اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۱۰ میلیارد دلار در صنعت برق کشور صرفه جویی شد



 

 

۱۰ میلیارد دلار در صنعت برق کشور صرفه جویی شد

 

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در بخش صنعت برق ۱۰ میلیارد دلار صرفه جویی اقتصادی در بر داشته است.

محمد بهزاد در نشست مجمع نمایندگان استان گیلان اظهار داشت: بطور میانگین هرساله هشت درصد مصرف برق در کشور افزایش پیدا می کرد در حالیکه پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مصرف برق کشور ۱۰درصد معادل ۲۰ میلیارد کیلووات ساعت کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت صنعت برق در دولت نهم و دهم بیان داشت: ظرفیت ۳۸ هزار و ۱۰۰ مگاوات تولید برق کشور در سال ۸۴ اکنون به ۶۳ هزار و ۲۴۵ مگاوات افزایش یافته که در صنعت برق کشور در ۱۱۰ سال گذشته بی سابقه است.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو در ادامه از ظرفیت ۶۶ درصدی تولید برق کشور در دوران دولت نهم و دهم خبرداد و افزود: از برنامه های مهم وزارت نیرو در صنعت برق، کاهش تلفات برق و رساندن آن به سطح استانداردهای جهانی است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست توجه بیشتر وزارت نیرو به تأمین کنتورهای درخواستی روستانشینان، تبدیل پمپهای گازوئیلی به برقی و اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین برق مورد نیاز طرح مسکن مهر را خواستار شد.../تحلیل:مهر


ویدیو مرتبط :
صرفه جویی برق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاكنون بیش از 40 میلیون دلار در مصرف برق صرفه‌جویی شده است



 

 

 

تاكنون بیش از 40 میلیون دلار در مصرف برق صرفه‌جویی شده است

 

معاون وزیر نیرو:

تاكنون بیش از 40 میلیون دلار در مصرف برق صرفه‌جویی شده است

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از صرفه جویی 40 میلیون دلاری در مصرف برق از زمان آغاز اجرای مرحله نخست قانون هدفمندی یارانه ها در كشور خبر داد.

'محمد بهزاد' افزود: با گذشت بیش از 20 روز از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها افزون بر 400 میلیون كیلووات ساعت در مصرف برق صرفه جویی شده است.

وی پیش بینی كرد: با تداوم روند كنونی، ارزش صرفه جویی مصرف برق سالیانه افزون بر یك میلیارد دلار شود.

بهزاد تصریح كرد: در 20 روز نخست اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، افزون بر 105 میلیون لیتر مصرف سوخت گازوییل نیروگاه‌ها كاهش یافته است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینكه میزان مصارف برق در برخی از مناطق كشور تا 11 درصد كاهش یافته، تاكید كرد: متوسط مصرف انرژی در كل كشور نیز 51/6 درصد كاهش نشان می دهد.

این در حالی است كه وزیر نیرو نیز پیش از این تاكید كرده بود كه با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، پیمانكاران بیش از گذشته وارد میدان عمل خواهند شد تا با حمایت وزارت نیرو و دولت، سرمایه گذاری مطمئن‌تری را در حوزه آب و برق انجام دهند.

'مجید نامجو' گفت: هدفمندی یارانه‌ها آثار و بركات فراوانی برای شركتهای زیرمجموعه وزارت نیرو دارد چرا كه این شركتها را به مجموعه‌هایی كارآمد و با بهره وری بالا تبدیل می كند.

وی افزود: با هدفمندی یارانه‌ها، میزان تلفات شبكه‌های برق كاهش می یابد و از سویی نیروگاه‌ها و تجهیزات و خطوط انتقال برق بازسازی خواهد شد.

وزیر نیرو اظهار داشت: كاهش تلفات بخش عمده ای از مشكلات وزارت نیرو و صنعت برق كشور را حل می كند و موجب استفاده از انرژی الكتریكی هدر رفته می شود...../تحلیل:ایرنا