اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یوكیو آمانو: توافق با ایران ممکن است



 

 

 

یوكیو آمانو: توافق با ایران ممکن است

 


«یوكیو آمانو»، مدیر كل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت كه اطلاعات آژانس درباره جنبه‌ نظامی برنامه هسته‌ای ایران قطعی نیست.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام كرد كه پاسخ احتمالی ایران به گروه وین درباره‌ توافق تهران می‌تواند راه‌گشای حل مناقشه هسته‌ای شود.
به نقل از پایگاه خبری دویچه‌وله، «یوكیو آمانو»، مدیر كل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت كه اطلاعات آژانس درباره جنبه‌ نظامی برنامه هسته‌ای ایران قطعی نیست.
آمانو در مصاحبه‌ای با روزنامه اتریشی «استاندارد» حصول توافق با ایران را منتفی ندانسته و گفت: «گروه وین متشکل از آمریکا، روسیه و فرانسه پس از دریافت متن توافق‌نامه‌ تهران مجموعه پرسش‌هایی را درباره‌ آن طرح کرده‌اند و از ایران خواهان پاسخ‌گویی شده‌اند.»
بنا بر این گزارش، برزیل و ترکیه و ایران ماه می گذشته توافق‌نامه‌ای را امضا كردند كه بر اساس آن ایران بخشی از اورانیوم سه‌ونیم‌درصد غنی‌شده‌ خود را به تركیه ارسال می‌كند و در برابر آن اورانیوم ۲۰ درصد غنی‌شده برای راکتور پژوهشی خود در تهران دریافت می‌کند.
آمانو ابراز امیدواری کرد که ایران هر چه سریع‌تر به پرسش‌های گروه وین ( شامل روسیه، آمریکا و فرانسه) درباره‌ این توافق‌نامه پاسخ دهد تا راه برای قراردادی برای حل مسئله اتمی ایران هموار شود...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
گزارش آمانو از توافق هسته ای گروه 5+1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل: چه ایران و غرب به توافق برسند و چه به توافق نرسند، ممکن است به تاسیسات ایران حمله کنیم!



اسرائیل: چه ایران و غرب به توافق برسند و چه به توافق نرسند، ممکن است به تاسیسات ایران حمله کنیم!

دولت اسرائیل که از توافق ایران و غرب نگران است، مجددا ایران را تهدید به حمله ی نظامی کرد.

انتخاب : دولت اسرائیل که از توافق ایران و غرب نگران است، مجددا ایران را تهدید به حمله ی نظامی کرد.

 ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: باوجود اینکه ایران با آمانو به توافق رسیده، اما احتمال حمله نظامی به تاسیسات هسته ای این کشور وجود دارد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی در گفتگو با رادیو ارتش اسرائیل گفت: یک ایران هسته ای غیرقابل تحمل است و هیچ گزینه ای نباید از روی میز برداشته شود.

ایهود باراک افزود: تنها راهی که ایران برای توسعه برنامه هسته ای غیر نظامی دارد، آن است که تمام سایت های غنی سازی اورانیوم خود را تعطیل کند..

وزیر جنگ اسرائیل گفت: گفتگوها بین ایران و غرب باید بیشتر رخ دهد.

 

معاون نتانیاهو: تا زمانی از کار افتادن سانتریفیوژها، آرام نخواهیم شد

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

موشه یالون، وزیر امور استراتزیک اسرائیل و معاون نتانیاهو گفت:  تا زمانی که سانتریفیوژها در ایران از کار نیافتند اسرائیل آرام نخواهد شد.

وی افزود: اسرائیل با هر نوع توافقی که به ایران اجازه ی غنی سازی در خاکش را دهد مخالف است.

وزیر امور استراتژیک اسرائیل گفت: اگر تحریم ها و انزوای دیپلماتیک منجر به توقف برنامه هسته ای ایران نشود، آن موقع یک کشوری باید به ایران حمله کند./انتخاب