اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک کهکشان به اسم رونالدو شد!


این ستاره ها با تلسکوب هایی در شیلی و هاوایی کشف شده اند و بسیار بزرگتر از خورشید هستند . این دسته از ستارگان توانایی تولید اکسیژن ، کربن و آهن را پس از انفجار بزرگ داشته ااین ستاره ها در زمانی وجود داشته اند که دنیا فقط ۸۰۰ میلیون سال عمر داشته است.

وب سایت نود: گروهی از منجمان روز چهارشنبه گروهی از ستارگان را کشف کردند که پیش از انفخار بزرگ (بیگ بنگ) در اغاز دنیای جدید وجود داشته اند. این ستاره ها به گفته اسناد ” آستروفییزیکال ژورنال”  مولفه هایی را در خود داشته اند که باعث ایجاد دنیای کنونی شده اند. نکته جالب این جاست که داوید سابورال ، محقق پروژه اعلام کرده است که نام این کهکشان جدید به افتخار کریستیانو رونالدو، CR۷ نهاده شده است.

کهکشان CR۷ سه برابر درخشان تر از تمام روشنی های دنیای فعلی بوده است و مشتمل از هیدروژن و هلیوم بوده است. CR۷ مخفف  Cosmos Redshift ۷ است  (روشی که از طریق آن سن ستارگان تخمین زده شده است)اما دکتر سابورال ، محقق دانشگاه لیسبون می گوید که علت اصلی انتخاب این نام برای کهکشان جدید، برگرفته از لقب کریستیانو رونالدو ، ستاره پرتغالی بوده است.

این ستاره ها با تلسکوب هایی در شیلی و هاوایی کشف شده اند و بسیار بزرگتر از خورشید هستند . این دسته از ستارگان توانایی تولید اکسیژن ، کربن و آهن را پس از انفجار بزرگ داشته ااین ستاره ها در زمانی وجود داشته اند که دنیا فقط ۸۰۰ میلیون سال عمر داشته است.


ویدیو مرتبط :
سوتی جدید اینبار در تلفظ اسم رونالدو !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کهکشان جدید CR7، الهام گرفته از نام رونالدو


اخیراً گروهی از ستاره‌شناسان، با استفاده از تلسکوپی بسیار بزرگ و پیشرفته‌، موفق به کشف یکی از درخشان‌ترین کهکشان‌های جوان جهان شده‌اند. نکته جالب این خبر این است که این محققان در نامگذاری این کهکشان از نام فوق ستاره‌ی پرتغالی باشگاه رئال مادرید الهام گرفته‌اند.

zoomit.ir: اخیراً گروهی از ستاره‌شناسان، با استفاده از تلسکوپ بسیار بزرگ و پیشرفته‌ی این مجموعه، موفق به کشف یکی از درخشان‌ترین کهکشان‌های جوان جهان شده‌اند. نکته جالب این خبر این است که این محققان در نامگذاری این کهکشان از نام فوق ستاره‌ی پرتغالی باشگاه رئال مادرید الهام گرفته‌اند.

بر اساس مقاله‌‌ای که اخیراً در ژورنال آستروفیزیکال منتشر شده است، کهکشان درخشانی که اخیراً گروهی از ستاره‌شناسان، با استفاده از تلسکوپ بسیار بزرگ و پیشرفته‌ی رصدخانه فضایی اروپا موفق به کشف آن شده‌اند، در بردارنده‌ی اولین نسل ستارگان بوده و دانشمندان معتقدند زمانی که عالم تنها 800 میلیون سال عمر داشته، CR7 وجود داشته است.

چیزی که دانشمندان را بسیار هیجان‌زده کرده این است که این کهکشان سه برابر بیش‌تر از نمونه‌های مشابه پیشین درخشان و نورانی است و می‌توان آنرا درخشان‌ترین کهکشان عالم نامید.

دانشمندان بر این باورند که کهکشان CR7 برای 12.9 میلیارد سال در حال طی سفری شگفت‌انگیز بوده است. اخترشناسان معتقدند این کهکشان بخشی از نسل از دست رفته‌ی ستارگانی است که پس از انفجاری عظیم، نور را به سمت عالم متنقل کرده‌اند. به عبارتی این موضوع، جرقه‌ای جهت آغاز فرآیند ایجاد عناصری بوده که برای زندگی و همچنین سیارات مورد نیاز است. دانشمندان معتقدند این ستاره‌ها، صدها و هزاران بار سنگین‌تر از خورشید هستند. بطور خلاصه، اخترشناسان بر این باورند که نور از طریق این کهکشان به عالم فرستاده شده و همچنین بخشی مهم از شکل‌گیری زندگی و سیارات بوده است.

کهکشان جدید CR7؛ الهام گرفته از نام کریستیانو رونالدو

دکتر دیوید سبرال از دانشگاه لیسبون پرتغال که سرپرستی تیم اخترشناسان کاشف این کهکشان جدید را بر عهده داشته است، در رابطه با نامگذاری آن می‌گوید:

نام این کهکشان، CR7 نامگذاری شده که مخفف Cosmos Redshift 7 است.

وی اضافه کرده است که نام این کهکشان از نام ستاره‌ی محبوب دنیای فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو که با عنوان CR7 شناخته می‌شود نیز الهام گرفته شده است.

کهکشان جدید CR7؛ الهام گرفته از نام کریستیانو رونالدو

رونالدو که بر اساس آمار جهانی محبوب‌ترین شخصیت شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر به شمار می‌آید و سال‌هاست که با نام اختصاری CR7 که مخفف حروف اول نام و نام خانوادگی او و شماره‌‌ی لباسی است که بر تن می‌کند، نزد هواداران خود شناخته‌ می‌شود. وی مدتی است که پوشاک اختصاصی خود را نیز با برند CR7 روانه بازار کرده است.

کهکشان جدید CR7؛ الهام گرفته از نام کریستیانو رونالدو

به اذعان دانشمندان، نام کریستیانو رونالدو که مهمترین عضو کهکشانی‌های رئال مادرید محسوب می‌شود با گره خوردن به نام کهکشان CR7، برای همیشه جاودانه خواهد شد.