اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۱۷۰ تحصیلكرده در دام یك بی‌سواد



 

 

 

۱۷۰ تحصیلكرده در دام یك بی‌سواد

 

فرد كم‌سوادی كه با معرفی خود به عنوان دكتر و مهندس و منتسب كردن خود به ادارات و وزارتخانه‌ها، با افراد تحصیلكرده تماس گرفته و به بهانه برنده شدن در قرعه‌كشی سفر حج از آنها كلاهبرداری كرده بود، از سوی پلیس استان تهران دستگیر شد.



سرهنگ اسماعیل هادئی، رئیس پلیس آگاهی استان تهران با اعلام این خبر گفت:‌ سال گذشته گزارشی از سازمان حج و زیارت دریافت شد، مبنی بر این كه شكایت‌هایی از شهرهای مختلف به آن سازمان ارسال می‌شود كه حكایت از آن دارد فردی با عناوین جعلی دكتر و مهندس و منتسب كردن خود به ادارات، سازمان‌های دولتی و شخصی و بویژه سازمان حج و زیارت اقدام به كلاهبرداری از مردم و تحصیل مال نامشروع می‌كند.



وی افزود: موضوع در دستور كار ماموران عملیات ویژه پلیس آگاهی استان تهران به سرپرستی سرهنگ كاكوان قرار گرفت و بررسی‌ها نشان داد فرد كلاهبردار از طریق تلفن كارتی با افراد مختلف از قبیل مسوولان داروخانه‌ها، دفتر وكلا، دفتر اسناد رسمی، نمایندگی شركت‌‌های خودرویی و بیمارستان‌ها ارتباط برقرار نموده و با معرفی خود به عنوان دكتر و مهندس، مدعی شده از فلان اداره كل یا وزارتخانه‌ تماس گرفته است تا اعلام كند مسوول موردنظر در قرعه‌كشی، برنده سفر حج شده است.


او سپس با بیان این كه برای انجام مراحل بعدی نیاز به پرداخت هزینه آن می‌باشد، اقدام به كلاهبرداری می‌كرده است.



به گفته رئیس پلیس آگاهی استان تهران، كلاهبردار یادشده با دادن شماره حساب عابربانك خود، از افراد می‌خواست هزینه اعزام به حج را به آن حساب واریز كنند كه بدین طریق تنها با یك تماس تلفنی و بدون مراجعه حضوری از هر كدام از سوژه‌های خود، مبالغی بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان اخذ می‌كرد.



هادئی ادامه داد: با مشخص شدن چگونگی كلاهبرداری متهم، پیگیری‌ها با بررسی تماس‌هایی كه متهم از آنها ارتباط برقرار نموده بود، آغاز شد كه ماموران پی بردند همگی از تلفن‌ همگانی است و سرنخی از وی بجا نمانده است.



از طرفی با توجه به این كه متهم در هر تماس خود با افراد شماره حساب‌های متفاوتی ارائه داده بود تمامی آنها استعلام ولی مشخص شد با مشخصات جعلی افتتاح شده‌اند و هر حساب پس از این كه چند مرحله پول به آن واریز شده، بلافاصله از سوی متهم مسدود شده است.



وی گفت: با توجه به این كه كلاهبرداری‌های متهم در جریان بود، موضوع به طور ویژه تحت رسیدگی قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی خاص پلیسی‌، رد پایی از متهم به دست آمد كه با ادامه پیگیری‌ها و دنبال كردن وی از شهرری، فشافویه، ملارد و محمدشهر، سرانجام متهم در مشكین‌دشت كرج شناسایی و در یك عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.



سرهنگ هادئی تصریح كرد: با بررسی سوابق متهم مشخص شد وی دارای ۸ فقره سابقه كیفری بوده و در دوران آخرین حبس خود مرتكب فرار شده و تحت تعقیب قرار دارد.



وی با اشاره به این كه متهم به ۱۷۰ مورد كلاهبرداری با این شیوه در اقصی‌نقاط كشور معترف شده، گفت: ‌چنانچه از افراد بدین شیوه كلاهبرداری شده است، می‌توانند برای پیگیری موضوع به پلیس آگاهی استان تهران واقع در كرج، میدان طالقانی مراجعه كنند..../گزارش : جام‌جم آنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
بی سواد و با سواد-need for sperm

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دام سارق اینترنتی برای افراد مسن و بی سواد



اخبار ,اخبار حوادث ,سارق اینترنتی

 

اخبار حوادث - متهم حساب بانکی مردم را خالی می کرد
دام سارق اینترنتی برای افراد مسن و بی سواد

رییس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری سارق اینترنتی که طعمه های خود را از بین شهروندان مسن و بی سواد انتخاب می کرد، خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ اصغر باقریان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان ساکن شهر گلستان مبنی بر خالی شدن حساب بانکیش، پرونده ای در این رابطه تشکیل و در دستور کار پلیس فتا شهرستان بهارستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از اقدامات تخصصی و بررسی فضای مجازی جهت تعقیب رد پای سارق در تراکنش های غیر قانونی، در نهایت هویت سارق شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.

سرهنگ باقریان گفت: متهم پی از دستگیری طی بازجویی های تخصصی به بزه انتسابی اعتراف کرد و همچنین معترف شد با ایستادن در کنار دستگاه های خود پرداز، طعمه های خود را از بین افراد مسن و بی سواد انتخاب کرده و به بهانه کمک به آنها در کنار انجام عملیات بانکی، برای کارت آنها رمز دوم تعیین کرده و سپس از طریق اینترنت اقدام به خالی کردن حساب بانکی آنها می کرده است.

رییس پلیس فتا غرب استان تهران ضمن اشاره به ارجاع متهم به مرجع قضایی، از شهروندان خواست به هیچ عنوان کارت عابر خود را در اختیار دیگران قرار نداده و نسبت به هشدار های انتظامی پلیس که در کنار دستگاه های خودپرداز نصب شده است، توجه لازم را داشته باشند.
اخبار حوادث - جام جم