اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یخبندان در اروپا





درپی بارش برف و سرمای شدید هوا در فرانسه، ترافیك بسیار سنگین در بزرگراه‌های جنوب شرقی این كشور روی داده است؛ بیش از ۳۰۰۰ دستگاه كامیون در منطقه رون‌الپ و اورونی فرانسه در جاده‌ها گرفتار شده‌اند. تداوم بارش برف در مناطق غربی فرانسه، یك چهارم پروازهای فرودگاه پاریس را لغو كرده است.



رفت و آمد قطارهای یورواستار (تونل مانش بین فرانسه و انگلیس) نیز بشدت مختل و حركت نیمی از قطارها لغو شده است. در انگلیس نیز ركورد سرما شكسته شد. در منطقه اسكاتلند برودت هوا به ۲۲ درجه زیر صفر رسید.



سرما در این كشور دست‌كم ۲۴ كشته برجا گذاشت و ۲ نفر از قربانیان برادرند كه در دریاچه‌ای یخ‌زده سقوط كردند. مقامات انگلیس با كمبود شدید نمك هم مواجه شده‌اند، زیرا ذخایر نمك برای پاشیدن در جاده‌ها رو به پایان است. در آلمان نیز مقامات محلی برای رویارویی با موج سرما بسیج شده‌اند.



در همین حال، سرمای شدید هوا و بارش برف از شب شنبه تاكنون موجب لغو ۱۵۰ پرواز در فرودگاه بین‌المللی فرانكفورت آلمان شده است. خبرگزاری آلمان گزارش كرد بارش شدید برف، وزش باد و كاهش سطح دید موجب اختلال در پروازهای این فرودگاه شده است.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مروری بر لیگ اروپا 2014-15 / امشب لیگ اروپا شروع می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباترین دریاچه‌های اروپا در کروواسی



 

زیباترین دریاچه‌های اروپا در کروواسی

 

زیبایی بدیع این دریاچه‌ها این مکان را به یکی از قدیمی‌ترین مناطق توریستی تبدیل کرده است. این دریاچه‌ها که تعدادشان به 16 می‌رسد در...



دریاچه‌های Plitvice، زیباترین دریاچه‌های اروپا


اگر شما می‌خواهید زیبایی‌های کره زمین را ببینید، پس بار و بنه خود را ببندید و برای دیدن دریاچه‌های Plitvice به کروواسی بروید! زیبایی بدیع این دریاچه‌ها این مکان را به یکی از قدیمی‌ترین مناطق توریستی تبدیل کرده است. این دریاچه‌ها که تعدادشان به 16 می‌رسد در پارک ملی کروواسی واقع شده است.



این دریاچه‌ها در محاصره سه کوه واقع شده اند. پس حالا ما می‌توانیم بفهمیم که چرا این دریاچه‌ها با رنگ‌های متفاوتشان لاجوردی، سبز، خاکستری یا آبی انقدر مورد توجه بوده اند. انعکاس نور خورشید بر گیاهان و جانواران این منطقه نیز شاید یکی از دلایل بازتاب این رنگ‌های متفاوت باشد.

 

زیباترین دریاچه‌های اروپا در کروواسی

 

هیچ کس نمی‌تواند بدون اظهار شگفتی به این زیبایی دست نخورده که از میان کوه‌های کروواسی روان است بنگرد. اولین بار این دریاچه‌ها در قرن 19 تبدیل به یکی از جاذبه‌های توریستی این منطقه شدند.



درحالیکه این دریاچه‌ها در مرز بوسنی و هرزگوین واقع شده اند، پارک‌های ملی تا مدتی تبدیل به محل استقرار سربازان شده بود تا اینکه سازمان یونسکو به این داستان غم انگیز پایان داده و آنها را در فهرست آثار باستانی جهان به ثبت رساند.


اینها شامل 12 رود بالایی و 4 رود در قسمت پایینی می‌شوند که به دلیل ریزش از کوه‌ها شکل گرفته‌اند. پیش بینی می‌شود در آینده نیز مثل الان این دریاچه‌های بکر با وجود ماهی‌های نقره گون شان و گرگ‌ها و گوزن‌هایی که از آب آن تشنگی خود را رفع می‌کنند، شادابی و سرزندگی خود را حفظ کنند.


طبیعت اوج زیبایی‌اش را با مناظر به نوع بشر می‌نمایاند و شاید هم ما بتوانیم این مکان‌ها را بهشت روی زمین بنامیم.