اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یك دانش‌آموز دیگر با تنبیه معلم راهی بیمارستان شد



اخبار حوادث -  یك دانش‌آموز دیگر با تنبیه معلم راهی بیمارستان شد

سایه سنگین برخوردهای فیزیكی میان معلمان و دانش‌آموزان از آسمان مدارس ایران كنار نمی‌رود. هنوز پرونده قتل معلم بروجردی به دست دانش‌آموز ١٥ ساله‌اش به دلیل متواری بودن این نوجوان به نتیجه نرسیده كه تنبیه شدید دانش‌آموزی دیگر، این‌بار از سوی معلم ادبیات در یكی از دبیرستان‌های جنوب تهران او را روانه بیمارستان كرده است.

هفته گذشته یكی از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان جنوب تهران هنگام درخواست پاك‌كن از همكلاسی‌اش با واكنش شدید معلم ادبیات خود روبه‌رو می‌شود كه در جریان آن معلم با پا ضربه‌یی شدید به زیر شكم او وارد و از كلاس درس به خارج پرتاب می‌كند. مدیر دبیرستان پس از متوجه شدن موضوع با والدین دانش‌آموز تماس می‌گیرد و مادر این نوجوان به تنهایی فرزندش را به بیمارستان منتقل می‌كند. بنابر اظهارات مادر این دانش‌آموز شدت ضربه به حدی بوده كه بلافاصله فرزندش در اورژانس بستری شده است.


این در حالی است كه پدر این دانش‌آموز گفته است كه فرزندش از بیماری شدید قلبی رنج می‌برد و تمامی معلمان و مدیر مدرسه نیز از این موضوع خبر دارند با این حال ضارب از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی كرده است.


مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش تهران در واكنش به این حادثه به برخورد آموزش و پرورش با هرگونه رفتار خارج از چارچوب آیین‌نامه انضباطی مدارس تاكید كرده و گفته است: در صورتی که دانش آموز به هر شکلی خارج از آئین نامه انضباطی مدرسه رفتار کند، میزان برخورد با دانش‌آموز در همان آئین نامه مشخص شده است و هیچ فردی اجازه تنبیه بدنی، تحقیر و توهین به دانش‌آموز را ندارد. در این ماجرا تا کنون برای ما محرز شده که معلم با کتاب به سر دانش‌آموز ضربه وارد کرده است و دانش‌آموز را از کلاس درس خارج کرده است. البته تیم ارزیابی منطقه ٩ در حال بررسی بیشتر این موضوع است.. این در حالی است كه رسیدگی به این حادثه با پوزش معلم و دادن تعهد كتبی و با رضایت والدین دانش‌آموز به پایان رسیده است؛ پایانی كه به معنای مهر باطل بر احتمال تكرار درگیری‌هایی از این دست در مدارس ایران میان معلمان و دانش‌آموزان نیست. پیش از این نیز دانش‌آموزی ٩ ساله‌یی در زاهدان با شلاق مورد ضرب و شتم معلم خود قرار گرفت و از ناحیه دست به‌شدت آسیب دید و خود را به تیغ جراحان سپرد. به گفته علیرضا نخعی، مدیركل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان پرونده تنبیه این دانش‌آموز در هیات نظارت بر تخلفات اداری در حال بررسی است و تا دستیابی به نتیجه قطعی، مدیر مدرسه لغو ابلاغ و معلم نیز ممنوع‌التدریس شده است.

 اخبار حوادث - اعتماد


ویدیو مرتبط :
تنبیه دانش آموز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تنبیه بدنی، دانش آموز شیروانی را راهی بیمارستان کرد



اخبار,اخبار اجتماعی , آموزش و پرورش

 

اخبار اجتماعی - تنبیه بدنی، دانش آموز شیروانی را راهی بیمارستان کرد

تنبیه بدنی سرایدار مدرسه، دانش آموز شیروانی را راهی بیمارستان کرد.

مدیر آموزش و پرورش شیروان در گفت و گو با روزنامه خراسان گفت: سرایدار مدرسه ای در شیروان یکی از دانش آموزان را مورد ضرب و جرح قرار داد.

خلیل چاره ساز افزود: دانش آموز مجروح به بیمارستان شیروان انتقال داده و برای انجام آزمایش های تکمیلی به بجنورد منتقل شد.

او با بیان این که در حال حاضر دانش آموز فوق از بیمارستان ترخیص شده و طی عیادتی که کارکنان آموزش و پرورش داشتند حال عمومی وی را خوب گزارش داده اند، خاطرنشان کرد: از مسئولان می خواهم تا اشد مجازات برای خدمتکار مدرسه در نظر گرفته شود تا درس عبرتی برای سایر کارکنان آموزش و پرورش باشد و تحت هیچ شرایطی در مدرسه دانش آموزان را تنبیه بدنی نکنند.

به گفته شاهدان عینی، خدمتکار مدرسه برای تنبیه دانش آموز به شدت وی را مورد ضرب و جرح قرار داد و سایر دانش آموزان نیز نتوانستند مانع زد و خورد شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد ه و گفته است: چون پنجشنبه در استان حضور نداشتم از ماجرا بی اطلاع هستم اما این مورد به شکل خاص پی گیری خواهد شد. 

اخبار اجتماعی - روزنامه خراسان