اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یك بام و دو هوای پرداختن به تیراندازی در آمریكا و سانسور ٢٧ كشته در تیراندازی های فارس!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شلیک به بهار نارنج!

27 کشته در یک ماه آن هم در استانی که آدم را یاد حافظ و سعدی و کورش می‌اندازد ترسناک است. در حالی که حمل اسلحه گرم در ایران ممنوع است.

  سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی فارس به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی با بیان این که به کارگیری اسلحه های غیرمجاز در یک ماه گذشته در این استان 27 قربانی داشته مشارکت مردم در عاری شدن جامعه از سلاح غیرمجاز را خواستار شده است.

  این آمار به واقع تکان دهنده است. 27 کشته در یک ماه آن هم در استانی که آدم را یاد حافظ و سعدی و کورش و تخت جمشید می اندازد ترسناک است. در ایران حمل اسلحه گرم ممنوع است.

حتی حمل اسلحه سرد هم منع و ملامت هایی دارد. به چه درجه ای از خشم و خشونت رسیده ایم که این طور به جان هم می افتیم؟ آن وقت فقط تیراندازی در یک مدرسه در امریکا را شبکه های تلویزیونی وطنی به صورت زنده پخش می کنند و از به تاراج رفتن اخلاق در این کشور سخن می گویند؟

مسوولان و مدیران اگر این روزها فقط نگاهی به نظرات مردم پای اخبار مربوط به مسابقه کمدین برنامه خندوانه بیندازند می‌بینند که چطور جوان‌ها و نوجوان‌هایی که کمتر از 20 سال دارند و دست پرورده همین آموزش و پرورش هستند که از بام تا شام شعارهای اخلاقی می‌دهد به جان هم افتاده اند و چنان فحاشی می‌کنند و خط و نشان می‌کشند که تن آدم می‌لرزد اگر اینها دست شان به هم برسد خرخره هم را می جوند!

   این تازه یک رقابت برای انتخاب «خنداننده برتر» است! یعنی مسابقه‌ای که قرار است به ما لبخند و شادی بدهد را به یک جنگ تبدیل می‌کنیم!

  شاید باید تنهابه خدا پناه ببریم به خدا از این حجم خوف‌ناک خشونت که هر بار از گوشه ای سر بر می آورد؟ این بار در استان فارس... استان شعر و ادب و بهار نارنج و تاریخ و تمدن .... 27 کشته فقط با اسلحه گرم؟!

 

اخبار اجتماعی - عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
تیراندازی با MOD 98 کامفیروز فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیراندازی مرگبار در دیترویت آمریكا



 

رسانه‌های آمریكا از وقوع تیراندازی مرگبار در «دیترویت» ایالت «میشیگان» خبر داده و اعلام كردند: در این حادثه سه نفر جان خود را از دست دادند و یك نفر نیز مجروح شد.


«جان روچ» ـ سخنگوی پلیس ایالتی «میشیكان» ـ یادآور شد: روز گذشته در پی تیراندازی مردان مسلح به اعضای یك خانواده‌ در یكی از مناطق شرقی این ایالت، سه نفر جان خود را از دست داده و یك نفر دیگر نیز مجروح شد.


وی خاطر نشان كرد: جان باختگان این حادثه تیراندازی یك مرد ۳۳ ساله، یك زن ۳۵ ساله و یك شخص دیگر است. همچنین هویت هیچ یك از این افراد مشخص نشده است.

 


این حادثه تیراندازی شب گذشته در «دیترویت» واقع در شرق ایالت «میشیكان» رخ داد و فرد مجروح كه یك مرد ۳۷ ساله است، تنها موفق شده با پلیس تماس بگیرد، موقعیت را گزارش دهد.

 


همچنین وضعیت وی بسیار وخیم گزارش شده است و احتمال دارد به دلیل شدت جراحات و خونر‌یزی جان خود را از دست بدهد.

 


از طرفی پلیس و نیروهای امنیتی هنوز موفق نشدند دو فرد ضارب را شناسایی و دستگیر كنند، تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.