اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یارانه افراد بدون هویت در بهزیستی، به حساب این سازمان واریز می شود



 

 

 

یارانه افراد بدون هویت در بهزیستی، به حساب این سازمان واریز می شود

 

سرپرست سازمان بهزیستی اعلام كرد:

یارانه افراد بدون هویت در بهزیستی، به حساب این سازمان واریز می شود

سرپرست سازمان بهزیستی كشور اعلام كرد: یارانه تمام افراد بدون هویت كه تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و دادگاه این مساله را تایید كرده است،‌ به حساب این سازمان واریز می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'احمد اسفندیاری' روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: افرادی كه سرپرستی آنان به سازمان بهزیستی واگذار شده است، اشخاصی هستند كه اوراق هویتی ندارند.

وی با بیان اینكه این افراد از نظر قانونی اختیار خود را به بهزیستی سپرده اند، ‌گفت: معلولان روانی و ذهنی شدید و مهجورین در این گروه قرار می گیرند و بر اساس رای دادگاه ، ‌سرپرستی آنها به بهزیستی واگذار شده است.

وی ادامه داد: یارانه این افراد با هماهنگی های صورت گرفته به حساب سازمان بهزیستی واریز می شود تا حقی از این قشر ضایع نشود.

اسفندیاری تاكید كرد: هدف از اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها، رسیدن به عدالت است و پرداخت یارانه‌ها به اقشار مختلف به ویژه مددجویان، تاثیر مثبتی در زندگی آنها ایجاد خواهد كرد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ها و اعلام‌های قبلی، با اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها، ارایه بسته‌های حمایتی سازمان بهزیستی به مددجویان در زمینه‌های مختلف بیمه‌های اجتماعی كاركنان به مراكز و بیمه درمان و پایه آغاز شده است و ادامه خواهد داشت.

به گفته سرپرست سازمان بهزیستی كشور، تمام زنان سرپرست خانوار تحت پوشش، در سال آینده در چتر بیمه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی درباره برنامه پنجم توسعه نیز گفت: اقدامات خوبی در این برنامه مصوب شده است كه خارج شدن سالانه 10 درصد از مددجویانی كه قابل توانمند شدن هستند، از جمله آنهاست.

اسفندیاری افزود: توجه ویژه به موضوع مناسب‌سازی معابر شهری و اماكن عمومی و تحصیل رایگان مددجویان بخش دیگری از برنامه پنجم توسعه است.

وی با قدردانی از رسانه‌ها در خصوص اطلاع‌رسانی دقیق دومین اجلاس سراسری مدیران بهزیستی در خراسان رضوی افزود: خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق، مردم را از اقدامات انجام ‌شده در سازمان بهزیستی آگاه كنند.

اسفندیاری با بیان اینكه در این اجلاس، علاوه بر معرفی برنامه‌های آینده سازمان بهزیستی، اولویت‌بندی آنها نیز مشخص شد، ادامه داد: یكی از موضوعات مهم در دومین اجلاس سراسری مدیران بهزیستی سراسر كشور، اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها بود كه بر وظایف بهزیستی برای اجرای هر چه بهتر این قانون و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و محروم تاكید شد....../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
یارانه هایی که به حساب آخرت واریز می شود+فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یارانه‌ افراد تحت پوشش بهزیستی قطع نمیشود



 

 

یارانه‌ افراد تحت پوشش بهزیستی قطع نخواهد شد

 

یارانه‌ افراد تحت پوشش بهزیستی قطع نخواهد شد

افراد تحت پوشش این سازمان یارانه‌ای بیشتر از دیگر اقشار جامعه دریافت خواهند کرد.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: یارانه‌ جامعه بهزیستی قطع نخواهد شد، بلکه با تدابیر اتخاذ شده ازسوی دولت، افراد تحت پوشش این سازمان یارانه‌ای بیشتر از دیگر اقشار جامعه دریافت خواهند کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، صادق محصولی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی خدمات بهزیستی استان تهران افزود: سیاست‌های دولت با توجه به افزایش 20 تا 25 درصدی اعتبارات یارانه‌ها در این بخش است که مبالغی به مراکز نگهداری پرداخت گردد. مطمئنا با چنین رویکردی خیرین و بخش خصوصی تشویق به حضور خواهند شد و دولت را در کنار خود احساس می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی در باره افزایش اعتبارات این سازمان و چگونگی اختصاص آن به جامعه هدف پاسخ داد: در رابطه با بودجه سازمان بهزیستی مبلغی در حدود 140میلیارد تومان به عنوان درآمد هزینه در نظر گرفته شده است که البته این رقم در صورتی محقق خواهد شد که درآمدهای مازادی را به دست آورده باشیم. مطمئنا این رقم در اختیار این سازمان و وزارت رفاه و تامین اجتماعی قرار می‌گیرد و طرحهایی را در جهت توانمندسازی و پیشگیری اجرا می‌کنیم.

محصولی اظهار داشت: عدم پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان یکی از مشکلاتی است که قرار بر این شده تا این پرداخت‌های معوقه از فروردین ماه محاسبه گردد و به حساب بازنشستگان واریز شود...../تحلیل:عصرایران