اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یك هلندی كشتی نوح ساخت



یك هلندی كشتی نوح ساخت

«یوهان هوییبرز» هنرمند مبتكر هلندی یك نمونه از كشتی نوح را ساخته است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به‌ گزارش  جام جم آنلاین به نقل از جنت ساید، نتیجه كار یوهان هوییبرز واقعا تحسین برانگیز است وی قصد دارد این كشتی را تبدیل به یك موزه انجیل و رستوان- تئاتر كند.

مانند بسیار از ابتكار های دیگر جهان طرح یوهان نیز از یك رویا سرچشمه گرفت. یوهان خواب دید كه كشورش هلند به زیر امواج دریای شمال رفته و غرق شده است.

فردای آن روز وی كتابی را درباره كشتی نوح خریداری كرد كه این موضوع به سال 1992 باز می گردد. در سال 2004یوهان نخستین نمونه از كشتی نوح را ساخت كه به مراتب كوچكتر از آن چیزی بود كه در كتاب های مقدس آمده است. برای مدتی یوهان با این كشتی توریست ها را روی آبراهه  منطقه زندگی اش به گردش می برد. اما هم زمان به فكر ساختن كشتی جدیدی افتاد.

یوهان كار را در سال 2008 آغاز كرد و برای اندازه گیری  واحد زرع  را مورد استفاده قرار داد. چهار سال بعد رویای او روی رودخانه مروده هلند تحقق یافت. یك كشتی به طول 137 متر، عرض 21 متر ، ارتفاع 14 متر و وزن 3000 تن.

یوهان قصد دارد در داخل كشتی یك موزه، یك رستوران/تئاتر، سالن های كنفرانس به ظرفیت 1500 نفر و خوابگاه هایی را ایجاد كند.

وی امیدوار بود در جریان بازی های المپیك لندن كشتی اش را روی رودخانه تایمز به حركت در آورد كه با مخالفت مقامات بریتانیایی مواجه شد. بنا بر این فعلا این كشتی استثنایی در آب های دریای شمال به دریانوردی خواهد پرداخت./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
كشتی نوح

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت یك كشتی با یك میلیون خلال دندان


یك هنرمند 50 ساله به نام وین كاسی با كنار هم قرار دادن بیش از یك میلیون خلال دندان توانست یك مدل 7.5 متری از كشتی كوئین مری بسازد.



یك هنرمند 50 ساله به نام وین كاسی با كنار هم قرار دادن بیش از یك میلیون خلال دندان توانست یك مدل 7.5 متری از كشتی كوئین مری بسازد. وین سال‌هاست كه مشغول ساختن این كشتی است، البته او قبلا نمونه مشابهی هم از كشتی تایتانیك با همین روش ساخته بود  اما این كشتی كه شباهت بسیاری با كشتی غول پیكر كوئین مری دارد 7.5 متر طول، یك متر عرض و 1 متر و 80 سانتی‌متر ارتفاع دارد. وین از زمانی كه یك كودك مدرسه‌ای بود شروع به ساختن مجسمه‌ها و دیگر آثار هنری از لوازم خانگی كرد. او در این باره گفت: «من تقریبا از هرچیزی برای درست كردن كاردستی‌های خود استفاده كردم. زمانی كلاس پنجم دبستان بودم، با خلال دندان یك خانه كوچك ساختم و یك سال بعد ساخت یك كشتی كوچك را آغاز كردم. آن زمان بود كه متوجه شدم خلال دندان، بهترین وسیله برای ساخت آثار هنری است.» وین در اصل، یك برنامه نویس كامپیوتر است اما در كنار شغل خود اقدام به ساخت مدل‌هایی از خلال دندان می‌كند. او تقریبا 12 سال از عمر خود را صرف ساختن انواع مختلفی از كشتی‌ها با خلال دندان كرده است.

منبع : مجله سیب سبز