اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک شهر لیبی از چنگال داعش آزاد شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,داعش

  "شورای مجاهدان" شهر درنه از آزادسازی کامل این شهر از تصرف داعش خبر داد.

به گزارش ایسنا  به  نقل از  پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شورای مجاهدان شهر درنه در بیانیه‌ای ضمن تبریک برای آزادسازی شهر درنه از چنگال داعش، اعلام کرد: انقلاب ما بر متجاوزان و سرکشان پیروز شد و این درسی برای تمامی کسانی است که دنبال تجاوز به این شهر هستند.

شورای ریاستی لیبی نیز این پیروزی را به ساکنان شهر و تمامی لیبیایی‌ها تبریک گفت و خواهان یکپارچه کردن تمامی تلاش‌ها در زیر پرچم دولت وحدت ملی برای ریشه کن کردن کامل داعش شد.

پیش از این سخنگوی نظامی ارتش لیبی اعلام کرده بود که درگیری‌های شدیدی میان ارتش و تروریست‌های داعش در اطراف شهر درنه رخ داد و نیروهای دولتی در حال مقابله با آخرین گروه از تروریست‌ها در محورهای جنوبی این شهر هستند.

همزمان با آزادسازی شهر درنه، ارتش لیبی وارد جنگ با تروریست‌های داعش در برخی مناطق اطراف شهر بنغازی شده است. ارتش لیبی اخیرا کنترل کامل شهر بنغازی را در دست گرفته بود.

تروریست‌های داعش با سوء استفاده از اوضاع وخیم امنیتی و سیاسی در لیبی کنترل برخی مناطق در این کشور را در دست گرفته‌اند. اخیرا پس از چند دور مذاکره فشرده با نظارت سازمان ملل دولت وحدت ملی در این کشور تشکیل شد.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع رسانی شورای ریاستی لیبی اعلام کرد که سفر فرستاده اتحادیه اروپا، فرستاده ایتالیا و سفیر آلمان در لیبی به این کشور به تعویق افتاده است. این دفتر جزئیات دیگری در این خصوص ارائه نداد.

اخیرا فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس و پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا برای اعلام حمایت از دولت وحدت ملی در لیبی به این کشور سفر کردند.

 
 اخبار  بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
جولان تروریست های داعش در شهر سرت لیبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش شهر هراوه در لیبی را تصرف کرد



اخبار,اخباربین الملل,وه تروریستی داعش

منابع نظامی لیبیایی از کنترل تروریست‌های داعش بر شهر "هراوة" در شرق لیبی با هدف گسترش دامنه نفوذ خود در خاک این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، تروریست‌های داعش که کنترل مناطقی از عراق و سوریه را در اختیار دارند، از خلأ امنیتی در لیبی استفاده کرده و کنترل مناطقی از این کشور را در دست گرفتند.

تروریست‌های داعش کنترل شهر سرت در مرکز لیبی را در دست گرفته و حتی ساختمان‌های دولتی و فرودگاه این شهر را نیز اشغال کردند.

به گزارش منابع لیبیایی، تروریست‌های داعش در جدیدترین پیشروی‌های خود کنترل شهر هراوة در شرق لیبی و ساختمان‌های دولتی این شهر را در دست گرفتند تا بتوانند دامنه نفوذ خود را در این کشور گسترش دهند.

در حال حاضر اوضاع سیاسی لیبی در شرایط بدی به سر می‌برد چرا که در حال حاضر دو دولت در این کشور وجود دارد یکی دولت طبرق که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و یکی هم دولت طرابلس که از سوی شبه‌نظامیان فجر لیبی حمایت می‌شود.

لیبی از مدت‌ها پیش صحنه درگیری‌های شدید میان شبه‌نظامیان تندرو از یک سو و درگیری‌ها میان این شبه نظامیان با ارتش ملی لیبی از سوی دیگر است.

با کنترل داعش بر مناطقی از این شهر نیز اوضاع امنیتی رو به وخامت بیشتری گذاشته است.

 

 اخبار  بین الملل  - ایسنا