اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۱۰ نقل و انتقال لیگ برتر که همه را شوکه کرد


در تاریخ لیگ برتر انگلیس نقل و انتقال‌هایی رخ داده‌اند که برخی از آنها همه را به شدت شوکه کرده است.


ویدیو مرتبط :
۱۰ نقل و انتقال برتر زمستانی سال ۲۰۱۳

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۰ نقل و انتقال لیگ برتر که همه را شوکه کرد+عکس



یهودای فوتبال کیست؟

۱۰ نقل و انتقال لیگ برتر که همه را شوکه کرد+عکس

در تاریخ لیگ برتر انگلیس نقل و انتقال‌هایی رخ داده‌اند که برخی از آنها همه را به شدت شوکه کرده است.

به گزارش  فارس، پس از آنکه وین رونی در هفته‌های گذشته ساز جدایی خود از منچستریونایتد را کوک کرده، سران باشگاه آرسنال چراغ سبز خود را برای ارائه پیشنهادی اغوا کننده به آرسن ونگر نشان دادند.

اگر توپچی‌ها بتوانند با ارائه پیشنهادی وسوسه انگیز رونی را به ورزشگاه امیریتس بکشانند، یکی از عجیب‌ترین انتقال‌های لیگ برتر انگلیس در سال‌های اخیر رقم خورده است.

البته این انتقال، نخستین انتقالی نخواهد بود که همه را شوکه می‌کند. پیش از این، بارها بازیکنان حاضر در لیگ برتر با پیوستن به تیم‌های همشهری و رقبای دیرینه، همه را در شوک فرو برده‌اند.

در زیر نگاهی به ۱۰ انتقال بسیار عجیب در لیگ انگلیس می‌اندازیم:

۱۰. ریو فردیناند (۲۰۰۱) - لیدزیونایتد به منچستریونایتد

آخرین اخبارنقل و انتقال لیگ برتر,عجیب‌ترین انتقال‌های لیگ برتر انگلیس

فردیناند هنوز هم به خاطر پیوستن به یکی از رقبای دیرینه لیدزیونایتد در الندرود منفور است. این مدافع میانی، یکی از ارکان لیدز در رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود. او توانایی‌های خود به عنوان یکی از مدافعان بزرگ جهان را در ترکیب تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی ۲۰۰۲ هم نشان داد.

او با قراردادی ۳۰ میلیون پوندی راهی اولدترافورد شد، مبلغی که برای دومین بار این بازیکن را به گران قیمت‌ترین مدافع دنیا بدل کرد. او به تازگی قرارداد خود با شیاطین سرخ را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده تا دوران حضور خود را به بیش از ۱۱ سال برساند.

۹. اشلی کول (۲۰۰۶) - آرسنال به چلسی

آخرین اخبارنقل و انتقال لیگ برتر,عجیب‌ترین انتقال‌های لیگ برتر انگلیس

انتقال کول به چلسی خیلی هم شوکه کننده نبود ولی از آن همواره به عنوان یکی از تلخ‌ترین جابه‌جایی‌ها در تاریخ فوتبال انگلیس یاد می‌شود.

او محصول آکادمی جوانان باشگاه آرسنال بود که خود را به تیم ملی انگلیس رساند ولی رابطه او با باشگاه محبوبش پس از آنکه چلسی پیشنهاد اغوا کننده‌ای به او ارائه کرد به تیرگی گرایید.

آرسنال پس از آن به دلیل ملاقات‌های سران چلسی با کول، علیه باشگاه چلسی، ژوزه مورینیو و اشلی کول شکایت کرد که موجب شد همه آنها جریمه شوند ولی در هر حال کول در روز پایانی نقل و انتقال‌های سال ۲۰۰۶ با مبلغ پنج میلیون پوند راهی استمفورد بریج شد و ویلیام گالاس نیز به ازای بخشی از قرارداد به توپچی‌ها پیوست.

۸. رابین فان پرسی (۲۰۱۲) - آرسنال به منچستریونایتد

آخرین اخبارنقل و انتقال لیگ برتر,عجیب‌ترین انتقال‌های لیگ برتر انگلیس

کابوس هواداران آرسنال در تابستان سال گذشته و پس از پیوستن کاپیتان تیمشان به یونایتدها به بخشی از حقیقت تاریخ باشگاه بدل شد. او که از سال ۲۰۰۴ در ترکیب لندنی‌ها می‌درخشید، فصل پیش از آن ۳۰ گل در لیگ برتر انگلیس برای توپچی‌ها وارد دروازه حریفان کرده بود.

البته این اتفاق در حالی رخ داد که فان پرسی در سال پایانی قرارداد خود با آرسنال اعلام کرده بود به هیچ وجه قرارداد خود را تمدید نخواهد کرد. این موضوع به جز فروش وی، چاره‌ای برای سران باشگاه باقی نگذاشت.  

هواداران آرسنال در فصلی که گذشت تنها شاهد قهرمانی منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس با گلزنی‌های کاپیتان پیشین خود بودند.

۷. کارلوس توز (۲۰۰۸)  - منچستریونایتد به منچسترسیتی

آخرین اخبارنقل و انتقال لیگ برتر,عجیب‌ترین انتقال‌های لیگ برتر انگلیس

توز که به همراه یونایتدها در لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا عنوان قهرمانی را هم به دست آورده بود، ترجیح داد با تصمیمی عجیب به اردوی نیمه دیگر شهر منچستر برود.

او با قراردادی دوساله و به شکل قرضی به یونایتد آمده بود ولی پیشنهاد قرارداد پنج ساله خود که او را به یکی از پر درآمدترین بازیکنان باشگاه بدل می‌کرد را نپذیرفت.

او با قبول کردن پیشنهاد سیتی، کاری که «تری کوک» درست ۱۰ سال پیش از آن انجام داده بود را تکرار کرد. او در قهرمانی سیتی در لیگ برتر و جام حذفی نقش زیادی نداشت ولی در عوض درگیری‌هایی با روبرتو مانچینی، سرمربی وقت این تیم به راه انداخت و به مدت ۶ ماه از حضور در ترکیب تیم محروم شد.

۶. فرناندو تورس (۲۰۱۱) - لیورپول به چلسی

آخرین اخبارنقل و انتقال لیگ برتر,عجیب‌ترین انتقال‌های لیگ برتر انگلیس

این مهاجم اسپانیایی به یکی از محبوب‌ترین مهاجمان در آنفیلد بدل شد زیرا در ۱۰۲ دیدار ۶۵ گل وارد دروازه حریفان کرده بود. او در ژانویه چهارمین سال حضورش در لیورپول، درخواست خروج از تیم و حضور در تیم رقیب یعنی چلسی را به سران باشگاه داد.

کنی دالگلیش که سرمربی وقت قرمزها بود، بلافاصله این پیشنهاد را رد کرد ولی نتوانست در مقابل پیشنهاد اغوا کننده ۵۰ میلیون پوندی رومن آبراموویچ طاقت بیاورد. تورس با این انتقال، خود را به ششمین بازیکن گران قیمت لیگ انگلیس در آن تاریخ بدل کرد.

۵. روبینیو (۲۰۰۸) - رئال مادرید به منچسترسیتی

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

درست همان روزی که گروه تجاری امارات متحده عربی توانست تمامی مالکیت باشگاه منچسترسیتی را از آن خود کند، 32.5 میلیون پوند برای کشاندن روبینیو به این تیم پیشنهاد داد.

در ابتدا روبینیو تصور می‌کرد به چلسی پیوسته است! او در اظهار نظری تاریخی و خنده‌دار اعلام کرد «در روز پایانی نقل و انتقال‌ها، چلسی پیشنهاد خود را ارائه کرد که من آن را پذیرفتم!» از زمانی که ستاره سامبا متوجه شد به کدام تیم پیوسته است، ۱۲ گل وارد دروازه حریفان کرد.

نیمه دوم از فصل دوم حضور وی در ایستلندز، به شکل قرضی در باشگاه سانتوس برزیل گذشت و تابستان همان سال با امضای قراردادی به میلان منتقل شد.

۴. اریک کانتونا (۱۹۹۲) - لیدزیونایتد به منچستریونایتد

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

شاید «کینگ اریک» در آن سال عملکرد درخشانی نداشت ولی نقشی اساسی در قهرمانی لیدزیونایتد در فصل 92-1991 در لیگ انگلیس داشت.

مرد فرانسوی در سوپرجام انگلیس در همان سال مقابل لیورپول هم هت تریک کرد تا سالی بسیار عالی در این تیم را آغاز کرده باشد.

سه ماه بعد و زمانی که کانتونا راهی رقیب دیرینه لیدزیونایتد یعنی منچستریونایتد شد، هواداران این تیم نمی‌توانستند آن را باور کنند. آنها تا امروز نیز از این انتقال به عنوان یک اتفاق وحشتناک در تاریخ باشگاه یاد می‌کنند.

انتقال کانتونا بسیار عجیب بود. سران لیدز برای جذب دنیس اروین با دفتر منچستریونایتد تماس گرفتند. یونایتد پیشنهاد آنها را رد کرد و در عوض پیشنهاد خرید کانتونا را ارائه داد.

کانتونا به اولدترافورد رفت و در پنج سال حضور، چهار بار قهرمان لیگ برتر شد.

۳. اندی کرول (۲۰۱۱) - نیوکاسل یونایتد به لیورپول

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

درست پس از آنکه لیورپول پیشنهاد ۵۰ میلیون پوندی چلسی برای فرناندو تورس را پذیرفت، ۳۵ میلیون از این مبلغ را برای خرید کرول خرج کرد. این بازیکن از زمان بازگشت نیوکاسل به لیگ برتر انگلیس برای این تیم درخشش فوق العاده‌ای داشت.

۳۵ میلیون پوند مبلغی بود که کرول را به گران قیمت‌ترین بازیکن انگلیسی لیگ جزیره بدل کرد.

البته این جابه‌جایی‌ها نه برای کرول و نه برای تورس خوش‌یمن نبود. او به دلیل آسیب دیدگی تا دو ماه بعد نتوانست در ترکیب لیورپول بازی کند و نخستین گل خود را نیز در ماه سوم زد. زمانی هم که کنی دالگلیش اخراج شد و برندن راجرز هدایت قرمزها را به دست گرفت، کرول به شکل قرضی به وستهام یونایتد تبعید شد.

۲. خاویر ماسکرانو و کارلوس توز (۲۰۰۶) - کورینتیانس به وستهام یونایتد

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

این دو آرژانتینی در روز پایانی نقل و انتقال‌های تابستانی از لیگ برزیل به لیگ جزیره نقل مکان کردند. آنها دو ماه قبل در جام جهانی درخشیده بودند و حضورشان در لیگ برتر انگلیس به آنها کمک می‌کرد تا پله‌های ترقی را زودتر از آنچه تصور می‌شد بپیمایند.

بعدها اعلام شد تمامی حق و حقوق نقل و انتقال آنها به دست شرکت مدیا اسپورت اینوستمنت(MSI) است که ریاست آن را کیا جورابچیان به عهده داشت.

این همان زمانی بود که هواداران انگلیسی با مساله مالکیت شخص ثالث در فوتبال آشنا شدند. شکسته شدن قوانین لیگ انگلیس موجب شد تا باشگاه وستهام ۵.۵ میلیون پوند جریمه شود.

توز در ۱۰ دیدار پایانی لیگ، هفت بار دروازه حریفان را باز کرد. او در روز پایانی در دیدار مقابل منچستریونایتد هم گل زد تا وستهام با تساوی یک بر یک از سقوط به دسته پایین‌تر نجات پیدا کند.

۱. سول کمپل (۲۰۰۱) - تاتنهام به آرسنال

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

این مدافع میانی طی ۹ سال حضور در وایت هارت لین بیش از ۲۵۰ بازی برای اسپرز انجام داده و تبدیل به اسطوره باشگاه شده بود. این تا زمانی ادامه داشت که او تصمیم گرفت به سمت دیگر شهر، یعنی حضور در ترکیب رقیب خونی تاتنهامی‌ها برود.

سران تاتنهام می‌خواستند با ارائه مبلغی اغوا کننده او را در تیم نگه دارند ولی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال انگلیس به روسای تیم اطمینان داد به هیچ وجه قراردادش را تمدید نخواهد کرد.

او دلیل این حرف را علاقه‌اش برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا عنوان کرد.

او یک ماه پس از آنکه در مجله ماهانه تاتنهام اعلام کرده بود به تنها تیمی که نخواهد رفت آرسنال است، با قراردادی آزاد راهی این تیم شد. به همین دلیل هواداران تاتنهام برای همیشه به او لقب یهودا(خائن به حضرت مسیح) را دادند.

کمپل با حضور در آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد و دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر و سه جام حذفی به دست آورد./فارس