اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یك ناگفته از دكترهاشمی



اخبار,اخباراجتماعی, سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی

 

وزارت بهداشت را با ٨ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم

  وزیر بهداشت ضمن ابراز اطمینان از كافی بودن موجودی دارو و تاكید بر نبود كمبود دارویی در كشور از كمبود ٨٠ هزار تخت بیمارستانی اظهار نارضایتی كرد. به گفته سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، برای ایجاد این تعداد تخت ٥٠ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و ایجاد این تعداد تخت با فرض ثابت ماندن تعداد بیماران نیازمند بستری، ٣٠ سال زمان نیاز دارد.

وی ضمن تاكید بر تغییر اداره بیمارستان‌ها برای ایجاد فرصت حضور بخش خصوصی با انتقاد از بی‌عدالتی در ساخت و ساز بیمارستان‌ها گفت: ساخت و سازها در برخی مناطق بسیار گسترده و با بی‌عدالتی مواجه است.

 

انه در كشور تقسیم شود كه مناطق محروم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.  این تاكید بر توزیع عادلانه امكانات و خدمات درمانی در حالی است كه وزیر بهداشت می‌گوید: وزارت بهداشت را با حدود هشت هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم و همكاران، معوقات بیش از ٢٠ ماه از دولت طلب داشتند. در این شرایط به‌وجود‌آمده، بحران دارو وجود داشت و تفاوت نرخ ارز هم مزید برعلت بود. طرح‌هایی را شروع یا نیمه‌تمام رها كرده بودند و این باعث بدنامی دولت و توقعات بر زمین‌مانده مردم بود كه پاسخ داده نشد.

 

دولت تدبیر و امید در شرایط خاصی مسوولیت كشور را بر عهده گرفت، در حوزه پزشكی هم نمی‌توان گفت بدترین وزارتخانه بود اما وزارتخانه‌ای بود كه آسیب دیده بود، دو سال وزیر نداشت و اگر هم داشت، وزیر آن‌طور كه شایسته بود، حمایت نشد. امسال شرایط بسیار سختی را باید پشت سر بگذاریم، درآمد در بخش نفت بیش از نصف كاهش یافته در حالی كه توقعات اگر نگوییم افزایش پیدا كرده، لااقل در حد سال ٩٣ است. 


وزیر بهداشت با بیان اینكه مقرر شده تا ١٧٠٠ دستگاه آمبولانس وارد كشور كنیم، افزود: برای خرید ٨٠٠ دستگاه آمبولانس با شركت بنز مذاكره كرده‌ایم، اما با وجود اینكه بیش از هفت ماه از مشخص شدن قیمت‌ها گذشته است به دلیل تحریم و مشكلات ایجاد‌شده ناشی از تحریم‌ها كه باید پرداخت از طریق بانك‌ها صورت گیرد هنوز در این زمینه مشكلاتی وجود دارد و موفق به ورود آمبولانس‌ها به كشور نشده‌ایم.


وزیر بهداشت در همین زمینه افزود: برای همسر یكی از همكاران مشكلی به وجود آمده بود كه برای تشخیص بیماری اختلاف‌نظر وجود داشت كه نهایتا برای تشخیص، پرونده وی را به امریكا فرستادند اما زمانی كه آنها فهمیدند این فرد ایرانی است از ارایه خدمات تشخیصی و اظهارنظر در خصوص پرونده پزشكی این فرد به بهانه تحریم خودداری كردند!


 اخبار اجتماعی  -  اعتماد 


ویدیو مرتبط :
مستند« یك روز ،یك وزیر » یك روز كاری باآقای دكتر گودرزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میوه‌های ممنوع برای كودكان زیر یك سال



نتایج مطالعات نشان داده است، میوه‌های دانه‌دار همچون كیوی و توت فرنگی و نیز سفیده تخم مرغ به دلیل ایجاد حساسیت و آلرژی و خوردن عسل به دلیل ایجاد مسمومیت برای كودكان زیر یك سال ممنوع است.

توت فرنگی

علت بروز حساسیت یا آلرژی توسط مواد غذایی همچون سفیده تخم مرغ و میوه‌هایی مانند گیلاس، كیوی و .... تولید ایمونوگلوبین E و چگونگی بروز علائم حساسیت در كودكان نیز به صورت كهیر و قرمزی پوست است.

حساسیت به پروتئین شیرگاو نیز از جمله حساسیت‌های غذایی كودكان می باشد حساسیت به شیر گاو، ناشی از حساسیت به كازئین شیر است و از آنجایی كه این نوع پروتئین در اثر حرارت بالا و جوشاندن تغییر می‌كند، اغلب افراد به ویژه كودكان با مصرف شیر جوشانده و استریلیزه ی شیر خشك دیگر دچار آلرژی نمی‌شوند.

شیر

کارشناسان تغذیه در خصوص ممنوعیت مصرف عسل در نوزادان زیر یكسال گفته اند : به دلیل نارس بودن دستگاه گوارش نوزادان زیر یك سال ،،باكتری كلستریدیوم بوتولینوم غیر فعال موجود در عسل نمی‌تواند توسط ترشحات معده به طور كامل غیر فعال شود، بنابراین سم بوتولیسم در دستگاه گوارش نوزاد تولید و نوزاد دچار مسمومیت شدید غذایی می‌شود.گاهی این سم با فلج كردن عضله تنفسی نوزاد می‌تواند منجر به مرگ وی شود.

عسل

بنابراین این باور عمومی كه تركیب غذای كمكی نوزاد زیر یك سال با عسل باعث مقوی شدن آن می‌شود، كاملا نادرست است.