اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یارانه شیر به تولید كنندگان پرداخت شود



 

 

یارانه شیر به تولید كنندگان پرداخت شود

 

وزیر جهاد كشاورزی گفت: یارانه شیر اكنون به كارخانجات داده می شود و تا پایان سال این روند ادامه دارد اما پیشنهاد جهاد كشاورزی این است كه یارانه ها به تولید كنندگان پرداخت شود.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'صادق خلیلیان' روز چهارشنبه در حاشیه نخستین فن بازار ملی كشاورزی و منابع طبیعی در جمع خبرنگاران گفت: به دبنال اجرای این پیشنهاد از تولید و تولید كننده حمایت می شود و علاوه بر آن می توانیم شاهد رشد و شكوفایی در صنعت لبنیات باشیم.

 

وی ادامه داد: در صورتی كه یارانه شیر به تولید كنندگان پرداخت شود آنها محصول خود را با قیمت پایین تری در اختیار كارخانجات و مصرف كنندگان قرار می دهند.

 

وی افزود: با توجه به اینكه تمام میزان یارانه ای كه به مصرف كننده داده می شد باید به تولید كننده نیز پرداخت شود باید قیمت محصول فرآوری شده نیز پایین باشد و این امر به كنترل در بازار كمك می كند.

 

وزیر جهاد كشاورزی تصریح كرد: در ادامه این روند مصرف شیر در كشور افزایش می یابد و در عین حال مشكلاتی كه اكنون در این بخش مشاهده می شود نیز برطرف خواهد شد.

 

وی با تاكید بر مدیریت واردات محصولات كشاورزی گفت: ورود محصولات كشاورزی به كشور باید با توجه به حمایت از تولید داخل و همچینین تنظیم نیاز مصرف كنندگان صورت گیرد و در صورتی كه محصولاتی به كشور از طریق قاچاق وارد می شوند دستگاههای ذیربط باید این مسئله را دنبال كنند.

 

خلیلیان تصریح كرد: هیچ گاه بحث ممنوعیت واردات محصولات كشاورزی همچون سیر چینی ، سیب فرانسوی و یا انگور شیلی مطرح نبوده چرا كه ما صادر كننده این محصولات هستیم.

 

وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به قانون افزایش بهره وری گفت: شرایط و روابط ورود محصولات كشاورزی در این قانون مطرح شده و این قانون همچنان برقرار است و نسبت به واردات بی رویه جای هیچگونه نگرانی نیست.

 

وی همچنین در مورد تامین میوه شب عید گفت: محصولات مورد نیاز شب عید به اندازه كافی از تولید داخل تامین شده كه این محصولات بتدریج به بازار عرضه می شود.... / تحلیل :ایرنا


ویدیو مرتبط :
پرداخت 526 میلیارد تومان از یارانه بخش تولید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

20 درصد از یارانه شیر حذف شد/ دولت فعلا یارانه شیر را پرداخت نمی کند



 

20 درصد از یارانه شیر حذف شد/ دولت فعلا یارانه شیر را پرداخت نمی کند

 

نظر وزارت بازرگانی این است كه دولت ابتدا طلب كارخانه‌ها را بپردازد و پس از آن دولت تصمیم به پرداخت یارانه به‌صورت نقدی یا غیرنقدی بگیرد.

رییس سازمان بازرگانی خوزستان گفت: دولت هنوز تصمیم قطعی برای پرداخت نقدی یارانه شیر به مصرف‌كننده و یا دامدار را نگرفته است.

محمدحسین چراغی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار كرد: 20 درصد از سهمیه یارانه شیر در نظر گرفته شده امسال برای استان‌ها از دی و بهمن‌ماه حذف شد. به‌طور طبیعی با برآورد كارشناسی مشخص شد كه نمی‌توان از اسفندماه یارانه شیر را پرداخت كرد.

وی افزود: سهمیه یارانه به هر تولیدكننده شیر پس از تولید پرداخت می‌شود. برخی استان‌ها ممكن است از 80 درصد باقی‌مانده سهمیه خود تاكنون استفاده نكرده‌اند و همچنان روند پرداخت یارانه شیر را ادامه داده‌اند.

چراغی با بیان این كه اگر دولت تصمیم به پرداخت 20 درصد یارانه كاهش یافته بگیرد، یارانه معوقه را به مردم پرداخت می‌كند، بیان كرد: نظر وزارت بازرگانی این است كه دولت ابتدا طلب كارخانه‌ها را بپردازد و پس از آن دولت تصمیم به پرداخت یارانه به‌صورت نقدی یا غیرنقدی بگیرد.

وی گفت: سهمیه یارانه شیر خوزستان سالانه حدود 41 میلیارد تومان بود كه امسال 33.5 میلیارد تومان از آن با كسر 20 درصد پرداخت شد....../تحلیل:عصرایران