اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یمن: مطبوعات کویت علیه ایران دروغ می گویند



 

یمن: مطبوعات کویت علیه ایران دروغ می گویند

 

یمن انتقال سران القاعده از ایران به این کشور را  تکذیب کرد.به گزارش عصر ایران، وزارت دفاع یمن خبرهای منتشر شده در مطبوعات کویت درباره انتقال بخشی از سران شبکه القاعده از ایران به یمن را تکذیب کرد.

 

یک منبع امنیتی یمن که خواست نامش اعلام نشود در مطلبی که سایت اینترنتی وزارت دفاع یمن آن را منتشر کرد، آورده است: این خبرهای گوناگون، بی اساس و به دور از واقعیت و مسخره آمیز هستند.

وی افزود: انتشار چنین خبرهایی در راستای حملات سازماندهی شده و ظالمانه ای صورت می گیرد که هدف از آن توهین به یمن است.

این مقام یمنی با طرح این پرسش که سران این گروه های تروریستی چگونه به یمن رسیده اند و چگونه به دور از چشم از دستگاه های امنیتی این کشورها و با عبور از کدام کشورها به یمن رسیده اند گفت: این خبرها در حالی منتشر می شوند که کشورهای بسیاری در فاصله میان ایران و یمن قرار دارند.

وی ادامه داد: هیچ فرد عاقلی نمی تواند چنین سخنانی را باور کند و رسانه ها می بایست به دور از جنجال و اقدامات تحریک آمیز و با دقت و راستی آزمایی به انتشار اخبار بپردازند.

روابط دیپلماتیک میان یمن و ایران از حدود یک سال پیش و پس از جنگ داخلی این کشور علیه مخالفان مسلح شمال یمن ، تاکنون با سردی روبه رو بوده است.

یمن هم اکنون شاهد درگیری های گسترده ای میان نیروهای دولتی و اعضای القاعده است.

در چند هفته اخیر نیز بسته های انفجاری ارسال شده از یمن به آمریکا کشف و خنثی شدند. القاعده در یمن متهم اصلی این اقدامات تروریستی و ناامنی هاست.

پیش از این روزنامه القبس چاپ کویت با انتشار خبری مدعی شد سران القاعده از جمله "سلیمان ابوغیث" سخنگوی کویتی سابق القاعده از ایران به یمن منتقل شده اند.

روزنامه القبس پیش از این نیز با انتشار خبرهایی، اتهاماتی را متوجه ایران کرده بود که نادرستی آن ثابت شد.

این روزنامه قبل از این از بازداشت گروهی از جاسوسان مرتبط با سپاه پاسداران و سفارت ایران در کویت خبر داده بود که این خبر بلافاصله توسط سفارت ایران در کویت، سپاه و مقامات کویتی تکذیب شد. رئیس پارلمان کویت نیز پس از این اتهام زنی به تهران سفر کرد تا ضمن تاکید بر حسن روابط میان دو کشور، رسما شایعات علیه ایران را تکذیب کند.

مطبوعات کویت پس از آن نیز خبرهایی را درباره ارتباط ایران با ناآرامی های کویت منتشر کردند و توضیح دادند که دستگاه امنیتی بحرین به دیگر کشورهای عربی منطقه از وجود گروه های پنهان خرابکاری وابسته به این اطلاع داده است.

این خبر مطبوعات کویت نیز بلافاصله با تکذیب دستگاه امنیتی بحرین روبه رو شد.

دستگاه امنیتی بحرین با ناصحیح دانستن خبر روزنامه القبس کویت، در بیانیه ای رسمی تاکید کرد که میان ایران و ناآرامی های بحرین ارتباطی وجود ندارد.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
اکبر اعتماد اعترافات بی بی سی دروغ غرب علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعاهای بی سابقه رئیس جمهور یمن علیه ایران!



ادعاهای بی سابقه رئیس جمهور یمن علیه ایران!

«عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور انتصابی یمن که جانشین «علی عبدالله صالح» دیکتاتور سابق یمن شده، در جدید ترین اظهارات ضد ایرانی خود، ایران را به تلاش برای دخالت در امور داخلی این کشور متهم و مجموعه ای از ادعاها را علیه ایران مطرح کرده است. این در حالی است که العربیه مدعی است رئیس جمهور ایران در سازمان ملل خواستار دیدار با وی شده که وی دیدار با رئیس جمهور ایران را نپذیرفته است .

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

«عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور انتصابی یمن که جانشین «علی عبدالله صالح» دیکتاتور سابق یمن شده، در جدید ترین اظهارات ضد ایرانی خود، ایران را به تلاش برای دخالت در امور داخلی این کشور متهم و مجموعه ای از ادعاها را علیه ایران مطرح کرده است.

وی که در مرکز بین المللی "وودرو ویلسون" در واشنگتن سخنرانی می کرد، اظهار داشته: ایران خود را به عنوان یک قدرت منطقه ای جا زده و تلاش می کند روز به روز بر نفوذ خود در منطقه و به ویژه در کشور یمن بیافزاید.

جانشین دیکتاتور یمن در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران با دخالت در امور داخلی یمن، تلاش می کند بی ثبات و ناامنی را در کشور ما بگستراند و کشور را به خشونت بکشاند. ایران در حال حاضر 6 شبکه جاسوسی در یمن دارد!

«عبد ربه منصور هادی» همچنین گفت: یمن در زمان فعلی از دخالت های منطقه ای زیادی رنج می برد که یکی از این دخالت ها از سمت ایران است. ایران جلوی رشد، توسعه و پیشرفت ما را گرفته است.

وی در ادامه افزود: دخالت های ایران در یمن، شامل حمایت از برخی گروه ها و جریانات سیاسی و مسلح و همچنین تشکیل شبکه های جاسوسی بوده است. پرونده پنج شبکه از مجموع 6 شبکه شناسایی شده، به دادگاه تحویل داده شد تا مورد بررسی و محاکمه قرار گیرد.

او همچنین مدعی شده: ایران با پول و سلاح از گروه های مسلح و آشوبگر در جنوب یمن حمایت می کند و آنان جدایی طلب هستند. این کشور با پرداخت پول به خبرنگاران و روزنامه نگاران فضایی علیه یمن در منطقه ایجاد کرده است.

این در حالی است که العربیه مدعی است رئیس جمهور ایران در سازمان ملل خواستار دیدار با وی شده که وی دیدار با رئیس جمهور ایران را نپذیرفته است .

گفتنی است چند ماه پس از آغاز انقلاب مردم تونس، مردم یمن نیز بیدار شده و علیه دیکتاتور وقت یمن «علی عبدالله صالح» قیام کردند اما او با حمایت کامل عربستان سعودی توانست ماه ها مقاومت کند و از قدرت کنار نرود. در نهایت هم قدرت را به معاون سابق خود تحویل داد و به باقی ماندن رژیم و نیروهایش در قدرت رضایت داد./تابناک