اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک سال حبس تعزیری دیگر برای تاج‌زاده



اخبار,اخبار سیاسی,سیدمصطفی تاجزاده

 
اخبار سیاسی  - یک سال حبس تعزیری دیگر برای تاج‌زاده

 در حالی که سیدمصطفی تاج زاده حکم ۶ سال حبس تعزیری خود را در زندان اوین می گذراند، در پرونده جدید اتهامی، به یک سال حبس تعزیری دیگر محكوم شده است.

فخرالسادات محتشمی پور، همسر این زندانی سیاسی در صفحه فیس بوک در باره ملاقات روز شنبه خود با همسرش در اوین، نوشت:… سلامم را جواب می گوید و در پاسخ سوال همیشگی و تکراری چه خبر من می خندد و می گوید: خبر خوش! هفته قبل بعد از ملاقاتمان حکم یک سال حبس را ابلاغ کردند برای پرونده جدید در دادگاهی غیابی که من در اعتراض به غیرعلنی بودنش و به دلیل مغایرت آن با اصل ۱۶۸ قانون اساسی در آن شرکت نکردم... اتهام تبلیغ علیه نظام است... شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب مرا به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم کرده و اشاره ای هم به علت عدم شرکت من در دادگاه که غیرعلنی بودن آن و عدم حضور هیأت منصفه و عدم اجرای اصل ۱۶۸ قانون اساسی است نکرده است.

سیدمصطفی تاجزاده، معاون سیاسی وزیر كشور در دولت اصلاحات، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت پیش از این اعلام کرده بود که فقط در دادگاه علنی حاضر و از خود دفاع خواهد کرد. تاج‌زاده در سال ۸۸ به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس محکوم شد که به گفته وکیل وی با توجه به قانون مجازات مصوب سال ۱۳۹۲ یکسال از میزان محکومیت تاج‌زاده بایستی کاسته شود و به زودی دوران محکومیت وی به پایان برسد.
اخبار سیاسی - بهار نیوز

 


ویدیو مرتبط :
شش ماه حبس تعزیری برای احمد توکلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رای «نسرین ستوده» صادر شد ؛ ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وكالت و خروج از كشور



 

رای «نسرین ستوده» صادر شد ؛ ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وكالت و خروج از كشور

 

یكی از وكلای مدافع «نسرین ستوده» از صدور ۱۱ سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از شغل وكالت و خروج از كشور برای موكلش خبر داد.

 

نسرین غنوی در گفت وگو با ایسنا، گفت: «نسرین ستوده» از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یك سال حبس، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت كشور به ۵ سال حبس و به اتهام عضویت در گروهك غیرقانونی كانون مدافعان حقوق بشر به ۵ سال حبس محكوم شده است.

به گفته غنوی، «ستوده» همچنین به ۲۰ سال محرومیت از شغل وكالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از كشور محكوم شده كه بعد از تحمل مدت حبس اعمال می شود.

وی خاطرنشان كرد: مطمئنا به این رای اعتراض می كنیم.

بر اساس این گزارش، نسرین ستوده وكیل دادگستری است كه از شهریور ۸۹ در بازداشت به سر می برد.../خبرگزارى ایسنا