سید محمد خاتمی با گرامیداشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را «جمهوری اسلامی» خواند.
روابط عمومی دفتر حجتالاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی از دیدار وی با جمعی از اعضای شورای مرکزی خانه احزاب در آستانه دهه مبارک فجر خبرداد.
بر اساس این گزارش خاتمی در این دیدار گفت:« در آستانه سالروز حادثهای بزرگ در تاریخ هستیم، حادثهای بینظیر از لحاظ مردمی بودن و نیزاز نظر اهدافی که انقلاب ما داشت و هم به جهت برخورداری از رهبری ممتاز و انقلاب اسلامی كه تحولی بزرگ در زندگی ایرانیان ایجاد کرد.»
وی افزود:« مبدا هویت انقلابی، اسلامی، ملی و انسانی همه ما انقلاب اسلامی است.»
رئیس دولت اصلاحات گفت:« درایران انقلاب مردمی بزرگی با هدف تغییرات اساسی در جامعه رخ داد كه قربانیان و هزینه فراوانی هم داشت.»
سید محمد خاتمی تصریح کرد:« انشالله امسال نیز مردم با هر گرایش و موقعیتی، دارند سی و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی(۲۲ بهمن) را گرامی خواهند داشت و باید توجه داشت که این امر متعلق به یک جناح و بخش خاصی از جامعه نیست.»
رئیس بنیاد باران با بیان اینکه «دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی بود»، گفت:« در آن زمان جمهوری اسلامی مطرح شد و مورد تائید و حمایت مردم قرار گرفت نه حکومت اسلامی، که این خود نکته مهمی است؛ البته بنده اینکه برخی حکومت اسلامی را مقابل جمهوری اسلامی قرار میدهند، یک جسارت میدانم.»
خاتمی تاکید کرد:« ما معتقدیم ذات حکومت اسلامی مبتنی بر مردم است، چرا که پیامبر(ص) و حضرت امیرالمومنین (ع) هم مردم مدار بودند.»
وی افزود:« ولی انتخاب عنوان جمهوری اسلامی هم هوشمندی رهبر انقلاب را نشان میداد و هم رشد ملت ایران را اعلام می کرد که ما وارد عصری شدهایم که حاکمیت با مردم است.»
رئیسجمهور سابق کشورمان ادامه داد:«حاصل دیگر انقلاب اسلامی قانون اساسی بود؛ اینکه امروز میگوییم قانون اساسی مبنا است، معنایش این نیست که قانون اساسی امری ما فوق بشری است بلکه به این معنی است که با روش مردمی تدوین و تصویب شده و مبنای نظام جامعه قرار گرفت.»
خاتمی با بیان اینکه «اگر کسی هم انتقاد دارد مبنای عمل همین قانون اساسی است»، اظهار داشت:« اگر حرف و حدیثی هم وجود دارد در این است که آیا قانون اساسی درست اجرا میشود یا نقض میشود؟»
وی تاکید کرد:« اگر این نقض توسط جریانها و گروههاست که بد است و اگر توسط حکومت است که بدتر است و یا این سئوال مطرح است که اگر اعتراضی به تفسیرهای عجیب و غریبی هست که از قانون اساسی میشود با روح این قانون سازگار است؟ و اگر انتقادی هست این است که آیا ادعای پاسداری از قانون اساسی درست است یا نیست؟»
رئیس بنیاد باران یادآور شد:«اگر واقعا همه به روح قانون اساسی و نص آن برگردیم میتوانیم جامعهای آرام و رو به جلو داشته باشیم، بحثهایمان هم در چارچوب قانون اساسی بکنیم.»
خاتمی معتقد است به هر حال افتخار اسلام و انقلاب ما این بود که جمهوریت را به رسمیت شناخت و این جمهوریت در مقابل اسلامیت نیست، اسلامی که در انقلاب مطرح شد گفت جمهوریت و نیز خود انقلاب اسلامی تداوم یک حرکت بزرگ انسانی در طول تاریخ ماست.
رئیس موسسه بینالمللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها با اشاره به حرکت یکصد ساله مردم از مشروطه تاکنون برای حاکم شدن خود بر سرنوشتشان، گفت:« مردم در این صدسال خواستهای مشخصی داشتند و تمایز انقلاب اسلامی در این است که این خواستها به صورت غالب و مسلط از پایگاه اسلام این خواست ها را مطرح کرد و به رسمیت شناخت.»
وی در مورد به وجود آمدن این خواستها اظهار داشت:« مردم ما در طول تاریخ از استبداد بشدت زده بودند و به همین دلیل با استبداد و حاکمیت خودکامگان ضدیت داشتند، حاکمیتی که هیچ نمایندگی از مردم نداشت و درعصر حاضر نیز حکومت هایی که متکی به مردم نیستند خود به خود متکی به بیگانه میشوند.»
سیدمحمد خاتمی تاکید کرد:« انقلاب اسلامی ما استقلال و عدم دخالت اجانب در سرنوشت را می خواست ؛برای ملت ما کسر شأن و تحقیرآمیز بود که از بیرون مرزها برایش تعیین تکلیف شود که من بارها این را گفتهام.»
رئیسجمهور سابق کشورمان تصریح کرد:« در عنوان جمهوری اسلامی، آزادیخواهی، استقلالطلبی و پیشرفتخواهی نهفته است و امتیاز انقلاب اسلامی هم همین بود که امام در همه بیاناتشان میگفتند اسلام همینها را میخواهد.»
وی یادآور شد:« بزرگی مثل حضرت امام (ره)از موضع دین این مطالبات و آرمانها را مطرح میکنند، همچنانی که دیگر بزرگان در طول تاریخ بیان کردند.»
رئیس دولت اصلاحات همچنین اظهار داشت:«اسلام است که آزادی را میخواهد، اسلام است که پیشرفت و استقلال میخواهد، این همان اسلامی است که ما میگوییم؛ نمیشود ما بیاییم به نام اسلام کاری بکنیم که با همه این معیارهای انقلابی در تضاد باشد.»
رئیس بنیاد باران تاکید کرد:« اسلامی که در جمهوری اسلامی آمده، اسلامی نیست که حق مردم را نشناسد؛آزادیهای مردم را به رسمیت نشناسد و عدالت را نخواهد.»
وی تصریح کرد كه «اینک ما نیز از انقلاب دفاع می کنیم و اگر اعتراض و حرف داریم و میگوییم بگذارید حرفمان را بزنیم» و ادامه داد كه پاسخ اعتراض مدنی و انتقاد، اعمال فشار نیست چرا كه اینها بحران را افزایش می دهد و تمایل به خروج از چارچوب ها را تقویت می کند.
وی افزود:« وارد عصری شدهایم که جمهور و مردم حاکمند و این مساله بسیار مهم است و انقلاب اسلامی آن را به رسمیت شناخت و مورد تایید امام قرار گرفت و در قانون اساسی و در اصل طلائی ۵۶ قانون اساسی ما هم آمد.»
خاتمی تاکید کرد:« دفاع از حق مردم،آراء مردم و و دفاع از آزادی مردم یعنی مقابله اساسی با بیگانگانی که میخواهند این مملکت ضعیف باشد و بین حکومت و مردم فاصله بیفتد و کینهها به جای محبت بین مردم باشد و به آن دامن هم می زنند.»
وی ادامه داد:« مگر جمهوری اسلامی و مردمسالاری بدون وجود احزاب و تشکلها مردم سالار ممکن است؟»
رئیسجمهور سابق کشورمان با بیان اینکه «حیات احزاب و تشکلها در آزادی است»، اظهار داشت:«آزادی که ما می گوییم آزادی بیان، آزادی اندیشه و بیان کردن اندیشه و به صحنه آوردن آن اندیشه است و اینکه از مردم خواسته شود در مورد آن اندیشه نظر بدهند.»
رئیس بنیاد باران یادآور شد:«لازمه آزادی به معنای واقعی کلمه که خلاصه آن هم حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان است،آزادی بیان و تجمعات است و مگر میشود حزب باشد ولی بلندگویی برای بیان آن نداشته باشد؟ و نتواند اجتماعات تشکیل دهد؟»
وی تاکید کرد كه باید اجازه داد در فضایی آرام و مدنی معلوم شود خواستهای اساسی و گرایشهای مردم به کدام سو است.
خاتمی با بیان اینکه «این خواست انقلابی و برخاسته از متن انقلاب است»، اظهارداشت:« نیاییم بگوییم یک جریان این را میخواهد و جریان دیگر نمیخواهد، اگر کسی این را نمی خواهد به این انقلاب اعتقاد ندارد!اگر کسی این را نخواهد انقلابی نیست! اگر کسی این را نمیخواهد به امام و آن که میزان رای ملت است، اعتقاد ندارد.»
وی تصریح کرد:« ببینید این روزها چه فضایی ایجاد شده، علاوه بر فشار و...فضای تهمت و اتهام هم هست و این که از یک طرف محدودیتهای شدید برای صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن وجود دارد و از طرف دیگر کسانی که معتقدم با دروغ پردازیها، اتهام زدنها؛ جامعه را به سمت خشونت جولان می دهند، (خشونت کوری که خدا میداند که عاقبتش چه خواهد شد) آزادی مطلق دارند.»
خاتمی سپس اظهار داشت:«مسائل اجتماعی با فشار و سخت گیری حل نخواهد شد؛ نمی شود گفت هر کس اعتراض دارد برانداز است و با او باید با سختی رفتار کرد.»
وی البته تاکید کرد:« معتقدم با برانداز هم نمیشود هر رفتاری را کرد؛ ما مگر پیرو علی(ع) نیستیم؟ عدهای که نه تنها علی (ع)را قبول نداشتند او را کافر میدانستند؛ نه تنها انتقاد میکردند بلکه فحش و ناسزا میدادند؛امیرالمومنین (ع)اجازه نمیداد با آنها برخورد کنند حتی حقوق آنها را قطع نمیکرد تا وقتی دست به شمشیر بردند. وقتی هم اقدام به جنگ کردند امام علی(ع) همه تلاش خود را کرد که درگیری پیش نیاید ولی وقتی زیر بار منطق نرفتند با آنها برخورد کرد.»
رئیس دولت اصلاحات گفت:«چقدر خوب بود همه عزیزانی که امروز در زندان هستند در جمع ما بودند و همه با هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می کردیم.»
خاتمی تصریح کرد:«هر روش، سیاستی و هر جریان و جناحی که بخواهد اسلام ،امام و انقلاب و رهبری را پایین بکشد که ایشان فقط تعلق به یک جناح خاص داشته باشد، هم جفا به امام و انقلاب کرده و هم به اسلام.»
رئیسجمهور سابق کشورمان سپس این سئوال را مطرح کرد که:«کدام دستی است که ضدیت با همه چیز دارد و سعی میکند خواستهای نادرست خود را پشت سر مقدسات پنهان بکند و در واقع امام، رهبری و نظام را در مقابل جریانات قرار دهد؟ اوست که با انقلاب دشمنی میکند نه ما!»
خاتمی در ادامه با انتقاد از «دروغگویی» گفت:« میگویند، فلانی نامه نوشته؛ در نامه فلان چیز آمده؛ اصلا نه کسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته بعد همانها میخواهند با جوسازی فضا را به گونهای جلوه دهند که که افرادی که این افتخار را داشتند که مورد توجه مردم بودهاند با هم اختلاف دارند و بگویند که اینها با هم اختلاف دارند که اصلا این طور نیست.»
وی هشدار داد:« اینها روشی غلط یا شیطنت آمیزی است با هدف مایوس کردن مردم؛ تا بگویند چهرههایی که مورد توجه مردم بودهاند، مردم را جا گذاشتهاند و به آنها پشت کردهاند که چنین چیزی نیست.»
رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه «ما همیشه مردم را به آرامش دعوت کردهایم »، گفت:«مردم حق دارند اعتراض کنند، حق دارند اطمینان داشته باشند که رای آنها موثر است، مردم حق دارند که آزادی مطلوب و معیشت خوب داشته باشند.»
رئیس بنیاد باران افزود:«سئوال این است که چرا به برنامه چهارم عمل نشد؟ چرا حتی گزارش کار به مجلس داده نشد؟ چرا به جانب اهداف چشم انداز حرکت نکردیم؟ و خیلی چراهای دیگر!»
وی تصریح کرد:«در این مملکت هر کس که حاضر است در چارچوب قانون اساسی زندگی کند، باید از حقوق مدنی و شهروندی برخوردار باشد و به جرم ابراز عقیده، گرایش و نقد نمیشود با او برخورد کرد.»
سیدمحمد خاتمی در پایان خاطر نشان کرد:« ما هیچگونه ساختار شکنی و خشونت را تائید نمیکنیم.»
در ابتدای این دیدار مهندس حسین کاشفی رییس خانه احزاب گزارشی از فعالیت ها و عملکرد این نهاد مدنی را ارائه داد.
ویدیو مرتبط :
پارکوربچهای جناح و کهتویه.استان هرمزگان ش بستک.جناح و کهتویه
خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :
پاسخ احمدی نژاد به شریعتمداری: اگر حضرت علی(ع) را متعلق به عدهای خاص بدانیم،این بزرگترین ظلم به بشریت است
پاسخ تلویحی احمدی نژاد به شریعتمداری: اگر حضرت علی(ع) را متعلق به عدهای خاص بدانیم،این بزرگترین ظلم به بشریت است
اگر حضرت علی(ع) را متعلق به عدهای خاص بدانیم، این بزرگترین ظلم به بشریت است، چرا که انسان کامل در هر عصری تجلی رحمت خدا و متعلق به همه بشریت است که راهی جز او برای رسیدن به سعادت واقعی وجود ندارد./ در بسیاری از مواقع اتفاق می افتد که افراد نیز حتی با دلسوزی به بشریت ظلم کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :رئیس جمهور با بیان اینکه امروز انسان کامل و امام عصر(عج) مظلوم واقع شده گفت:هزار و 200 سال است که به عنوان خلیفه خدا همه ظلمها را میبیند و همه این ظلمها و ناجوانمردیها در وهله اول ظلم به امام (عج) و خداست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدینژاد شامگاه (چهارشنبه) در آیین پاسداشت ثبت جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان و نیز افتتاح همزمان 30 هزار و 548 واحد مسکن مهر به صورت ویدئو کنفرانس در سطح این استان، میراث فرهنگی را شناسنامه و هویت هر ملتی عنوان کرد و گفت: اگر هویت کسی از او گرفته شود، در تشخیص موقعیت و نسبت خود با دیگران دچار مشکل شده و نمیتواند مسیر آینده خود را به خوبی تشخیص دهد. از اینرو اگر ارتباط ملتی با میراث فرهنگی خود قطع شود، در شناسایی موقعیت خود نسبت به سایر ملتها دچار مشکل شده و مسیر آینده خود را گم خواهد کرد.
رییسجمهور با اشاره به اینکه شان و منزلت ملتها را از روی آثار فرهنگی آنان میتوان شناخت، افزود: اهمیت میراث فرهنگی نزد ملتها ناشی از همین اصل مهم است.
احمدینژاد مسجد جامع عتیق اصفهان را یکی از مفاخر میراث فرهنگی ایران و میراث فرهنگی بشریت توصیف کرد و با بیان اینکه این مسجد از جهات گوناگون برجسته و فاخر است، اظهار داشت: اگر برجستهترین مهندسان عالم را در این مسجد گرد هم بیاوریم، نمیتوانند به لحاظ مهندسی طراحی مواد و اجرای این مسجد، ایرادی وارد کنند و این مسجد از ابعاد گوناگون مهندسی در اوج قرار دارد.
رییسجمهور با بیان اینکه بخشهایی از این بنا بیش از هزار و 200 سال قدمت دارد، تصریح کرد: امروز پس از گذشت سالیان طولانی و شرایط مختلف آب و هوایی و اقلیمی این بنا همچنان مثل روز اول و حتی زیباتر از قبل پابرجا ایستاده و این نشاندهنده آن است که مهندسان آن زمان بهتر از امروز خاصیت مواد را میشناختند، چرا که امروز بناهایی که با هزینههای گزاف ساخته میشوند، بعد از گذشت دو سه دهه از عمرشان زیبایی خود را از دست میدهند.
احمدینژاد ادامه داد: در سالهایی که بخشهای مختلف این بنا ساخته میشده است، دستگاههای دقیق طراحی و اندازهگیری امروز وجود نداشته اما به هر گوشه این بنا نگاه میکنیم آن را در اوج توازون و زیبایی مییابیم و در اوج شگفتی مشاهده میکنیم که هیچ اثری از نشست بنا، ترک خوردن دیوارها و سقف و فرسودگی بنا در اثر گذر زمان به چشم نمیخورد.
رییسجمهور خاطرنشان کرد: عمده مصالح و مواد بکار رفته در این بنا عمومی بوده و از همین محل تهیه شدهاند و این گواه آن است که این بنا به لحاظ مهندسی بسیار ارزشمند است، اما ارزش این مسجد فقط به مهندسی آن نیست.
احمدینژاد با اشاره به وجوه زیبا شناختی و هنر فاخر و متعالی بکار رفته در ساخت این بنا و با بیان اینکه اگر ساعتها به بخشهای مختلف این مسجد نگاه کنیم از تماشای آن خسته نخواهیم شد، گفت: وجهه دیگر ارزشمند این مسجد به آن است که در مقایسه با بسیاری از بناهای تاریخی در دیگر کشورها که با رنج و محنت تحمیلی بر جمع کثیری از مردم بنا شدهاند، در ساخت بناهایی نظیر این مسجد در کشورمان هیچ حقی از کسی ضایع نشده و حتی یک مورد بیگاری کشیدن از افراد ثبت نشده است.
رییسجمهور ویژگیهای انسانی این بنا را وجهه برجسته دیگر آن خواند و اضافه کرد: بناهایی نظیر این مسجد برای شکوفایی حقیقت انسانی انسانها ساخته شده و بناهایی هستند که برعکس برخی اماکن در دیگر کشورها نه تنها حقیقت انسانی افراد را سرکوب نکرده و او را تحقیر نمیکنند، بلکه به او احساس عزت و عظمت بخشیده و انسان را به سوی خدا فرا میخواند.
احمدینژاد اظهار داشت: بناهایی نظیر این مسجد برخلاف برخی ساختههای دست بشر که هیجانات کاذب را تحریک میکند، باعث جوشش انسانیت انسان میشوند، چرا که این بناها به نیت ارضای حس خودبینی افراد و برای اسم افراد در تاریخ ساخته نشده و همه کسانی که اینگونه ساختمانها را طراحی و اجرا کردهاند، به دنبال آن بودند که شان و جایگاه انسانها را بالا برده و انسانیت، پاکی، توحید و پرستش را ترویج کنند.
رییسجمهور انگیزه ساخت اماکنی نظیر مسجد جامع عتیق اصفهان را عشق به ارزشهای الهی بجای خودبینی معرفی کرد و افزود: رمز زیبایی، ماندگاری و عظمت این مسجد در این است که انسانها را به بالاترین قله کمال یعنی خدا دعوت میکنند و بناهایی که از چنین ارزشهایی برخوردارند، یقیناً جهانی بوده و متعلق به همه انسانها هستند، چنانچه بسیاری از کسانی که در طول تاریخ از این بنا بازدید کرده و میکنند لزوماً مسلمان نیستند، اما نسبت به آن احساس انس و آشنایی دارند.
احمدینژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن عید غدیر و تبریک آن به همه ملت ها، این عید را بزرگترین عید بشریت توصیف و تصریح کرد: عید غدیر متعلق به همه بشریت است و چنانکه در کلام وحی آمده است، اگر غدیر برپا نمیشد، رسالت پیامبر خاتم(ص) که پایانبخش رسالت همه انبیاء الهی بود، کامل نمیشد و تلاشهای همه انبیاء در طول تاریخ ناتمام باقی میماند.
رییسجمهور غدیر را تضمین و تکمیل رسالت همه انبیاء عنوان و خاطرنشان کرد: همه پیامبران از آدم تا خاتم آمدهاند تا جامعه بشری را با غدیر آشنا کنند؛ حقیقت غدیر پیوند انسانها با حقیقتی عالی به نام انسان کامل است، انسانی که همه استعدادهای الهی به طور کامل در او شکوفا شده و واسطه خلق هستی و تجلی خداست.
احمدینژاد انسان کامل را واسطه جریان یافتن همه نعمتها و رأفتها و زیباییها از خداوند به هستی توصیف کرد و گفت: اگر جهان یک لحظه از انسان کامل خالی باشد، طومار هستی در هم خواهد پیچید.
رییسجمهور غدیر را روز پیوند جان و اندیشه بشریت با حقیقت انسان کامل عنوان کرد و ادامه داد: اگر حضرت علی(ع) را متعلق به عدهای خاص بدانیم، این بزرگترین ظلم به بشریت است، چرا که انسان کامل در هر عصری تجلی رحمت خدا و متعلق به همه بشریت است که راهی جز او برای رسیدن به سعادت واقعی وجود ندارد.
احمدینژاد با بیان اینکه روز غدیر روز عادی مثل روزهای دیگر نیست، اظهار داشت: غدیر یک فرصت استثنایی است که خداوند در اختیار بشر قرار داده و در آن توسط بهترین مخلوق خود یعنی پیامبر گرامی اسلام(ص)، دست بشریت را در دست انسان کامل گذاشت.
رییسجمهور با بیان اینکه نقطه تمرکز شیطان و شیاطین در طول تاریخ جدا کردن اندیشه و دل انسانها از حقیقت انسان کامل بوده است، تصریح کرد: همه پیامبران و ائمه در طول تاریخ مظلوم بودهاند و امروز نیز انسان کامل و امام عصر(عج) مظلوم واقع شده چرا که هزار و 200 سال است که به عنوان خلیفه خدا و چشم خدا همه ظلمها و ناجوانمردیها را میبیند و همه این ظلمها و ناجوانمردیها در وهله اول ظلم به امام (عج) و خداست.
احمدینژاد تنها راه نجات بشریت را بازگشت به انسان کامل و امام عصر (عج) معرفی و خاطرنشان کرد: خیلیها در طول تاریخ ادعا کردند که میخواهند بشریت را به سعادت برسانند، اما تأمین سعادت بشر از غیر راه توسل به انسان کامل و امام (عج)، امکان پذیر نیست.
رییسجمهور گفت: در بسیاری از مواقع اتفاق می افتد که افراد نیز حتی با دلسوزی به بشریت ظلم کردند.
احمدینژاد افزود: جامعه بشری زمانی به سعادت میرسد که امام عصر (عج) از مظلومیت خارج شود و آن روز وعده داده شده، است و امروز نسیم و عطر آن در جهان پیچیده و تکمیلکننده رسالت انبیاء در راه است.
رییسجمهور با بیان اینکه هرکس مدعی است که میتواند کمال بیافریند و انسانها را به سعادت برساند، باید به دنبال معرفی امام (عج) باشد و شرط صداقت و درستی ادعای او آن است که چقدر دیگران را به امام (عج) دعوت میکند.
احمدینژاد با بیان اینکه عید غدیر روز تجدید میثاق با خداست، تصریح کرد: دلیل اینکه جایی مثل مسجد جامع عتیق اصفهان اینگونه برجسته شده و میدرخشد آن است که کسانی که آن را طراحی و اجرا کردهاند، عشق، ایمان و رابطه قلبی با انسان کامل داشتند.
رییسجمهور اصفهان را موزه زنده توصیف کرد و گفت: اصفهان فراتر از موزه زنده، میراث ملموس، موزهای زنده از میراث معنوی ملت ایران که عبارتست از ایمان ناب، عشق به انسان کامل و شجاعت، ایستادن پای ارزشهای الهی./انتخاب